הפוך לעמוד הבית
יפעת 2

גיא אבן ראש אגף שיווק ודיגיטל בשופרסל נבחר לאיש השיווק של אוגוסט

1/09/2020
גיא אבן. צילום: אריה בר
גיא אבן. צילום: אריה בר

איגוד השיווק הישראלי בחר בגיא אבן, ראש אגף שיווק ודיגיטל של רשת שופרסל לאיש השיווק של חודש אוגוסט 2020. בזכות המהלך השיווקי של הפיכת אתר 'שופרסל אונליין' לחווית STOP SHOP ONE אמיתית ומיצובו כפלטפורמת ה-  E COMMERCE המובילה בישראל

 

מנימוקי ועדת השיווק: "בתוך פחות משלוש שנים גיא אבן  הוביל מהלכים שיווקיים חדשניים להעצמת פעילות האונליין של שופרסל, אשר מהווה  מנוע צמיחה מרכזי של הרשת, תוך הרחבת תפיסת שופרסל אונליין, מאתר סחר בעולמות המזון, שמתחרה מול שחקנים מקומיים בשוק ה-FMCG לאתר סחר בעולמות הNon Food - שנותן פייט רציני לאתרי הסחר הבינלאומיים כדוגמת אמזון, איביי ועלי אקספרס. אין ספק שהמהלכים שגיא הוביל תרמו לשופרסל לבסס את מערך המכירות המקוונות הגדול והמצליח בישראל". 

 

שופרסל הייתה בין הראשונות להביא לישראל את בשורת קניות מזון אונליין במטרה לספק את רצון הישראלים לקנות מזון ברשת בנוחות מרבית עם מגוון ענק של מוצרים טריים וכל זה במחירי שופרסל דיל .

 

בתוך שנים בודדות הצליחה שופרסל למצב את שופרסל Online כאתר הסחר המקוון המוביל בישראל בתחום מוצרי מזון וצריכה, המקבל עשרות אלפי הזמנות חדשות מדי חודש והאתר לבדו סיפק בשנים אלה נתח מכירות של כ- 12% מכלל מכירות הרשת (כיום מעל 18%) .

 

שלב הכרחי להפיכת שופרסל אונליין לאתר E-Commerce מוביל היה שילוב עולמות ה Non-Food שהביא להגדלת נתח השוק של שופרסל אונליין והפך אותה ל  One Stop Shopלגיטימי; האתר מספק ללקוחות חוויית קניה  אמיתית המאפשרת לקהל הצרכנים לרכז במקום אחד את כל הקניות והרכישות שלהם, בכל התחומים ועולמות התוכן. זאת, באמצעות הרחבה משמעותית של תחומי הפעילות של שופרסל און ליין מעבר למגוון הקיים של מזון, משקאות ומוצרי הצריכה קיימים וכניסה לזירת מסחר אונליין חדשה וגדולה שנשלטת לרוב על ידי ענקי מסחר בינלאומיים כגון אמזון ואיביי.

 

גיא הוביל אסטרטגית מיתוג של שופרסל Online כאתר הקניות של ישראל באמצעות מספר מהלכים:

1.      השקה ומיסוד "נובמבר  "On Line " כחגיגת מבצעים ומחירים בהובלת שופרסל לאורך כל חודש נובמבר.

2.      השקה מחדש של אתר  E – Commerce.

3.      יצירת תפיסת מובילות בשירות.

4.      תקשור המגוון וחיזוק מודעות למגוון עולמות תוכן שבאתר,  החל ממזון ועד חשמל ואלקטרוניקה, גאדג'טים, עיצוב הבית, ריהוט חוץ ועוד, פארם וקוסמטיקה בשיתוף רשת BE ועולם של בריאות וטבע.

 

האסטרטגיה השיווקית חולקה למס' שלבים כאשר בשלב הראשון בוצעו המהלכים הבאים:

 

מיסוד חג חדש בישראל "נובמבר "On Line  - חגיגת מבצעים ומחירים לאורך כל חודש נובמבר- חודש הקניות.

בחודש נובמבר חסמי הקנייה באונליין נמוכים מאוד, עד ללא קיימים ואנשים מחפשים לקנות ברשת. ניכוס חודש הקניות לשופרסל On Line  שינה את התפישה הרווחת כלפי הרשת וימצב אותה כ One Stop Shop שלאחריו כיבוש הזירה יהיה צעד טבעי:

·         מותגים מובילים בשילוב עם הצעות מכר שוברות שוק. מגוון ענק של מבצעים תחרותיים עבור מותגים מובילים בעולם ומוצרים נחשקים בשלל קטגוריות שאנשי הסחר של שופרסל הביאו עבור הפעילות, הצליח ליצור בולטות תקשורתית ולתת לצרכן הישראלי בשורה ותחושה אמיתית של חגיגית קניות אונליין כחול לבן.

·         שופרסל אונליין, זה ללכת על בטוחאתר שופרסל מעניק לצרכן הישראלי אלטרנטיבה ישראלית בטוחה, נוחה ומשתלמת, למתחרים מחו"ל.

·         קונים בזול ומשלמים אח"כ ביוקר-  הפיכת היתרון של אתרי הקניות הבינלאומיים (מוצרים זולים, זמן משלוח ושירות) לחולשה שלהם.

·         ריכוז מאמצי המכירות ל-4 ימי מכירות – יום הרווקים הסינים, שופינג IL, בלאק פריידי וסייבר מאנדי.

·         פעילות קרייאטיב מסיבית ועשירה בדיגיטל .

 

בשנת 2019 הוביל גיא מהלך רחב להשקה מחודשת לאתר ה E-commerce . כחלק מהמהלך השיווקי, הקים פעילות סושיאל חדשנית - ערוץ מבצעים דיגיטלי מחולל שינוי בקרב הקהלים הצעירים, על מנת לגעת בקהל הצעיר, באמצעות הקמת ערוץ מבצעים דיגיטלי שמשלב גם תוכן - ערוץ שופרסל אונליין TV.

 

כמו כן, בתחילת שנת 2020, הוביל גיא מהלך שיווקי וקמפיין בולט עם הפרזנטור אילן פלד, אשר שם בפוקוס את המובילות בשירות של שופרסל און-ליין  ומיצב את שופרסל כסטנדרט חדש בשירות האון ליין.

הסטנדרט החדש בשירות התבסס על 4 אמיתות:

·         איכות המוצרים הנגזרת מליקוטבוחרים עבורכם את הטוב ביותר.

·         סטנדרט אחר של משלוחים - אריזה מוקפדת ,שליחים שמגיעים בטווח הזמן שנקבע וכמובן הובלה ברכבים מקוררים.

·         מערך שירות לקוחות מתקדם ואיכותי המאפשר קבלת שירות במגוון ערוצי תקשורת עם מענה מהיר ויעיל בסטנדרטים מאוד מוקפדים.

·         עדכון הלקוח בזמן אמת בכלים מתקדמים.

יפעת אוזן
עבור לתוכן העמוד