הפוך לעמוד הבית
יפעת 2

שינויים בפייסבוק: ההשפעה על עסקים

14/03/2012

מסיבת העיתונאים של פייסבוק שהתקיימה לפני שבועיים הציגה את השינויים הצפויים לנו בחודש הקרוב. חלק מהשינויים כבר החלו וחלקם יועלו בהדרגה עד סוף החודש הזה.

 

 

 

 

 

השינויים המהותיים הם:

1. עיצוב חדש לעמודים העסקיים (דפי אוהדים) – בעיצובTIMELINE (ציר הזמן)  – דהיינו דף עסקי ייראה בויזואליות שלו כמו פרופיל אישי        (כל הדפים העסקיים והפרופילים האישיים יועברו עד ה30 לחודש מרץ לגרסה החדשה). הסבר של פייסבוק על דפים אלה תוכלו למצוא כאן

2. פרסומות בפייסבוק – שינוי מהותי:

- פורמט חדש של העלאת פרסומת
- פרסומות פרימיום המאפשרות פרסום משמעותי יותר לעסקים- שמטרתם להגדיל את החשיפה והאינטראקציה עם העמוד ובעמוד (אין לי עדיין מידע מלא על כך)
- הגדלת פרסום בפייסבוק בסלולרי
- פרסומות בחלונית LOG OUT


   פירוט השינויים בעמודים העסקיים:

1. תמונת COVER גדולה ורחבה בחלק העליון של הדף (מידות- יכול להיות עד 850px *315px עם אפשרות הזזה להתאמה מירבית), אך אליה וקוץ בה: אתם אמנם יכולים לשים תמונה שיווקית גדולה של העסק שלכם, אלא שפייסבוק מגדירים לכם את החוקים הבאים באשר לתמונה הזו:

- אסור להכניס לcover את הURL של כתובת האתר שלכם או את כתובת המייל שלכם (פייסבוק הגדירו את המידע עליכם ב"אודות/ABOUT" אשר נמצא עכשיו מתחת לתמונת הפרופיל ובמקום בולט ולכן הם לא מסכימים שתשימו את אותם פרטים גם בתמונה העליונה)
- אסור להוסיף פי'צרים של פייסבוק (נניח אייקון LIKE) או לשים חץ שמפנה משתמשים לכפתור כלשהו
- אסור "לקרוא לפעולה". דהיינו אם אכתוב "הכנסו לדף זה כדי לזכות באייפוד" זה יהיה אסור מבחינת חוקיי פייסבוק
- אסור לכלול מחיר או מבצע או מידע כלשהו הקשור למכירה

למעשה כשאתם מעצבים את תמונת הCOVER שלכם המטרה היא שתעבירו את המהות של העסק ואת הקו המיתוגי שלו.

2. תמונת הפרופיל מעתה תהיה בריבוע קטן בגודל של 30*30px

3. התבטלה האופציה של הגדרת דף נחיתה כברירת מחדל אליו מגיעה האוהד בטרם עושה LIKE. דפי הנחיתה והאפליקציות שהיו לכם בדפים העסקיים שלכם, לא נעלמו, הם נמצאים עתה בקוביות  שמתחת לתמונת הcover  והן למעשה מהוות החלפה למה שנהגנו לכנות בשם "טאבים/לשוניות". העניין הוא שכעת אין בהן חשיבות כפי שהיתה קודם לכן והבחירה האם להכנס לאפליקציות ולדפים הללו, היא ע"פ רצון האוהד. ניתן להטמיע עד 12 אפליקציות. יתרון נוסף- ניתן לארגן את הסדר שלהם לפי הסדר שאתם בוחרים שייראה בפרונט של הדף

4. אופציות חדשות בקיר :

- Allowed סיפורים שרוצים שישארו בטיימליין.

 - אייקון הכוכב Stared   - נמצא מצד ימין למעלה בתוך כל פוסט (מאפשר פוסטים או תמונות בהגדלה לרוחב הדף).

-  Back Stage Past – יתן להעלות דברים מן העבר ולגלול לשנים הללו ולראות פוסטים "מאותה תקופה".

-  נעיצת פוסט – Pin Post  פוסטים שאנחנו רוצים שישארו בחלק העליון של העמוד – פוסט זה ישאר למעלה למשך 7 ימים. לוחצים על סימן העפרון שנמצא מצד ימין למעלה של כל פוסט או תמונה בקיר.

5. אוהדים יוכלו לראות את האינטראקציה של החברים שלהם עם העמודים בעמוד עצמו.

6. תיבת מייל בדפים!  אוהדים יכולים לשלוח הודעה פרטית לעמוד והעמוד יכול לענות. עמודים לא יכולים ליזום הודעות לאוהדים. חומר למחשבה: טופס צור קשר כבר מאבד מחשיבותו

 

7. נתונים של עמוד בו אתם מבקרים – כאשר אתם נכנסים לדף כלשהו כיוזר ולוחצים על תיבת הלייקים שלו ייפתח לכם חלון ובו תוכלו לראות את הנתונים הבאים: מהו השבוע הכי מדובר בעמוד / מהי העיר שבה יש הכי הרבה אינטראקציה עם העמוד / מי הקהל שנמצא בעמוד הכי הרבה / מהו קצב המצטרפים לעמוד.

8. בכל דף ניתן כעת לראות מיד בתחילת הקיר את כל החברים שלך שאוהדים את הדף הזה

9. בכל דף באופן קבוע ישנו חלון, בקיר אשר מרכז את כל התגובות האחרונות של האנשים שכתבו בדף (Recent Posts by Others )

שימו לב! בימים הקרובים תיתקלו בהמון באגים מסוגים שונים. תנו לזמן לעשות את שלו והכל יבוא על מקומו בשלום

מוזמנים לשאול כל שאלה באמצעות המייל ואשמח להשיב

טלי אלבו, מנכ"לית Let'sFaceit
יפעת אוזן
עבור לתוכן העמוד