הפוך לעמוד הבית
יפעת 2

מכללת ההייטק SVCollege הפעילה תכנית להתמודדות עם שיימינג מצד סטודנטים

26/12/2019

מכללת SVcollege החלה בשנה האחרונה ביישום תכנית ידידותית ייחודית נגד השמצות ברשת. "הופתענו לגלות עד כמה שינוי גישה שבו מחבקים את הגולש הכעוס במקום להיאבק בו, יכולה להביא לתוצאות מדהימות לכל הצדדים" – מספר תומר גלעד יזם התכנית ומנכ"ל SVcollege.

 

נושא השיימינג הוא תופעה שחוצה חברות וארגונים בכל העולם. כמעט מדי יום חברות חוות זאת על בשרן.  "המאבק בשיימינג במסגרת התכנית מתחיל אצלנו עוד הרבה לפני שהוא בכלל נולד" מספר גלעד, "כבר מהרגע הראשון אנו פועלים להעניק ללקוח תחושה ש'אנחנו כאן עבורו'. דבר זה מפחית תחושות כעס ואנרגיות שליליות ונותן לו להכיר לנו טובה".

 

למרות זאת גישה זו מסתברת אינה תעודת ביטוח מפני השמצות ברשת. "במידה ובכל זאת פורסם פוסט שמלין על נושא השירות, מקצועיות או חוויה קלוקלת שחווה הלקוח, אז אנחנו נכנסים לשלב השני של אותה תכנית שיישמתי", מסביר גלעד. "בשלב זה אנחנו יוצרים קשר ישיר עם אותו לקוח כעוס. המטרה היא דבר ראשון להרגיע את הרוחות ולהוריד את רמת העוינות והחשדנות שקיימת אצלו. אנחנו מבהירים לו כי אנחנו בצד שלו בשביל לנסות להבין מה הבעיה על מנת לעזור לו". השלב הבא בתכנית הוא זימון הלקוח לפגישה מסודרת באווירה נינוחה על כוס קפה. "לצורך השיחות האלה מכללת SVcollege  הקצתה כוח אדם המתמחה בהתמודדות עם מצבים בעייתיים מסוג זה. המטרה היא להקשיב, להבין את הבעיה שגרמה לאותו לקוח מתוסכל לבוא ולכתוב את מה שכתב ולחתור לקראת פתרון שישביע את רצונו", אומר גלעד "בצורה זו כבר ניתן לנטרל יותר מ- 90% מתחושת הכעס והתסכול שהצטבר אצלו, שהרי הלקוח, בסופו של יום, רוצה לראות יחס אנושי מצד גורם בחברה שיכול לתת לו מענה לדברים שציין".

 

כאן מגיע השלב הרביעי בתכנית הוא שלב הפתרון. "ללקוח מותאמת תכנית פתרון אישית בהתאם לבעיה שהובחנה בשיחה. במקרה שלנו זה יכול להיות מסימולציות הכנה לראיון עבודה אחד על אחד, דרך זימון לסדנאות קבלה לעבודה על חשבון המכללה, ועד הכנת מתווה אישי יעיל לחיפוש עבודה ע"י שימוש בפלטפורמת לינקדאין וכיוצ"ב".

 

התכנית הידידותית נגד הכפשות ברשת מיושמת בהצלחה רבה במהלך השנה האחרונה. גלעד מציג בגאווה מספר בוגרים  לא מבוטל שבמסגרת התכנית הצליחו למצא את דרכם לשוק העבודה אחרי שחוו תסכול רב רק רגע קצר קודם לכן.  "הודעות ההוקרה וההערכה האישיות שאני מקבל מבוגרי התכנית, שהחליפו את הודעות ההכפשה ברשת, הן מבחינתי הסיפוק הכי גדול שיכלתי לקבל מתכנית כזו" – מסכם גלעד תוך הבעת שביעות רצון גדולה.

 

ככל הידוע תכניות מהסוג הזה עדיין לא נפוצות ונותר רק לקוות שבפתח העשור החדש עוד ועוד מכללות ובתי עסק יאמצו את התכנית הזו של SVCollege שהיא בגדר win win עבור כל הצדדים.

יפעת אוזן
עבור לתוכן העמוד