הפוך לעמוד הבית
יפעת 2

פרסום בפייסבוק: כיצד לבצע מיקוד ופילוח בפייסבוק? (חלק א')

24/12/2009

בסדרת המאמרים הקרובה נציג בפניכם מספר חוקים חשובים עבור חברות ועסקים המפרסמים בפייסבוק.

 

שיווק באינטרנט, כמו גם דרכי שיווק במדיות אחרות, דורש התמקדות בקהל  היעד. אין ספק כי באופן תיאורטי אפשר לפרסם לכל אחד בכל מקום אך בכדי לנצל את תקציב הפרסום בצורה יעילה ולגרום לתוצאות ארוכות טווח, יש לאפיין את הפרסום בפייסבוק בהתאם לקהל היעד של החברה. את קהל היעד ניתן להגדיר בדרכים שונות, כגון באמצעות בחינת הצרכים אותם החברה מספקת ועל ידי חקר שוק שיתבסס על בחינת חברות אחרות באותו התחום ואתרי האינטרנט אשר מייצגים אותן.

 

מדוע פרסום בפייסבוק שונה ממודלים אחרים של שיווק באינטרנט? בדרך כלל מבצעים פרסום ברשת על ידי הצבת מודעות פרסום באתרים שונים ובמנועי חיפוש כמו גוגל,  כאשר מודעות פרסום אלו מיועדות לכל אדם במדינה מסוימת. לאחר מכן מפרסמים שתי גרסאות של המודעה, אשר כל אחת מהן פונה לקהל יעד אחר, ובודקים מי מהן אפקטיבית יותר.

 

דרך נוספת לביצוע שיווק באינטרנט היא באמצעות הצבת מודעות בכל דפי התוצאות של מנועי החיפוש אשר קשורות למוצר המפורסם, בין אם מילת המפתח שהוקלדה בתיבת החיפוש מאויתת כהלכה ובין אם בצורה שגויה. עם זאת, מודלים אלו לא יהיו אפקטיביים בפייסבוק, מאחר והם כלליים מדי, ויגרמו לרוב לבזבוז של תקציבי הפרסום.

 

אלמנטים המסייעים לבצע פרסום בפייסבוק בצורה ממוקדת יותר - פייסבוק מציע למפרסמים בו אחד עשר מאפיינים, על פיהם ניתן למקד את הפרסום לקהל יעד ספציפי. לפניכם פירוט של כל אחד ואחד מהם:

 

    * מיקום: ניתן להתמקד במקום מסוים לפי מדינה, מחוז ועיר.

    * גיל: מאפיין סטנדרטי זה הנו קל להגדרה, לאחר שקהל היעד נקבע.

    * יום הולדת: מאפיין זה הנו חדש יחסית בפייסבוק ומאפשר למפרסמים למשוך לקוחות פוטנציאליים על ידי        

      הענקת מתנות או שוברי הנחה ליום הולדתם.

    * מגדר: מאפיין נוסף המאפשר להתמקד בפלח מסוים של האוכלוסייה.

    * מילות מפתח: מאפיין זה מבוסס על פרטים מתוך הפרופיל האישי של המשתמש וכולל, בין היתר,      

      תחביבים, ספרים,  סרטים ותוכניות טלוויזיה אהובים. בנוסף, גם תחום העבודה של כל משתמש כול לסייע

      רבות למפרסמים.

    * רמת השכלה: מאפיין זה מאפשר למקד את קהל היעד בהתאם לרמת ההשכלה שלו ולמוסד הלימודי בו      

       למד.

    * מקום עבודה: מאפיין זה מסייע למפרסמים לפענח באילו חברות עובד קהל היעד ומאפשר, להרחיב בתוך הארגון עצמו, את המודעות על המוצרים המתפרסמים.

    * מערכות יחסים: מאפיין זה תורם לחברות המעוניינות לפרסם מוצרים לרווקים, זוגות או לנשואים. עם זאת, יש לקחת בחשבון כי בחירת המאפיין תמנע מכם לכלול את המשתמשים שלא הגדירו סטאטוס זה.

    * תחומי עניין: מאפיין זה מסייע במידה והמשיכה המינית של המשתמש רלוונטית למוצר אותו מבקשים לפרסם.

    * שפה: מאפיין מהותי במיוחד, המסייע רבות להבנתם של המשתמשים את המודעות המפורסמות.

    * קשרים: גם מאפיין זה הנו חדש יחסית בפייסבוק ומאפשר לכלול משתמשים שהצטרפו לדפים או אישרו נוכחות באירועים שהמפרסם ערך. על ידי מאפיין זה ניתן למקד את הפרסום רק למשתמשים שעוד לא הצטרפו ולמנוע הקלקה של אלו שכבר כלולים. דבר זה מקבל חשיבות יתרה כאשר מדובר בפרסום המתומחר לפי מספר ההקלקות על המודעות.

 

במאמר הבא נדון ונבחן את האפקטיביות של מודעות פרסום בפייסבוק, איך יוצרים מערכות יחסים עם לקוחות וכיצד הן מתבצעות בפועל?

יפעת אוזן
עבור לתוכן העמוד