הפוך לעמוד הבית

משתפים בתהליך המיתוג: רשת תיירות מטיילת

19/09/2017
משתפים בתהליך המיתוג: רשת תיירות מטיילת

רשת "מלונות מטיילים" הפרוסה בנקודות חן אסטרטגיות בצפון הארץ, מעניקה מענה אירוח מסביר פנים, במחיר עממי ושווה לכל כיס, בדיוק עבור אלו התרים אחר חופשה המשלבת טיולי טבע ונוף, כמו גם שלל אטרקציות לכל המשפחה- בגליל הירוק. 

הרשת מונה כיום חמישה בתי מלון: מלון מטיילים מלכיה, גשר הזיו- בסגנון כפר יווני בין מים לשמיים סמוך לחוף אכזיב, מלון מטיילים מטולה שזכה לאחרונה בפעם השלישית בחמישה פרחי יופי מטעם "המועצה לישראל יפה", הויליג-' מלון מטיילים על הירדן שהצטרף לאחרונה לרשת, ומלון אילון, שעבר בימים אלו שיפוץ ושדרוג מרענן לרווחת המבקרים.

מנכ"לית הרשת, בת-חן ישועה, נוהגת להדגיש כי "עבור "מלונות מטיילים" האהבה והשמחה שבאירוח הם ערך מרכזי בניהול המלונות".

עוד מציעה הרשת לאורחיה את מיזם "קפה מטיילים"-  מפגש אישי עם צוות המלון, אשר ממליץ לאורחים, בשיחה נינוחה סביב פינג'אן קפה ותה צמחים, על מגוון אטרקציות לילדים, למשפחות ולחובבי ספורט אתגרי,  ומסייע "לתפור" לפי מידה מסלולי טיול ייחודיים בסביבת המלון. כחלק מתפיסת העולם הרשתית, המקבלת את אורחיה המגוונים בזרועות פתוחות, מאפשרת "מטיילים" אירוח מפנק גם להולכים על ארבע- חלק אינטגראלי מהמשפחה.

בת חן ישועה: "רשת מטיילים הוקמה לפני כעשור שנים עם פתיחת מלון המטיילים הראשון בקיבוץ אילון, המונה  28 חדרים. לאחר צירוף מלון הוילג', ה-5 במספר, מונה הרשת כ 195 חדרים, והתוכנית היא להרחיב את הרשת בשנים הקרובות למיקומים תיירותיים נוספים".

בת חן ישועה משתפת בתהליך המיתוג...

מיתוג רשת ל"תיירות מטיילת": השראה מרשתות ה- LOW COST באירופה

הרעיון להקים רשת ל"תיירות מטיילת" נולד מרשתות ה- LOW COST  באירופה. כביכול, כל תיירות היא "תיירות מטיילת", אבל ישנה תיירות שבאה לנפוש- המלון משמש לה בית מרכזי ושואף לספק את רוב צרכיה. לקטגוריה זו נכנסים מלונות "הכל כלול" ותיירות ספא כדוגמאות בולטות. ישנה תיירות רומנטית- בה המלון והאזור משמשים למעשה כתפאורה לחוויה הזוגית הרומנטית, החדר צריך להיות גדול ומרווח, והתנועה של המבקרים תהיה מהחדר למרחקים קצרים. וישנה גם "תיירות מטיילת"- תיירות מטיילת באה לחוות אזור ! המלון משמש לה כנקודת התחלה וסיום ליום טיול, ומטרת המלון היא להעצים את חוויית האזור ודרכו להעצים את החוויה במלון.

תהליך המיתוג הראשון

בתהליך המיתוג הראשון התמודדנו עם השם, התדמית באינטרנט, הלוגו ועם התפיסה הניהולית במלונות. מעבר לשינויים מרחיקי לכת בנראות המלונות, השפה העיצובית, הלוגו וחבילת המסרים,  הרי שהרשת עברה, בראש וראשונה, תהליך של שינוי תפיסתי מעמיק בכל הנוגע לתפיסת הניהול הרשתית וחידוד תעודת הזהות הייחודית שלה. שכרנו את תום עייק לצורך תהליך המיתוג, אשר כלל אבחון מעמיק, דיוק הערכים וחידוד ערכי המותג. תהליך זה בא לידי ביטוי בתוצרים הגראפיים.

 

שם המותג שנבחר: "מלון מטיילים". לכל "מלון מטיילים" שנפתח, הוצמד שם הישוב בו הוא נמצא ולאחר שנפתח המלון השלישי קראנו לכלל המלונות "קבוצת מלונות מטיילים". המטרה הייתה ליצור מושג חדש על ידי החיבור בין המילים "מלון" ו"מטייל".

התדמית באינטרנט : הוקם אתר אינטרנט שיאפשר לקלוט מסלולי טיול, נקודות עניין וכן אפשר לכל נותן שירות לתיירות מטיילת לפתוח דף בית. האתר הוקם כחינמון, במטרה לאפשר לכל נותני השירות להירשם אליו ללא סיכון מבחינתם. בשלב הראשון, המלונות וחדרי המלון היו שוליים בתוך האתר. בכל ורסיה (עד היום רועננו כבר 5 ורסיות משודרגות לאתר) קבלו המלונות יותר מקום. המטרה הייתה ונשארה לחזק את המושג "מטיילים" בתוך התדמית .

הלוגו: כשהושק האתר, הושאר בצד חלון ללוגו. הגרפיקאי של האתר הוסיף לו ציור של צב קטן ועליז עד שיוחלט על לוגו קבוע המייצג את ערכי המותג נאמנה. בסיור הראשון של העיתונאים נשאלנו "מדוע בחרנו בצב כלוגו" ? והתשובה הספונטנית הייתה "ראיתם פעם איך ישראלים מטיילים ? עם כל הבית עליהם"!! הכתבה התפרסמה וכך נשאר הלוגו של הצב שליווה את הרשת קרוב לעשור שנים......

הרשת הוסיפה לצמוח, להתפתח, לגדול בכמות המלונות, במספר החדרים וגם בשדרוג חוויית האירוח.

לאחרונה השקיעה הרשת כ 13 מיליון ₪ בשיפוץ והרחבת בתי המלון, לרבות שיפוץ וריענון החדרים, שטחי הפנאי והנופש וכיו"ב. מתוך כל תהליכי הצמיחה וההתפתחות הללו, עלה גם הצורך להגדיר מחדש את מיתוג החברה .

תהליך המיתוג השני

לתהליך המיתוג השני נכנסה החברה לקראת אמצע השנה השמינית לפעילות הרשת. המילה המרכזית שליוותה את התהליך היה הצורך "לדייק" את המותג, את המוצר ואת אפיקי השיווק שלו. בתחילה, ערכנו אבחון ומיפוי, ולאחריו תהליך של הגדרת המותג ומיצובו.

תהליך האבחון : בתהליך האבחון נבחנו ערכי החברה כפי שהם נתפסים על ידי עובדיה וחוזק המותג "מלון מטיילים" כפי שנתפס על ידי הלקוחות. מצאנו שהלקוחות (פרטיים ומוסדיים) תופסים את המותג כמותג צעיר, כ"משהו שחסר בשוק", ובעיקר מוכר בקרב משפחות צעירות, אצל בני 50+ שעובדים בארגונים מסודרים וסוכנים של מרכזי בודדים. ההפתעה הייתה דווקא בערכי החברה. מצאנו שהעובדים תופסים את הערך המרכזי כיעילות (בהחלט ערך חשוב אצלנו) אבל הרגשנו שהמטיילים "בורח לנו" והחלטנו להתחיל בהגדרת ערכי החברה .

הערכים: תהליך הגדרת הערכים הפתיע אותנו במורכבותו וערך מס' שבועות. גילינו שלהגדרת הערכים יש תפקיד דרמתי בתהליך הדיוק של המוצר. לבסוף נבחרו שישה ערכים שלאורם אנו מנהלים כיום את החברה .

þ      משפחתיות- משפחתיות עבורנו היא ערך עליון, הכוללת תקשורת פתוחה ואישית בינינו, העובדים, האורחים והסביבה בה אנו פועלים.

þ      אנחנו אוהבים לארח ולטייל – אנחנו אוהבים לארח ולטיל וכך הוקמה רשת מלונות מטיילים ! חשוב לנו להפנות תשומת לב לפרטים הקטנים כגדולים ולשמור על רמת השירות והאירוח כל הזמן. להיות קשובים לצרכי האורחים ולתת את היחס האישי לכל אורח- זו תפיסת העולם שלנו.

þ      אנו מארחים בשמחה- אנו מארחים בשמחה. חשוב לנו שצוות מלונות מטיילים יאהב וייהנה מעבודתו. השמחה שבאירוח מביאה עמה רעננות ואנרגיות טובות , כאלו שהאורחים מרגישים וחווים.

þ      יעילות- אנו מנהלים את החברה ביעילות המתבטאת בתכנון, מקצועיות ובקרה מתמדת. היעילות מאפשרת לנו להעניק שירות במהירות ובמינימום תקלות. מעל לכל, היעילות מאפשרת לנו לארח במחירים הוגנים.

þ      מעורבות- אנו מעורבים בסביבה בה אנו פועלים. בכל יישוב בו נמצאים מלונות מטיילים, אנו מחזקים יזמויות מקומיות ופועלים למיתוג ולצמיחה האזורית.

þ      התפתחות תמידית- רשת מלונות מטיילים היא חברה בצמיחה המאמינה בהתפתחויות תמידית. ברמה אישית, אנו שמים דגש על התמקצעות העובדים מנהלי המלונות והחברה. ברמת התפתחות החברה, אנו צומחים ומתפתחים כרשת כל העת.

לוגו ועיצובים

בחרנו לעבוד עם חברת DICI Design שליוותה אותנו בכל תהליך העיצוב והייצור של החומרים החדשים.

בין החומרים המעוצבים: מדים, ניירת, מפות, מגנטים, ברושורים, רכבי חברה, ביתן בתערוכת IMTM, שלטי הכוונה והוראה ברחבי המלונות, פנים הקבלות במלונות וכיו"ב.

הלוגו: אחרי תהליך בחירת הערכים, הבנו שהצב צריך ללכת הביתה ... הוא אמנם צב חמוד, אבל מאוד איטי ומאוד ילדותי, מתאים יותר לחברה בשלבי הינקות שלה.....בעצב רב נפרדנו מהצב, כאשר את מקומו תפס לוגו רשתי מתוחכם יותר ובעיקר פורש כנפיים. מתוך כל התהליך התהוותה הזהות החדשה של החברה : חברה משפחתית, המנהלת מלונות לאוהבי טיולים בנופים כפריים ועירוניים. "רשת מלונות מטיילים- לאוהבי טיולים וחופש" !!!

 

עבור לתוכן העמוד