הפוך לעמוד הבית
יפעת 2

עמוס טל-שיר, יו"ר פובליסיס-אריאלי: "תוך שנתיים תגיע ההשקעה בפרסום באינטרנט ל-25 אחוז מעוגת הפרסום

13/11/2005

"באוגוסט 1993, כשלושה חודשים לפני השקת ערוץ 2 המסחרי, אמרתי שהטלוויזיה המסחרית תיקח כ- 25 אחוז משוק הפרסום בישראל, ומאז הוחרמתי רשמית על ידי בעלי מעריב וידיעות במשך חמש שנים. אגב, הטלוויזיה לקחה 30 אחוז משוק הפרסום. היום אני מכריז על הסכסוך הבא שלי עם זכייני הטלוויזיה, ואומר שתוך שנתיים תגיע ההשקעה בפרסום אינטרנט ל- 25 אחוז מכלל הפרסום בישראל". כך אמר עמוס טל-שיר, יו"ר פובליסיס-אריאלי בכנס המנהלים החמישי של חברת לוטם פיתוח ארגוני, שהתקיים ביום חמישי האחרון בבית חיל האוויר בהרצליה. בכנס הרצו גם הסופר א.ב יהושע; אלי רייפמן – מנכ"ל קבוצת אמבלייז; קובי הוברמן – סמנכ"ל Nice; וד"ר גדי טאוב – היסטוריון, סופר ועיתונאי.

 

הכנס עסק במושג ה- Agility, שמשמעותו לדברי עפר לוי, יו"ר קבוצת לוטם, היא יכולתו של ארגון להגיב בזריזות ובגמישות למגמות בשוק בו הוא פועל, תוך יצירת רווחיות ושמירה על אתיקה עסקית. עמוס טל שיר דיבר בכנס על התשוקה לשינוי ועל ההתמכרות לחדש, ועל כך שאינטואיציה נכונה, מביאה להתמודדות נכונה של ארגונים עם שינויי השוק.

 

לדברי טל-שיר, ההיקף של ההשקעה בפרסום באינטרנט יגיע השנה לכ- 45 מיליון דולר, אך בשנת 2006 תהיה קפיצה של יותר מ- 100 אחוז.

 

עמוס טל-שיר אמר כי חברות הפרסום נכנסו לשוק האינטרנט בשנת 2000 עם "מתפרות אינטרנט", שהיו בעצם חברות לעיצוב אתרים כמו גולדפיש ושייפ שנעלמו מהשוק כי לא הבינו מהו שיווק אינטרנטי. "אנחנו זיהינו שני חבר'ה עם עגילים ורוקנרול – ינון ודורון מאידיאולוג'יק. כשדיברתי איתם וראיתי שהם מבינים שמדובר בשיווק ולא בעיצוב, רכשנו אותם ב- 240,000 דולר, ולא במיליוני דולרים כפי שעשו משרדי הפרסום שרכשו את "מתפרות האינטרנט". היום אידיאולוג'יק רווחיים יותר מרוב חברות הקבוצה. הם הבינו שבפרסום באינטרנט מדובר בשיווק דיגיטלי ומדיה דיגיטלית, ולא בעיצוב".

 

טל-שיר ציין: "הייצור באינטרנט זול. מה שעושה אדם אחד, עושים במשרד פרסום 10 אנשים. הרווחיות גדולה – היום מדובר ב- 185 מיליון ₪, 5.5 אחוזים מההשקעה לפרסום בישראל, לעומת 0.3 אחוז בשנת 2000; גידול של יותר מפי 15. היום אידיאולוג'יק תופסת כ- 35 אחוז מהשוק, והופכת לשולטת בשוק צומח. לא ידענו זאת, אך כנראה היינו זריזים וגמישים – ככותרת הכנס", אמר טל-שיר, שציין כי ישראל תגיע לנתח של 25 אחוז לפרסום באינטרנט הרבה יותר מהר מכפי שקרה בארצות אחרות.

 

אלי רייפמן, מנכ"ל קבוצת אמבלייז, אמר בכנס המנהלים של לוטם, שחברות חייבות להפסיק להציב להן מיקסום רווחים כמטרה. "המטרה האמיתית של חברה היא להתקיים. יכולות להיות חברות רווחיות, ששינוי במוצר מוציא אותן מהביזנס וממוטט אותן. רווחיות אינה מגינה על חברה מאיום קיומי", אמר רייפמן, שהוסיף כי חברה שמתמקדת במיקסום רווחים לא תשרוד זמן רב.

 

לדברי רייפמן "בטבע אלמנט השרידות מובנה, החיות מתאימות את עצמן. בחברה, כל האספקט של פיתוח מיומנויות עסקיות זו הגמישות, ה- Agility. זו אינה טכניקה, מדובר על מצב של מודעות ארגונית, כל הארגון כולו חייב להיות במצב של מודעות. צריך להחליט ש- Agility היא הדבר החשוב ביותר, ולא דו"ח רווח או הפסד".

 

רייפמן הוסיף שבכנס של לוטם מנסים להחיות את ה- Agility שמת בעקבות הקפיטליזם, הרצון למקסם רווחים ולהיות מפוקסים על מטרה. "המסר שלי הוא שאלו גלולות הרעל של ה- Agility, של הגמישות. כשאתה עושה פוקוס, כשאתה מאוד מתמקד, כל הסביבה הופכת למטושטשת. המטרה האמיתית של חברה היא להתקיים, והלוואי שיבוא היום בו יגידו שבכנס המנהלים של לוטם החיו את המושג החשוב מחדש".

 

חברת לוטם עוסקת  במתן שירותי יעוץ, ופיתוח ארגוני בישראל. פתרונות הייעוץ של לוטם תומכים בשיפור ביצועים של עובדים, מנהלים ויחידות ארגוניות, על מנת לקדם את השגת היעדים העסקיים של הארגון. לוטם תומכת במתן פתרונות מקצועיים, לעיתים לא שגרתיים, המבוססים על הבנת מכלול הצרכים של הלקוח. כל פרוייקט מבוצע תוך שילוב מיטבי של צוות יועצי לוטם עם הכלים והידע העדכניים ביותר. פתרונות לוטם מבוססים על הצבת "קווי תמיכה" בתהליכי צמיחתן של חברות עסקיות, תוך שימוש בכלים ומתודולוגיות אשר מיושמים בהצלחה בארגונים רבים. לוטם מקיימת קשר מקצועי מתמיד עם גופים מובילים בעולם בתחום הפיתוח הארגוני וה- Business Education. צוות החברה כולל יועצים ארגוניים, מומחים לפיתוח הדרכה, מנהלי הדרכה, ומומחים להטמעת מערכות מידע (I.T).

 

כתבות נוספות

יפעת אוזן
עבור לתוכן העמוד