הפוך לעמוד הבית
יפעת 2

מיתוג אישי ומקצועי באמצעות גוגל - עשו זאת בעצמכם

25/07/2012

ידעתם שרוב המעסיקים ומנהלי משאבי-אנוש, מחפשים באינטרנט מידע על מועמדים לעבודה? (דה מרקר, 31.3.2010). בישראל זה מתרחש בעיקר בגוגל ובפייסבוק, שני מאגרי מידע עצומים שרק ממתינים שישתמשו בהם. מעסיקים ומנהלי כוח-אדם רוצים לראות עם מי יש להם עסק, מעבר לקורות החיים הנשלחים אליהם, ותוצאות החיפוש יכולות לזמן להם מידע חיוני לקבלת ההחלטה.

 

בדיוק כמו שיווק עסקי, גם שיווק עצמי הוא גורם חשוב לא פחות בתקופתנו הדיגיטלית. האינטרנט זוכר לנו הכול: מההודעה ההיא שפרסמנו באיזה פורום נידח ב-1998, ועד לתמונות מתויגות בפייסבוק, מהאירוע האחרון בו השתכרנו קשות. השאלה כיום היא לא האם יש מידע עליכם באינטרנט, אלא איזה מידע יש שם והאם הוא יגיע לידיים הלא נכונות.

 

בדיוק בשל כך אנשים יחידים, חברות ועסקים, פונים לחברות ניהול-מוניטין כדי "לנקות" תוצאות חיפוש בעייתיות בגוגל. בהקשר הזה כדאי לציין שלא באמת ניתן לנקות את תוצאות החיפוש; המקסימום שניתן לעשות הוא לדחוק אחורה את התוצאות הבעייתיות, לטובת יצירה של תוצאות חדשות וחיוביות יותר.

 

 

מיתוג מקוון בחינם ובקלות

 

מה עושים אם רוצים לשלוט במידע אודותינו בצורה טובה יותר, בלי לשלם הון לאנשי-מקצוע?

 

כדי להימנע ממצבים מביכים ואף בעייתיים, של תוצאות חיפוש שעלולות להסב לכם נזק, תוכלולהשתמש בשיטת Author Rank שפותחה על-ידי גוגל (ואף התקבלה כפטנט מאושר בארצות-הברית). אומנם זה לא מבטיח שכל תוצאה בעייתית תידחק אחורה, אך זו בהחלט שיטה יעילה ליצירת הפרסונה הווירטואלית הנחוצה לכם.

 

אימות-כותב בגוגל מתבצע ב-3 שלבים:

·         יצירת פרופיל אישי בגוגל פלוס

·         קישור לאתרים בהם אתם כותבים

·         תיוג התכנים שלכם

 

הנה פירוט התהליך.

 

 

שלב 1 - פרופיל אישי בגוגל+

 

כפי שכל גולש-אינטרנט יודע, גוגל פלוס היא הרשת החברתית של גוגל. אבל מה שמרבית הגולשים לא מודעים לו, הוא שניתן להשתמש ברשת הזו לצורכי מיתוג אישי ומקצועי.

 

·         הירשמו לגוגל פלוס באמצעות חשבון חדש, או השתמשו בחשבון גוגל קיים (לשיקולכם).

 

·         ברגע שהפרופיל שלכם נוצר, מלאו אותו בכמה שיותר פרטים (בלי להשתמש בפרטים חסויים מדי, כמובן): שם מלא, תמונה שלכם, תחום העיסוק המקצועי שלכם, תקציר אודותיכם, אתרים שמעניינים אתכם ועוד. ממש פרופיל כהלכתו ברשת חברתית.

חשוב מאוד שהתמונה שלכם תהיה תמונת-פנים ברורה. המיתוג של גוגל מתבסס על זיהוי פנים אנושיות, שאותן הוא מצרף לתוצאות החיפוש (ועל כך ארחיב בהמשך).

 

 

שלב 2 - קישור לאתרים בהם אתם כותבים

 

הוסיפו לגוגל פלוס את כל האתרים הכוללים תכנים שלכם: בלוג או אתר אישי שלכם, בלוגים ואתרים אחרים ועוד. יש לוודא שמוסיפים את רשימת הקישורים בטאב "מידע על", במקום הנקרא "כותב גם באתרים" / Contributor to בתחתית העמוד (זכרו לא להתבלבל עם החלק הנקרא "קישורים").

 

 

  

שלב 3 - תיוג התכנים שלכם

 

כעת עליכם לשים קישור לפרופיל גוגל פלוס שלכם, בכל התכנים שכתבתם באינטרנט (או לפחות בכל התכנים הנגישים לשינוי; מן הסתם לא תמיד תהיה לכם גישה לכל תוכן שאי פעם פרסמתם).

 

·         העתיקו את הקישור הישיר לגוגל פלוס שלכם.
בדרך כלל הוא נראה כך: 
http://plus.google.com/123456789

 

·         בסוף הקישור הוסיפו פרמטר שנקרא rel=author
כך זה אמור להיראות: 
http://plus.google.com/123456789?rel=author
(לא לשכוח את סימן השאלה, שמחבר בין הפרופיל לפרמטר)

 

·         הוסיפו את הקישור והפרמטר לכל תוכן שכתבתם, מתוך השם המלא שלכם: בתחתית פוסט בבלוג, בראשו של מאמר עיתונאי ועוד.

 

 

לסיכום – מה זה נותן לכם?

 

בכל פעם שגולשים יחפשו מידע התואם למשהו שכתבתם, או יחפשו את שמכם המלא, הם יקבלו תוצאת-חיפוש הכוללת:

 

·         את התמונה האישית שלכם מפרופיל גוגל פלוס.

·         את התוכן הרלוונטי שחיפשו, בהתאם לשאילתת החיפוש.

·         את הקישור לפרופיל גוגל פלוס שלכם.

 

כך זה נראה בתוצאות החיפוש בגוגל - התמונה שלכם תופיע לצד התוכן הרלוונטי לשאילתא של הגולש:

 

 

 

ככל שתייצרו יותר תוכן איכותי בתחום מסוים, כך תקבלו דירוג טוב יותר בגוגל. השיטה הזו מאפשרת גם לאנשים יחידים לקבל דירוג, מה שהיה עד היום נחלתם של אתרים בלבד. הכול תלוי בשאלה האם התוכן שלכם עבר את סעיפים 1 עד 3 המתוארים לעיל; יש לזכור שבלי תהליך האימות – התיוג לא יתרחש.

 

ככל שתתייגו יותר תכנים שלכם ברחבי האינטרנט, רבים סיכוייהם לעלות ראשונים בתוצאות החיפוש, לייצר לכם את המיתוג הנחוץ ואף לדחוק אחורה תוצאות בעייתיות (אם יש).אין כמו פנים אנושיות ליצירת מיתוג יעיל וטוב – גם אישי וגם מקצועי – וגוגל מאפשרת לעשות זאת בקלות ובנוחות.

 

 

הכותב הוא איש SEO בזאפ גרופ קידום אתרים

יפעת אוזן
עבור לתוכן העמוד