חיפושדלג על חיפוש
חיפושדלג על חיפוש
תוכן מרכזי בעמודדלג על תוכן מרכזי בעמוד

איך ליצור תוכן שיווקי מוצלח, גם בלב מגיפה? 3 דברים שצריך ללמוד מאיקאה

איך ליצור תוכן שיווקי מוצלח, גם בלב מגיפה? 3 דברים שצריך ללמוד מאיקאה (הגדל)
איך ליצור תוכן שיווקי מוצלח, גם בלב מגיפה? 3 דברים שצריך ללמוד מאיקאה

מומחית התוכן השיווקי, מיכל אברמוביץ, מגישה על מגש עץ שוודי את הטכניקות ליצירת תוכן אפקטיבי כמו של איקאה עם דוגמאות אמיתיות והצעות קונקרטיות לשימוש עבור מבחר עסקים

 

אמנם רק נכנסנו לסגר חדש, אך אי אפשר לשכוח את התמונות של התור הארוך באיקאה אחרי הסגר הקודם. כולם חיכו בטירוף לחזור לענקית הנורווגית ולקנות! ולא ממש משנה מה - כסאות, שולחנות, נקניקיות בלחמניה - העיקר שיהיו איקאה.

 

בין אתם מנהלים פירמת עורכי דין יוקרתית, מטפלים בפסיכותרפיה עם קליניקה קטנה או עומדים בראש חברה עם עשרות סניפים, יש דבר אחד שאיש לא היה מתנגד אליו: תור של לקוחות שרק ממתינים לרכוש את המוצרים או את השירותים שלו.

 

אז מה העסקים של כולנו יכולים ללמוד מהתוכן שאיקאה מייצרים? קבלו הצצה לקטלוג ולמה שהם עשו בסגר הקודם:

 

#1 תוכן מוצלח משדר שאנחנו שותפי אמת, שנמצאים לצידם של הלקוחות שלנו לטווח הרחוק

באיקאה הבינו את חומרת המצב, לא ניסו להשיק שירות משלוחים חדש ואפילו לא הפצירו בלקוחות ליצור לעצמם Wish List לרגע שבו ייפתחו מחדש החנויות, אלא רק התנהגו כמו חבר תומך ברגעים קשים, ופשוט ניסו להעלות לכולנו חיוך.

 

"הוראות ההרכבה" לסגר עוצבו בסגנון הקלאסי והפרקטי של איקאה, אבל ניכר שבמותג החליטו לא לקחת את העניינים יותר מידי ברצינות, וקרצו למחסור בנייר טואלט. ההוראות השונות זכו למאות אלפי שיתופים וגרמו לרבים, למשך שניה אחת, להסתכל באור אחר על המציאות הבלתי נתפסת שהם חיים בה.

 

מה עסקים יכולים לקחת מזה?

כן, המצב מאתגר. ונכון, לא לכולנו יש את המאגרים הכספיים של איקאה, אבל מה שדווקא יש לכולנו הוא את ההזדמנות לקחת רגע, להסתכל על המצב ולחשוב על דרך קלילה וחדשה לחוות אותו.

 

> מסעדה שנאלצת לקחת פסק זמן? מה דעתכם לפרסם כמה מתכונים, כדי שהלקוחות ינסו לשחזר את המנה האהובה, ויתגעגעו למקור?

 

#2 כתיבה קונקרטית על החוויות של הלקוח

אם תאהבו את הרהיטים של איקאה או לא, אי אפשר להתעלם מהעובדה שהם מיוצרים לפי סטנדרט איכות מסוים ושיש מיליונים ברחבי העולם שלא פחות מאשר מאוהבים במותג הזה. אבל אלו שכתבו את התוכן לקטלוגים של איקאה לא נתנו להצלחה לעלות להם לראש, אלא הבינו שאלו שקוראים את הקטלוג, פחות רוצים לשמוע על עץ האורן האיכותי שממנו הכינו כיסא מסוים או על כמות הקפיצים במזרן החדש, אלא רוצים להבין בדיוק מה יוצא להם מזה.

 

רוצים דוגמאות?  בבקשה. קטלוג 2020:

·        "צעד ראשון להתחלה טובה מדי בוקר; הרגלים בריאים מתחילים ביעדים קטנים, כמו ארוחת בוקר למשל. דייסת שיבולת שועל היא מקור מצוין לחלבון"... כן, אני מצטטת מקטלוג איקאה ולא ממאמר של דיאטנית. הכתיבה ממש גורמת לנו לדמיין את הדייסה, לחשוב על כמה היא בריאה לגופנו ולהיכנס לחווית הקריאה.

 

·        "דייט לילי לפי הספר; אתם לא חייבים לצאת למסעדה כדי להיות רומנטיים. הישארו בבית והוציאו את הצלחות היפות". שימו לב – לא כתבו לנו שצריך לקנות צלחות איקאה לדייט, אלא פשוט גרמו לנו לדמיין דייט ביתי קליל.

 

·        "חדר אמבטיה שיגרום לכם לחוש ולהיראות נפלא". ממש אפשר לדמיין את עצמנו מסתכלים במראה ורואים בבואה יותר מרשימה, יפה, חיונית. לגמרי שווה את המחיר הפעוט של 760 ₪ לארון אמבטיה, לא?

 

מה עסקים יכולים לקחת מזה?

> חברה להשקעות: אולי במקום להבטיח "תשואות מקסימליות", אולי להציע תוצאה קונקרטית כמו: "לדעת שרק הריבית של הרבעון האחרון בתיק ההשקעות שלך כיסתה את כ-ל החופשה במלון הבוטיק"

 

> מכון ביוטי פרימיום: במקום להתמקד ב"החלקת הקמטים במצח" אולי לתאר רגע: "להסתכל במראה ופשוט לאהוב את מה שאת רואה; לצלם סלפי ולא לחשוב בכלל שאת זקוקה לפילטר. את יפה בדיוק כמו שאת עכשיו".

 

#3 סטוריטלינג הוא המלך

24 שנים חלפו מאז שביל גייטס הכריז ש"התוכן הוא המלך", והרבה מים זרמו מתחת לגשרי ה-DATA מאז. הטענה עדיין נכונה, אבל לדעתי טעונה שיוף: סטוריטלינג שיווקי הוא המלך. כשהרשת מלאה באינסוף פיסות מידע וכל לקוח פוטנציאלי שלנו מוצף גם בתוכן של המתחרים שלנו, אנחנו צריכים שהתוכן שלנו יבלוט. אחת מהדרכים האפקטיביות ביותר להגיע לעיניים (וללב) של הלקוחות הפוטנציאליים היא סטוריטלינג.

 

בעוד שהמילה הפכה ל-Buzzword שרבים אוהבים לזרוק, אסור לתת לזה לבלבל אותנו – סיפורים טובים מניעים את העולם. הם משפיעים על מערכות בחירות, סיפורי אהבה וחברות ענק. ומהו הדובדבן בטופ של הקצפת? הם שימושיים גם בעסק שהוא One Man Show וגם בחברות חובקות עולם.

 

אז אילו סיפורים איקאה מספרים לנו?

·        סיפורה של הצלמת: "היא אוהבת טכנולוגיה וצילום, אבל יותר מכל אוכל – בין אם זה לבשל, לאכול או לחלוק אותו עם אחרים. דירתה הקומפקטית היא מקום המפגש בין שלוש התשוקות האלה". איקאה יכלו לכתוב בקלות אודות מטבחים קטנים באופן כללי, אבל בחרו בדמות צבעונית וספציפית, שתכניס אותנו למטבח אחד, קטן ומסקרן.

 

·        סיפורה של המשפחה המתרחבת: "חלום, הרבה נחישות ודד ליין: שלושה מרכיבים הכרחיים לכל פרויקט שיפוצים, וההורים הטריים האלה יסכימו! ... היכנסו לביתם וראו את התוצאה הסופית". מה שיפה במיוחד בסיפור הזה, הוא שהם שילבו שלל תמונות אותנטיות של הזוג – בהיריון ועם הניובורן, חלקן באיכות גרועה לעומת הסטנדרט של איקאה. התוצאה – אנחנו מרגישים שבאמת נכנסנו לבית של המשפחה, ומסקרן לראות את השיפוץ שעשו לדירה השכורה שלהם.

 

 

מה עסקים יכולים לקחת מזה?

> עסקים קטנים, של אישה אחת או איש אחד: היופי בעסקים כאלו, הוא שאתם הפרזנטורים של העסק שלכם. הראו את הפנים שלכם בתכנים השונים, ספרו את הסיפור שלכם ואל תחששו לפסוע לקדמת הבמה – הלקוחות רוצים לדעת עם מי הם עושים עסקים!

 

> חברות גדולות: ייתכן שהמנכ"ל לא מעוניין להיחשף, וזה בסדר, אבל אפשר לחשוב על סיפורי לקוחות, סיפור הליבה של העסק וכל מה שמעניק נשמה ל"סתם עוד תאגיד".

 

 

הכתבה באדיבות מיכל אברמוביץ, שאין לה שום קשר לחברת איקאה (מלבד כמה כונניות ספרים ומשחקים שרכשה בחנות); היא מאמינה שההצלחה מתחילה בתוכן, מתמחה בכתיבת תוכן לייפסטיל מניע לפעולה ומרצה על סטוריטלינג.

לפרופיל הפייסבוק של מיכל

 

 

כתבות נוספות בנושא מיתוג ואסטרטגיות שיווקיות

עבור לתוכן העמוד