חיפושדלג על חיפוש
חיפושדלג על חיפוש
תוכן מרכזי בעמודדלג על תוכן מרכזי בעמוד

חברת הפקת הוידאו לרשתות חברתיות Y-platform גייסה 5.5 מיליון דולר

רז גל אור. צילום: יודן פאג. (הגדל)
רז גל אור. צילום: יודן פאג.

חברת המדיה הישראלית-סינית Y-platform, המפיקה ומנהלת תכני וידאו לרשתות החברתיות בסין גייסה 5.5 מיליון דולר בסבב גיוס שני (B), שהביא את סך גיוסי ההון של החברה ל-15.5 מיליון דולר. את הגיוס הובילה בילי-בילי ("יוטיוב" הסינית) שנסחרת בבורסה האמריקאית בשווי של 32 מיליארד דולר והשתתפו בו המשקיעים וויבו וקולון.

בעלי מניות נוספים בחברת Y-platform כוללים את חברת וויבו (״טוויטר הסינית״) חברת קולון (חברת המשחקים המובילה בסין), וקרן הון הסיכון הישראלית אינפיניטי מדיקל.

Y-platform הוקמה ע"י הישראלי רז גל-אור (27), כוכב רשת ענק בסין והמוח העומד מאחורי משפיעני רשת פופולריים רבים במדינה. גל־אור ייסד את חברת Y–platform ב–2017 בבייג'ין והוא משמש נשיא ואחראי על עסקיה הגלובליים. הפעילות העיקרית של החברה היא הפקה וניהול של תכני וידאו עבור רשתות חברתיות.


Y-platform  מנהלת עשרות ערוצים של כוכבי רשת וגרפה עד היום כ–5 מיליארד צפיות בסרטוני הווידאו של הערוצים שפועלים תחת המיזם. החברה מעסיקה 60 עובדים בסין. היא מפתחת טאלנטים דוברי סינית לעולם הניו-מדיה.

הפעילות של גל־אור נקראת MCN (רשתות מרובות ערוצים), ספקיות שירות צד שלישי שמציעות שירותים של פיתוח קהל ותוכן, שיתופי פעולה בין יוצרים, ניהול זכויות דיגיטלי, מוניטיזציה ומכירות. Y-platform  מנהלת אלפי ערוצי יוטיוב ויש לה משפיענים שהיא איתרה והחתימה על חוזה בתחילת הקריירה. החברה תשתמש בהון שגויס כדי לגייס ולפתח טאלנטים נוספים לחברה.


לאחרונה חתם גל־אור על הסכם שיתוף פעולה עם בייטדנס, חברת האם של טיקטוק וכיום הסטארט־אפ הצומח ביותר בעולם שדיווח על הכנסות של 35 מיליארד דולר בשנה שעברה ותכננה הנפקה שעדיין לא יצאה לפועל. על פי הערכות, שווי החברה הוא 180 מיליארד דולר ואם תונפק זו תהיה ההנפקה הגדולה אי פעם. מדובר בהסכם אסטרטגי שבמסגרתו גל־אור יפתח פורמטים חדשים של סרטונים עבור בייטדנס, שישודרו בלעדית במשך שנתיים בטיקטוק וב–Watermelon (הגרסה של בייטדנס ליוטיוב). חלק משיתוף הפעולה כולל קמפיינים פרסומיים בערוצי הטיקטוק של גל־אור. מדובר ב–100 מותגים בינלאומיים שישתמשו במשפיענים של הסוכנות שבבעלותו של גל־אור כדי לפרסם לקהל הסיני: לוריאל, מקדונלדס, וואווי, חברות גיימינג ואתרי מסחר מקוון.


רז גל-אור, אומר: "חווית הצריכה והקניות בסין מתקדמת בהרבה מהמערב גם בתוכן גם באמצעים לקידום וגם במהירות. הדבר נובע משילוב של המעבר המלא למוביל בשלב מוקדם בסין, אינטגרציה עם פלטפורמות מסחר וקרבה ליצרנים ולמערך הלוגיסטי".

כתבות נוספות

עבור לתוכן העמוד