הפוך לעמוד הבית
יפעת 2

מתמודדת ישראלית בתחרות קוקטיילים המשלבת בין מיתוג המשקה לבין אופן ההכנה

17/04/2018
מתמודדת ישראלית בתחרות קוקטיילים המשלבת בין מיתוג המשקה לבין אופן ההכנה (הגדל)

הקוקטייל האדום הכי ירוק שיש

תחרות קוקטיילים המשלבת בין מיתוג המשקה לבין אופן ההכנה

מתי לאחרונה שמעתם את הביטוי BarLady? בעולם שבו הברים מנוהלים כיום בעיקר על ידי גברים. עם זאת הפתעה נעימה היא איירין בנימין, סטודנטית מצטיינת לתואר ראשון במחלקה לניהול מלונאות ותיירות בפקולטה לניהול באוניברסיטת בן גוריון בנגב, העפילה לגמר העולמי בתחרות הקוקטיילים היוקרתית של Bacardi Legacy שנערכת על ידי חברת Bacardi- Martini. Legacy Bacardi ונחשבת לאחת מתחרויות הקוקטיילים המובילות והיוקרתיות בעולם, המתקיימת אחת לשנה מזה עשור, ומטרתה ליצור את "הקוקטייל הקלאסי הבא".

 "המסע" החל בתחילת חודש דצמבר, כאשר מאות מתמודדים מרחבי הארץ הגישו לתחרות את המתכונים שלהם לקוקטייל מנצח. מתוך שלל המתמודדים עלו לשלב הבא כעשרה, על במה ואל מול השופטות שהגיעו מחו"ל הם התבקשו להכין את הקוקטייל. הקריטריונים לבחירת הקוקטייל המנצח הם טיב הקוקטייל, אופן הכנתו וגם היכולת השיווקית של המתמודדים לתרום להפצתו ברחבי העולם.

מבין עשרת המתמודדים עלו לגמר האזורי ביוון שלושה: איירין בנימין מ-ZALAME ACB בבאר שבע, נדב אריאל מבר הקוקטיילים המיתולוגי 223 בתל אביב ואוראל לוי מבר האימפריאל (אשר נחשב לאחד מ-50 ברי הקוקטיילים הטובים בעולם). לגמר הזה הגיעו המתמודדים מישראל, מיוון ומקפריסין.

בזכות מתכון מנצח זכתה איירין בשלב התחרות האזורי ובסוף החודש אפריל תייצג את ישראל בגמר העולמי שיתרחש במקסיקו.

על ההליך השיווקי היא מספרת: "פניתי לאנשים מהתחום בארץ ובעולם שישמשו כשגרירי מותג. ההיענות של אנשים הייתה מדהימה, כולם רצו לעזור ונרתמו בשמחה למשימה, הקוקטייל עבר מפה לאוזן במהרה, הוזמנתי לברים בליין ספיישל ומציגים את הקוקטייל במקומות רבים. מעבר לכך פניתי לפלח באוכלוסיה שמתחיל להיראות ניצנים, הברמן הביתי". היא מוסיפה: "חשוב לי מאוד למתג את הקוקטייל כירוק וידידותי לסביבה כחלק מאנג'דה אישית שאני מאמינה בה".

בכדי לממן את לימודיה, בניימין עובדת כברמנית בבר הקוקטיילים זאלמה בבאר שבע שם תכננה את המשקה שהוביל אותה עד כה לניצחון. הקוקטייל Back to Basics טומן בחובו מספר מקורות השראה, וזכה לשמו מכיוון שמדובר בקוקטייל שייצורו משלב ישן וחדש. על פי בניימין, השם מייצג כמיהה לתענוגות פשוטים יותר אותם משייך הצרכן לעבר אותו הוא צובע בתחושות נוסטלגיות רומנטיות, טעמיו של הקוקטייל אכן מצדיקים את שמו. המשקה מתבסס על רום בקרדי הלבן, המשתלב באלגנטיות עם סירופ יין ותפוזים, ומראהו מייצג אלגנטיות בד בבד עם צורת הגשה קלאסית.

למרות צבעו האדום מדובר בקוקטייל ירוק. כחלק מהטרנד העולמי של קיימות וניסיון ליצור עולם ירוק יותר מקדמת בניימין גישה ברת קיימא. היא מצאה דרך חדשנית לנצל בצורה מקסימלית את המוצרים הקיימים כמעט בכל מלון, בר ובית. הקוקטייל מתבסס על היין שנותר בבר ופלחי התפוז שלרוב נזרקים (השימוש בבר הוא בקליפת התפוז). נוסף לכך, בעוד שבקוקטיילים רבים משתמשים בחלבון ביצה על מנת ליצור מרקם קרמי וקטיפתי, בנימין משתמשים בAquafaba ובמילים אחרות מי חומוס, וכך הופכת אותו לטבעוני. מיצובו כטבעוני מנגיש אותו לפלח שוק שנמצא בשיעור צמיחה גבוהה ותורם לפן השיווקי. היא מרחיבה שכך ניתן להפחית את טביעת רגלם האקולוגית של המשקאות האלכוהוליים אותם אנו צורכים.

כיום, Back to Basics נמכר במעל ל-30 מקומות בעולם, החל מיפן ווייטנאם עד ברזיל ופרו ואף במדינות כמו מרוקו וגאנה. ההפתעה החיובית הגיעה כאשר התעניין במשקה ברמן מסוריה. עדות לאיכותו של המשקה היא העובדה כי בין המקומות המגישים את המשקה נכללים מסעדת מישלן Gusto של השף המעוטר בכוכבי משילן - היינץ בק, מלונות חמישה כוכבים כמו בSt. Regis Hotels וברי קוקטיילים נחשבים ברחבי העולם. פרופ' יניב פוריה ראש המחלקה לניהול מלונאות ותיירות באוניברסיטת בן גוריון טוען כי הקוקטייל אותו יצרה הוא חדשני ומקורי. חדשנות ומקוריות זו הכרחית להצלחה בתחומי הניהול בכלל וההסעדה בפרט. יותר מכך, העובדה כי המשקה מתבסס על מי חומוס יכולה למצב קוקטייל זה כקוקטייל ישראלי לו יהיו ביקושים מצד תיירים מחו"ל.

מעורר השראה, לתמונות אתם מוזמנים להציץ באינסטגרם,  או בפייסבוק.

יפעת אוזן
עבור לתוכן העמוד