חיפושדלג על חיפוש
חיפושדלג על חיפוש
תוכן מרכזי בעמודדלג על תוכן מרכזי בעמוד

האם הפרסומת שלכם טובה? מערכת בינה מלאכותית תשפר אותה

אלעד קושניר (הגדל)

לאן מביט הפרזנטור בפרסומת? האם הוא מישיר מבט למצלמה או מביט לצדדים? מחייך או מביע פליאה? מתי נכנס הסלוגן של החברה? ואיפה ממוקם הלוגו על המסך? כל מי שעוסק בעולמות הקריאייטיב וההפקה יודע שאין באמת תשובה מוחלטת ונחרצת לשאלה: איך גורמים לפרסומת לעבוד טוב יותר?

במקרים רבים מדובר על לא מעט שלבים של ניסוי וטעייה. אלא שכעת,
מערכת טכנולוגית חדשה מחוללת מהפכה ומאפשרת לכל מנהל מותג או איש פרסום לבדוק איזה קריאייטיב פרסומי יעבוד טוב יותר על קהל היעד, למדוד את האפקטיביות שלו בזמן אמת וגם להפיק מודעות וסרטונים בהתאם לתובנות.

 

המערכת שפותחה בעלות של 25 מיליון ד' שייכת לחברת VidMob ענקית טכנולוגיות קריאייטיב אמריקאית שפתחה באחרונה נציגות בישראל. החברה עובדת עם מפרסמים גדולים בארץ ובעולם באמצעות בינה מלאכותית ובחינת מדדים ויזואליים, במטרה להגדיל את שיעורי החשיפה והמעורבות של הגולשים.

איך זה עובד?  

המערכת המתוחכמת של VidMob מתחברת לכל ערוצי ההפצה הדיגיטליים של המותג – יוטיוב, פייסבוק, אינסטגרם, טיק טוק, לינקדין ועוד – ממפה את הסרטונים שכבר מופיעים בחשבונות הללו עד שנתיים אחורה, ומתמקדת בסרטונים המוצלחים ביותר שעמדו ביעדי הארגון. בשלב הבא היא מפרקת את הסרטונים באמצעות למידת מכונה לרכיבים כמו מיקום הלוגו, אלמנטים של תנועה פיזית, קולות, צבעים, חפצים, אנימציה, אפילו תחושות פנים כמו שמחה, עצב וכד׳, מעבדת את המידע ומצליבה אותו ליעדים שהוגדרו בחשבון, כמו צפיות, הקלקות או מכירות. כך המערכת יכולה לדעת אילו מאותם אלמנטים עבדו בסרטון, וליישמם בסרטונים החדשים של המותג.

החברה התחילה לעבוד עם מספר משרדי פרסום ומפרסמים גדולים בישראל, בראשם חברת האשראי Max, ששיפרה את הביצועים של מספר קמפיינים שלה בעשרות אחוזים על ידי שימוש בשירותי החברה.

כמו כן,
VidMob פרסמה לאחרונה תובנות של מחקר מקיף שנערך בקרב מפרסמים בתקופת הקורונה: בין היתר, הראה המחקר כי בגלל הריחוק החברתי, סרטוני וידיאו שכללו שימוש בסביבה חיצונית שיפרו את ביצועי הקמפיין ב-60% ומבט מופתע שיפר את הביצועים ב-360% לעומת מבט שמח שפגע ב-64% מהביצועים.  

אלעד קושניר מטרסו, מנהל VidMob ישראל, טורקיה ומזרח אירופה: הפתרון ש- VidMob מציעה מאפשר למפרסמים ולמשווקים לקבל לראשונה, דאטה של קריאייטיב. יחד עם שילוב התובנות עם שירותי הפקת הקריאייטיב של VidMob, ניתן לראשונה להבין מה עובד ומה משפיע יותר על הגולשים, וכתוצאה מכך לייצר קריאייטיב אפקטיבי יותר במהירות וביעילות. מדובר בתהליך שחוסך משאבים וממקד את המפרסמים במה שחשוב באמת – לגרום לסרטוני הוידיאו שלהם להשיג תוצאות מיטביות".


כתבות נוספות

עבור לתוכן העמוד