חיפושדלג על חיפוש
חיפושדלג על חיפוש
תוכן מרכזי בעמודדלג על תוכן מרכזי בעמוד

תחזית סיילספורס לעונת החגים: מכירות האון ליין בעולם צפויות לגדולבכ-30%

תחזית סיילספורס לעונת החגים: מכירות האון ליין בעולם צפויות לגדולבכ-30% (הגדל)

בר הקורונה כבר גרם לשינוי בדפוסי ההתנהגות של הצרכנים בעולם ולגידול ניכר במכירות און ליין. תחזית עונת החגים של חברת סיילספורס ענקית הענן וה-CRM, הכוללת את בלאק פריידי (27.11), סייבר מאנדי(30.11), יום הרווקים הסיני(11.1), חג ההודיה (Thanks Giving) וחג המולד (Christmas), קובעת כי בחודשים נובמבר ודצמבר הקרובים צפוי היקף המכירות הדיגיטלי (און ליין) להגיע לשיא חדש: 940 מיליארד דולר, שמתוכו המכירות און ליין בארה"ב בלבד יסתכמו ב-221 מיליארד דולר.

 

לפי התחזית של חברת סיילספורס העולמית, הגידול במכירות און ליין צפוי לעלות בכ- 30% לעומת תקופת המכירות אשתקד. זו הולכת להיות עונת הקניות הדיגיטלית הגדולה ביותר בכל הזמנים שתעלה על קיבולת יכולות השילוח.

 

אבל, אליה וקוץ בה: לפי הניתוח הזה מתברר כי הגידול הענק במכירות בדיגיטל, דווקא בימים של התפרצויות סבב שני של מגפת הקורונה, עלול לגרום לעיכובים כבדים בהגעת החבילות ללקוח. התחזית היא שיותר מ-700 מיליון חבילות שיוזמנו על ידי לקוחות בכל העולם בדיגיטל, עלולות להיתקע בדרך, ולאכזב את המצפים להן לכבוד החגים בשל מחסור של כ- 5% בקיבולת הנשיאה של חברות השילוח בעולם.  

 

אילוצי סגירת החנויות והמחסנים עקב התפשטות נגיף הקורונה הציבו אתגרים לבעלי עסקים רבים בשרשרת אספקת ההזמנות ולקושי בשמירה על זמינות המוצרים וזמני המשלוח שהלקוחות היו רגילים אליהם. כתוצאה מכך זמינות המוצרים וזמני המסירה יהיו בראש סדר העדיפויות של הקונים.

 

כדי להימנע מקשיים באספקה, חברת סיילספורס ממליצה על אפשרויות איסוף חלופיות, למשל קנייה מקוונת ואיסוף בחנות (BOPIS). במתן פתרון זה חברת סיילספורס צופה גידול בהכנסות מהרכישות הדיגיטליות ב- 90% בממוצע בהשוואה לעונת החגים שעברה. כמו כן, ממליצה החברה לעודד את הקונים לבצע קנייה מוקדמת ולהדגיש בפניהם את מועדי הפסקת השילוח. זה יעזור לקונים להימנע מרכישות של הרגע האחרון ולהפחית את הדאגה מהגעת הזמנות במועד בשבועות העמוסים ביותר בעונה.

 

"המסחר הדיגיטלי לא יפצה באופן מלא על ההאטה הצפויה בסחר הפיזי, אך יהיה זה קריטי לסייע לבעלי העסקים בישראל לסגור את הפער בחגיגת הקניות בעונת החגים הקרובה", אמר אוליבייה אלבז, ראש מערך המכירות בסיילספורס ישראל וסגן נשיא בכיר לאזור EMEA. "עסקים שיצליחו למקסם את הישגיהם בעונת הקניות הזו ישתמשו בכל העומד לרשותם כדי להפוך את חוויית הקניה מעתה לקלה, נוחה ובטוחה ושירות לקוחות יעיל ואחראי."

 

הקטגוריות החמות החדשות לשנת 2020


 השינוי המהיר בהתנהגות הצרכנים שהביאה המגיפה, יוביל לשינוי בביקוש למוצרים מובילים כמתנות ורכישות חג. מתוך המהדורה השלישית של דו"ח Connected Shoppers* של סיילספורס עולה כי צרכנים כעת מעדיפים להוציא יותר על מוצרים שיהפכו את השהייה בבית לנוחה, נעימה ומעניינת, כצעצועים, עם גידול בביקוש בשיעור של 63%, כמו גם הגידול בביקוש לאביזרי ספורט שצמח ב-106%, וקטגוריה חדשה של מוצרי בישול ואפייה ביתיים, להם זינק הביקוש בשיעור של- 153%.

 

בין הקטגוריות המובילות החדשות לשנה 2020, נמצאים מוצרי ריהוט ועיצוב הבית, להם הביקוש צמח ב-63%, לצד מוצרי הטיפוח, עם גידול בביקוש בשיעור של 80%, ומוצרי אלקטרוניקה ומשחקים עם צמיחה בביקוש בשיעור של 96%. לעומת זאת, קטגוריות ההנעלה וההלבשה היום-יומית והיוקרתית שהיו הקטגוריות המובילות בשנה שעברה מדורגות בשלושת הקטגוריות הכי פחות מבוקשות לרבעון השלישי של 2020.

 

צמיחה במסחר המקוון צפוי להביא גם לשיא שלילי של החזרי והחלפות 

עלייה ברכישות הדיגיטליות צפויה להביא לגידול בסחורה המוחזרת. בסך-הכל, 280 מיליארד דולר ברכישות מקוונות צפויות להיות מוחזרות ברחבי העולם והן מהוות 30% מכלל הרכישות שבוצעו.

 

כדי להפחית את שיעורי ההחזרים, סיילספורס ממליצה על היעזרות בעובדי החנויות אשר ינחו את הקונים באופן המקוון לרכישות הנכונות באמצעות כלי תקשורת מתקדמים כמו צ'אט-בוט חי ושירותי עוזר אישי דיגיטלי. בנוסף, יש לצייד את סוכני השירות בכלים ובמיומנויות הנדרשים בכדי לתת מענה במהירות לבקשות הצרכנים, במיוחד בעניין זמינות המוצרים, שקיפות ודרך וזמני המסירה לצד אתרי מסחר חדשניים ונוחים למשתמש המספקים תיאורי מוצרים מקיפים, ביקורות, סרטונים, מדריכי התאמה ללקוח ברורים ומדויקים, זמינות מלאי ואפשרויות משלוח מורחבות.

 

כתבות נוספות

עבור לתוכן העמוד