הפוך לעמוד הבית
יפעת 2

פרס ההשקה המנצחת למאקו, דומינוס פיצה, מכבי שירותי בריאות, כלל ביטוח ו-HP INDIGO

9/07/2020
פרס ההשקה המנצחת למאקו, דומינוס פיצה, מכבי שירותי בריאות, כלל ביטוח ו-HP INDIGO

מתוך נימוקי השופטים:

 

N12

אחרי שני עשורים שבהם חברת החדשות נוהלה בבעלות משותפת של קשת ורשת, רכשה קשת את מלוא האחזקות בחברת החדשות (כיום: חדשות 12), צעד שאפשר לה לבחון מחדש את אסטרטגיית הדיגיטל שלה בתחום החדשות.

 הניתוח שנערך בקשת העלה שהמותג מאקו מזוהה בציבור הרחב עם תמהיל של תכנים חדשותיים, בידוריים ושימושיים, כמו גם עם השלמה של תכני הטלוויזיה של קשת ב-makoTV ועוד. לכן, הוחלט שלא לחבר את מותג החדשות עם מאקו, אלא לצאת בשני מותגים שונים: לשמור על המותג מאקו כמותג בידורי יותר, ולצדו לברוא מותג חדש, שיהיה בעל קשר הדוק למותג חדשות 12, אך יהיה דיגיטלי יותר. כך נולד N12.


 

המטרה הייתה להקים אתר חדשות שיהפוך במהרה למותג חדשותי מוביל ותחרותי בעל סמכות ומעמד ולייצר הרגלי גלישה חדשים למאות אלפי גולשים.

כדי לשנות את הפורמט הוותיק בו מוגשות החדשות בדיגיטל, הוחלט  לרכז מאמץ לפתח פיצ'ר שיהווה חידוש מובחן בו, ובמקביל יחדד מוצרית ושיווקית את נקודות החוזק הקיימות של חדשות 12

השם N12 נועד לשלוח לצרכנים הפוטנציאליים סיגנל חזק של שינוי - אתר חדש ואפליקציה חדשה לא VOD של מהדורת החדשות. הכתבים המוכרים של חדשות 12 שותפו בקמפיין, כשהתובנה הצרכנית הייתה שאם הציבור ישתכנע שהכתבים האלה עומדים מאחורי הכתבות באפליקציה - הוא יעדיף לצרוך את החדשות ב-N12.


 

שבוע לאחר עליית הקמפיין לאוויר נרשמו קרוב לחצי מיליון הורדות ותוך חודשיים וחצי – 1.4 מיליון. במהלך כל החודש הראשון מההשקה, N12 הייתה ממוקמת במקום הראשון בחנויות האפליקציות ונרשמו למעלה ממיליון כניסות יומיות. סקרי תדמית העלו 82% מודעות לאתר החדש וכחודשיים מאז ההשקה  יחסי הכוחות בין N12 ל-ynet צמודים ביותר. שניהם מוזכרים בשיעור שנע סביב 30%.

 

דומינוס פיצה – פיצהבורגר

 

הישראלים אוהבים להזמין משלוחי מזון ולצד חברות שליחויות כמו וולט ואחרות, גם רשימת הפיצריות, ההמבורגריות, האסיאתיות ואחרות  המאפשרות הזמנת משלוחים גדלה והולכת.

בדומינו'ס היו מודעים לעובדה שרוב החדשנויות המוצריות בעולם הפיצה הן  בבחינת הרחבת המגוון ואינן מהוות גורם מושך כשמתלבטים מה להזמין, פיצה או המבורגר.  כדי לעמוד בתחרות בעולם המשלוחים המוזמנים הוחלט ב'דומינו'ס לצאת מהקופסא – וכך נולד הפיצהבורגר.

המטרה הייתה להגדיל את מספר הלקוחות בעזרת המוצר החדש, להגדיל את מספר המתנסים ולגרום להם לחזור ולהזמין אותו. במוצר אחד הצליחו לבטל את ההתלבטות בין הזמנת פיצה להזמנת המבורגר. המשלוח כלל גם צ'יפס וקולה, .

באמצעות טיזרים ברשתות החברתיות הצליחה דומינו'ס ליצור באזז שהביא לכיסוי תקשורתי בערוצי הדיגיטל ואפילו בחדשות. היו דיווחים בעד, היו נגד אבל החידוש הצליח להגיע לציבור ללא הוצאות על תקשורת, עוד לפני ההשקה. השלים את התמונה קמפיין רחב של טלוויזיה, דיגיטל ושילוט חוצות.

התוצאות עלו על היעדים שהוצבו מראש: 9.3% עליה במכירות  לעומת היעד של 5%, לקוחות חדשים – 18.2 לעומת יעד של  10%, הזמינו פעם נוספת – 50.2% לעומת יעד של 30%.

 

מכבי שירותי בריאות - מכבי RED

 

בקרב הציבור קיים צורך אמיתי במציאת פתרון המייתר את ההגעה לחדרי המיון, במידת האפשר. מכבי מיצבה את עצמה כחוד החנית של הקטגוריה בכל הנוגע לחדשנות בכלל, ולחדשנות דיגיטלית בפרט עם מיגוון אפליקציות. ההשקה החדשה, מכבי RED, היא רשת לרפואה דחופה בשעות היום, המשלבת את העולם הדיגיטלי והפיזי ומספקת מענה מהיר ונוח לקבלת טיפול מיידי במקרה דחוף אך שאינו מסכן חיים. היא מאפשרת לחברי מכבי לאתר באמצעות המערכת הטכנולוגית שנבנתה, רופא מומחה הנמצא בקרבו מקום שיוכל לטפל בהם במקום להגיע למיון.

 

בבסיס ההשקה החדשה עמד הרצון  לאפשר לציבור להתחבר לשירות ממקום חיובי, ולא מתוך תחושות פחד וחשש. לאור זאת, הושק סרטון אנימציה מוסיקלי המכיל בתוכו את כל המידע הנדרש להבנת השירות ומעביר בקלילות את המסר המרכזי : ישנם מקרי חירום -רפואיים אשר ניתן לטפל בהם באופן מיידי ומהיר בקהילה, ללא צורך להגיע לחדר המיון.

 

המהלך זכה לתשומת לב רבה, לאהדה ולחשיפה גבוהה בקרב צרכנים:

הסרטון זכה בתקופת ההשקה לכ - 3.2 מיליון צפיות ביוטיוב ולתגובות אוהדות וחיוביות. מכביRED זכה לסיקור תקשורתי בערוצי הטלוויזיה השונים, בהם כתבה במהדורת החדשות המרכזית בחדשות 13 , לצד כתבות בעיתונות ובאתרי חדשות מקומיים.

 

כלל ביטוח – הלחצן של כלל

 

השינויים הרגולטוריים שחלו לאחרונה בענף הביטוח מקטינים את הבידול המוצרי ומגבירים את התחרות. פריחה של כלים טכנולוגיים וסטארט-אפים מאתגרת את החברות המסורתיות ומקטינה את רווחיותן. סקרים מראים כי האסוציאציות לעולם הביטוח שליליות ברובן כדי להשיב את אמון הצרכנים, החליטו בכלל ביטוח על שני עקרונות: 1. טכנולוגיה כמקדמת אמון – להיות שם ברגע שהצרכן זקוק, 2. בניית אמון דרך מוצרים – פתרון אמיתי לבעיה קיימת.

החברה השיקה את אפליקציית "הלחצן של כלל", לחצן חירום המאפשר לקבל עזרה דחופה במקרה חירום, ללא המתנה מיותרת ובתהליכים קצרים ופשוטים. בהמשך, בעקבות הקורונה, הוסיפו לחצן נוסף המאפשר להתייעץ עם רופא משפחה פרטי און ליין בכל נושא רפואי שעולה  השירות החדש הוצע לכל לקוחות החברה, בכל תחומי הביטוח, ללא תשלום למשך חודש.

הקידום התקשורתי התבסס על הפרזנטור הקבוע,  החתול שמיל – נתן דטנר, כשצורף אליו הזמר איתי לוי שמסביר "איך עושים את זה". מעבר לטלוויזיה, היה גם שימוש ברדיו, באינטרנט ועוד.

המהלך הביא לשיא של עלייה בפניות – גידול של 139% בביקוש לביטוח דירה ו-70% לביטוח רחב, לעומת התקופה המקבילה אשתקד. תוך חודשיים היו 54,500 הורדות של הלחצן .

 

 

HP INDIGO – השקה וירטואלית בינלאומית כחלופה לתערוכת DRUPA 2020

דרופה  היא התערוכה הבינלאומית הגדולה בעולם של תעשיית הדפוס (מאז 1951). לשם המחשה, ב-2016 הציגו בה 844 חברות מ-52 מדינות, וביקרו   מעל  300,000 צופים!  במסגרת התערוכה מגיעים לשיא  של מכירות ביחס לשאר השנה ואף ביחס לשנים קודמות .

לאור דחיית דרופה, וביטול מירב האירועים המתוכננים בישראל ובעולם, ניצבה החברה מול שני אתגרים עיקריים: איך מראים לקהל היעד את החידושים להם הוא מחכה כבר ארבע שנים, ואיך להתאים את המידע לקהלים בעלי צרכים .שונים, בשעות שונות, ובשפות שונות

נבחר מהלך אלטרנטיבי, של השקת  מכונות ומוצרים עתירי ידע, כחלופה להשקה קלאסית הנערכת בתערוכה בינ"ל. מהלך המצליח לייצר מכירות, כזה שיקיף ויסכם עבודה של 4 שנים, מהלך שטרם  נעשה כמותו מעולם- המרת התערוכה להשקה ללקוחות בצורה וירטואלית, ב 9 פלטפורמות שונות, למעל 50 מדינות  תוך עמידה מדויקת בכל האתגרים.

לצורך ההשקה הוקמו  שני אולפני שידור, עם צוות הפקה מהמובילים בארץ.  מאולפני הרצליה שודרה מסיבת עיתונאים  - חשיפה של המכונות. בהמשך, שידורים לאנשי מכירות (72 שעות ברצף!!) והתאמת התכנים לקהלים, חשיפת המוצרים והטכנולוגיות החדשות, הפעלת המכונות בלייב דמו, הסברים על איך לייצר מכירות מרחוק ועוד. ובאולפן נוסף הוצג אירוע ללקוחות חדשים וקיימים של אינדיגו מכל העולם  בהובלת המומחים שחשפו את המכונות.

המהלך הביא  לתוצאות טובות. בוצעה כמות רכישות מרשימה וחל גידול בנאמנות הלקוחות (NPS) לעומת שיעורו בעקבות תערוכות פיזיות. ההשקה זכתה גם לכיסוי עיתונאי נרחב במגזינים הייעודיים.


יפעת אוזן
עבור לתוכן העמוד