חיפושדלג על חיפוש
חיפושדלג על חיפוש
תוכן מרכזי בעמודדלג על תוכן מרכזי בעמוד

לא רק מילניאלס: מחקר של SAP חושף - גם הבייבי בומרס קונים און ליין

מחקר שערכה ענקית התוכנה SAP ויחידת המחקר של The Economist בחן מגמות בהוצאות צרכניות לפי קבוצות דור מאז תחילתה של מגפת הקורונה, עם התמקדות בהוצאות מקוונות. המחקר בחן אילו קבוצות דור נוטות יותר להוצאות מקוונות, אילו מוצרים הן רוכשות ומה הן מעריכות במיוחד בחוויית הקניה שלהם.
טל זייברט. צילם: מתן תמרקין (הגדל)
טל זייברט. צילם: מתן תמרקין

דו"ח Influential Shopperשערכו החברות סקר יותר מ -4,000 צרכנים ברחבי העולם ובחן את ההוצאות של הצרכנים לפני תחילת המגיפה ובמהלכה, ברקע הפערים הבין דוריים. הסקר ביקש לאמוד את הרגלי ההוצאה ואת ערוצי הקניות המועדפים לפני המגפה ובמהלכה. הדו"ח מראה מגמה ברורה של צרכנים שעוברים יותר ויותר לקניות באינטרנט גם עבור פריטים חיוניים (אוכל, מוצרי ניקיון) וגם עבור פריטים פחות חיוניים (הלבשה, הנעלה ואלקטרוניקה).


המחקר מצא כי למרות שההוצאה החודשית הקמעונאית הכוללת במדינות הנסקרות ירדה ב -9% בטווח הזמן הנסקר, ההוצאות המקוונות גדלו ב -15% בממוצע. באופן לא מפתיע, המילניאלס (צרכנים שנולדו בין השנים 1996-1981) היא קבוצת הדור הכי דומיננטית בכל הנוגע לקניות מקוונות, כשיותר ממחצית מהקניות שלהם נעשות און ליין. אך גם קבוצות הדור האחרות הגדילו משמעותית את הקניות המקוונות שלהן: בייבי בומרס (1964-1946) מ- 25% ל- 37% ודור ה-X (1980-1965) מ-39% ל-47%.

עוד מצא המחקר שבמהלך המגפה, קניות מקוונות של מוצרים חיוניים כגון מצרכי מכולת וחומרי ניקיון גדלו משמעותית, כאשר ההוצאה החודשית הממוצעת גדלה ב- 78% וב- 4% בהתאמה לשתי הקטגוריות. גם קניות פחות חיוניות כגון בגדים ואלקטרוניקה רשמו עליה של 10-11%. מבין המוצרים שנקנו יותר: משלוחי אוכל (בקרב בייבי בומרס מדובר בעליה של 81%), מוצרי היגיינה וניקיון (עליה משמעותית בקרב כל קבוצות הגיל).


היכולת לעשות קניות בכל מקום ובכל זמן היא הסיבה העיקרית לכך שהנשאלים בכל הדורות אוהבים קניות ברשת (כך ענו 49%). סיבה זו צוינה על ידי אחוז משמעותי של בייבי בומרס (59%) ו- דור ה-X(51%) בהשוואה למילניאלס ו- דור ה- Z (42% כל אחד). סיבה נוספת שנתפסה כמשמעותית היא הימנעות מהתקהלות (כך ענו 52% בייבי בומרס, 49% מקבוצת דור ה-X, והרבה פחות בקרב מילניאלס ודור ה-Z – 40% ו-35% בהתאמה).


אין ספק שפלטפורמות מקוונות וחווית קניה חלקה ופשוטה יתרמו רבות להתאוששות עסקים בתקופת פוסט קורונה. המפתח להצלחה, בעולם וגם בישראל, הוא לענות על הצרכים העכשוויים של הלקוחות במהירות וביעילות, ולספק להם חווית לקוח מוצלחת, כך שירצו לחזור ולקנות שנית – אם באופן מקוון או בחנות הפיזית". מסר טל זייברט, מנהל תחום חווית לקוח ב- SAPישראל.


זייברט מוסיף, "אני חושב שמה שלמדנו מהסקר הזה, ומתקופת הקורונה באופן כללי, הוא שדור המילניאלס הם לא היחידים שמעוניינים לרכוש און ליין. יש כיום נכונות גם בקרב צרכנים מבוגרים יותר, שבעבר היו אולי ספקנים לגבי קניות ברשת, או שמא התקשו להתרגל לחוויה הדיגיטלית, לרכוש מוצרים ברשת. כיום, הדור המבוגר מוכן יותר לקנות מוצרי מזון באופן מקוון, ואפילו ספרים ואלקטרוניקה, וזאת גם שמתאפשרת קניה פיזית."



על המחקר:

המחקר מבוסס על סקר של יותר מ-4,000 צרכנים בארה"ב, גרמניה, אנגליה (UK), איטליה וספרד בחלוקה לקבוצות דור: בייבי בומרס (1964-1946), דור ה- X (1980-1965), מילניאלס (1996-1981), ודור ה- Z (2010-1997). כל המשיבים היו מעל גיל 18. המחקר נערך בספטמבר 2020.

כתבות נוספות

עבור לתוכן העמוד