חיפושדלג על חיפוש
חיפושדלג על חיפוש
תוכן מרכזי בעמודדלג על תוכן מרכזי בעמוד

רשת היזמות OpenValley קיימה אירוע ל-"Eזדמנויות חדשות"

שירי גרין אלגביש. צילום: מושיק רובין (הגדל)
שירי גרין אלגביש. צילום: מושיק רובין

ארבע מנהלות מובילות על במה וירטואלית אחת: שירי גרין-אלגביש מנכ"לית רשת OpenValley אירחה את עדי סופר-תאני מנכל"ית פייסבוק ישראל, רעות לונברג מנהלת קהילת הצרכנות "רעות תקני לי" ושרון מרק סגנית ראש עיריית אשדוד "עיר הe-Commerce " למפגש וירטואלי שכותרתו "להפוך את אתגרי הקורונה להזדמנויות: אי-קומרס והמשכיות עסקית". במרכז האירוע שהתקיים בתחילת החודש (2/11) בהשתתפות מאות בעלי עסקים, נשים יזמיות וחברות סטארט אפ, התקיים פאנל בנושא עסקים, חדשנות ואיקומרס, בהנחיית גרין-אלגביש, ששאלה את האורחות איך יכולים עסקים קטנים להגיב למשבר הקורונה ולהיערך להמשך פעילות עסקית בהתאם לתנאים המשתנים, לזהות ולנצל הזדמנויות עסקיות חדשות ולבנות יתרון תחרותי.


רעות לונברג הקימה פלטפורמה בשם "רעות תקני לי" לפני כשלוש שנים. כיום, רעות תקני לי היא קהילה צרכנית צומחת שמרכז פעילותה בפייסבוק, ומונה כבר מעל ל- 120 אלף חברים. "העולם החדש, ה"קורוני" הביא למרכז הבמה בארץ את האון-ליין, באיחור של כמה שנים בהשוואה למתרחש בחו"ל. אנשים לא הפסיקו לקנות, אלא פשוט שינו את הרגלי הצריכה שלהם, והם מחפשים מה שנוח להם וזמין להם. הצרכים שלנו כיום הם אחרים. ביומיום, בשוטף, אנחנו מאפשרים לעצמנו יותר מותרות, וכבר חצי שנה אנחנו במצב הישרדותי. אני ממליצה לעסק שרוצה להתחיל לעבוד בעולמות הדיגיטל, לשמור על מאגר הלקוחות הקבועים, על הדאטה שלו, לפתח יכולות להגיע לטראפיק ולחשיפה. זה לא מספיק אתר מצוין אם אין לו קהל. חשוב לעבוד טוב על מועדון חברים, ניוזלטר איכותי או דרך אחרת בה אפשר להגיע ולשמר קהל לקוחות", אמרה לונברג.


 לפני חודשים אחדים, פרסמה שריל סנדברג, סמנכ"לית התפעול של פייסבוק העולמית, פוסט שהוקדש לתמיכתה של פייסבוק ישראל בעסקים שנפגעים במשבר הקורונה. כדוגמה לתמיכה בקהילה, בחרה לציין את העשייה של קהילת "רעות תקני לי". 


"אני צרכנית אונליין מצטיינת", סיפרה לונברג, "וידעתי שיש לי אפשרות לסייע ולתת כלים לאנשים נוספים שרוצים לדעת איך אפשר לחסוך כסף וגם לא פחות חשוב - לחסוך זמן. אנחנו מסייעים לאנשים להתמצא בעולם הקניות ברשת: איך לזהות אתרים איכותיים, איך לחסוך עלויות, להתמודד עם מיסים ולעקוב אחרי חבילות. כשאנשים יצאו לחל"ת, הייתה תחושה של שינוי סדר העדיפויות הצרכני, לחשיבה שבוחנת הוצאה של כל שקל והתמקדות ברכישות של מוצרים שיכולים לסייע בהתמודדות עם המצב החדש. עברנו לחשוב מה אנשים צריכים כרגע, מה יקל עליהם במצב הנוכחי- פעילויות שהן לפני הכל מענה על צורך. המעורבות והפעילות גדלו מאוד בתקופה הזו", ציינה. 


"בתקופת הקורונה, אנשים עסוקים בלשרוד ובלחפש דרכים להמתיק את השהייה בבית. משחקי יצירה, צעצועים, ציוד ספורט, בגדים כיפים לבית, אביזרים לחצר, ספרים, מוצרי חשמל לבית ולמטבח ואלכוהול. במסגרת פרויקט "זה העסק של כולנו" שנוצר על מנת לאפשר לעסקים קטנים לקבל חשיפה טובה ולהשתמש נכון יותר בנכסים הדיגיטליים שלהם, פייסבוק רתמה מנהלי קהילות, ואנחנו בתוכם, לשתף בקהילות שלהם עסקים קטנים שקרובים לליבם ולעזור להם להגיע לחשיפה גבוהה. במקביל, הם פתחו עבור העסקים מערך שיעורים מקצועיים בחינם לפיתוח וקידום בדיגיטל", סיכמה.


"המציאות של תקופת הקורונה מפנה מקום לפלטפורמות מקוונות, וחשוב שעסקים, גם הקטנים שבהם, יכירו מקרוב את האפשרויות של עידן האון-ליין ואת חשיבות הפיתוח של יכולות להגיע לקהלי יעד רלוונטיים לפעילותם העסקית באמצעות רשתות חברתיות", הסבירה גרין-אלגביש. "החזון של רשת OpenValley הוא לייצר קהילה של מובילי חדשנות ולייצר שיח גם במקומות מרוחקים מ"מדינת תל אביב". לייצר פלטפורמה ומעטפת ידע, שירותים, הכוונה וייעוץ לסטארט אפים בישראל", פירטה, "לצורך כך, חברנו לסוכני שינוי - ארגונים ויזמים שעושים בעצמם צעדים גדולים בהטמעת חדשנות".

כתבות נוספות

עבור לתוכן העמוד