חיפושדלג על חיפוש
חיפושדלג על חיפוש
תוכן מרכזי בעמודדלג על תוכן מרכזי בעמוד

"שוברים את שגרת האלימות" - המותגים הגדולים בישראל נרתמים להעלאת המודעות למניעת אלימות כלפי נשי

צילום באדיבות ויצו (הגדל)
צילום באדיבות ויצו

הקורונה, המתח והשהות המשותפת בבית במהלך שני הסגרים הביאו לעלייה של מאות אחוזים במקרי האלימות במשפחה. 20 נשים נרצחו מתחילת השנה ויחד איתן, מעל 200,000 נשים בישראל ממשיכות לחיות תחת שגרה של אלימות בבית, שהוחרפה בשל הקורונה. בתקופה זו נרשמה עלייה של 300% בפניות נשים למוקדי הסיוע ועליה של 250% מספר המשפחות המטופלות במרכזים לטיפול ומניעת אלימות במשפחה.

 

לציון היום הבינלאומי למאבק באלימות נגד נשים, שחל מחר ה-25.11, התאחדו חלק מהמותגים הגדולים בישראל וישתלטו על ברייק הפרסומות שלפני מהדורות החדשות הנצפות בישראל כדי להעביר מסר משותף: "אסור להשלים עם שיגרת האלימות". המהלך ביוזמת משרד הפרסום ליאו ברנט נועד כדי לעורר את מודעות ואחריות הציבור לפעול למניעת האלימות והפגיעה בנשים ויעודד פניה לקו הסיוע של ויצו ליציאה בטוחה ממעגל האלימות.

 

המותגים שהתגייסו למהלך: מאזדה, ישראכרט, הראל ביטוחי בריאות, קבוצת קניוני עזריאלי , סלטי אחלה של שטראוס, ביטוח ישיר, סלקום, מכבי שירותי בריאות.

 

 כל אחת מפרסומות המותגים במקבץ תתחיל בצורה שגרתית אך תקבל במהלכה טוויסט מטלטל ואלים: פרסומת לביטוח רכב מדברת על הפחד של האישה מהתגובה של בעלה לשפשוף שעשתה ברכב, פרסומת לקניונים משקפת את הפחד של אישה הסובלת מאלימות כלכלית לבקש מבן זוגה רשות לצאת לקניון וכו'. הפרסומות משקפות לצופים את המציאות הבלתי נסבלת שבה חיות נשים נפגעות אלימות, כאשר גם הפעולות היומיומיות ביותר עלולות להוביל לתגובות אלימות ולהסלים למקרה האלימות הבא. כל הפרסומות מפנות בסופן את הצופים לקו הייעוץ והסיוע של ויצו כדי לסייע לכמה שיותר משפחות לצאת ממעגל האלימות- 3980*.

 

יו"ר ויצו, אניטה פרידמן: "כולנו מאמינים שהבית הוא המקום הבטוח והמוגן ביותר עבורנו, אך עבור מאות אלפי נשים וילדיהן הפך הבית למקום פוגעני ומסוכן. הירתמותם של המותגים הגדולים בישראל להעלאת המודעות חשובה מאין כמותה ויש בכוחה להעביר את המסר שכולנו צריכים לפעול יחד כדי למנוע אלימות ופגיעה בנשים ולחזק את החברה שבה אנו חיים. אני מודה למשרד הפרסום ליאו ברנט על הובלת המהלך החשוב הזה, לראשונה בשיח על המאבק באלימות במשפחה".

 

מנכ"ל קבוצת פובליסיס, יוסי לובטון: אני שמח שלקוחות הקבוצה נרתמו לקחת חלק בקמפיין היצירתי של ליאו ברנט לויצו. אנו חייבים לשלב כוחות על מנת לשים קץ לתופעה האיומה הזאת ולעשות הכל על מנת שנשים מכל שכבות האוכלוסייה ירגישו מאויימות נפשית או פיזית. יצירת מודעות לבעיה ולעובדה שישנם ארגונים דוגמת ויצו שיכולים לעזור לנשים במצוקה היא מטרה חשובה ששמחנו להירתם למענה.

כתבות נוספות

עבור לתוכן העמוד