חיפושדלג על חיפוש
חיפושדלג על חיפוש
תוכן מרכזי בעמודדלג על תוכן מרכזי בעמוד

MARS משיקה קמפיין לקידום השוויון המגדרי

רוית קלוד. צילום: סיון פרג' (הגדל)
רוית קלוד. צילום: סיון פרג'

שים מהוות % 51  מאוכלוסיית העולם ותורמות 28 טריליון דולר לתוצר העולמי ובכל זאת, לעתים קרובות כל כך, קולן אינו נשמע.

עוד לפני משבר מגיפת הקורונה  האו"ם העריך שייקח יותר ממאה שנים כדי לסגור את פער ההזדמנויות המגדריות. כעת, המגיפה עצרה את התקדמות השוויון בין המינים והחזירה את המצב 25 שנה לאחור. השפעתה הייתה הרסנית במיוחד עבור נשים בקבוצות מיעוט אשר במשך זמן רב מדי, השיח הציבורי התעלם מהן. גם בישראל המצב דומה, כאשר משבר הקורונה השפיע על הפער בין שיעורי התעסוקה של נשים וגברים. עם תחילת המשבר והטלת ההגבלות הנרחבות בסגר הראשון, נשים הוצאו לחלת ופוטרו בשיעורים גבוהים מגברים, ובחודש אפריל הגיע הפער המגדרי בשיעור האבטלה המותאם לשיא של 11%.


נשים כאן כדי להישמע. זה המסר שמפיצה חברת MARS, אחת מיצרניות המזון הגדולות בעולם, עם מותגי - על כמו M&MOrbitSnickers ו-Twix. חברת MARS השיקה את HereToBeHeard#, קמפיין חדשני,  הפונה לקהל ברחבי העולם, ושמטרתו לקדם  שוויון בין המינים. באמצעות פלטפורמה ייעודית מקוונת,  נשים מכל העולם יוכלו לתת תשובות ותובנות לשאלה "מה צריך להשתנות כדי שתמצי את הפוטנציאל שלך בסביבת העבודה?"


במסגרת הפלטפורמה הייעודית HereToBeHeard# נשים בכל רחבי העולם, בכל גיל, סטטוס או דת תוכלנה  לתרום תובנות ותשובות לשאלה: "מה צריך לשנות כדי שיותר נשים יוכלו למצות את מלוא הפוטנציאל שלהן?" הן ישתפו את התשובות שלהם בכתב או כהקלטת קולן ובהמשך השנה, בית הספר למינהל עסקים של אוניברסיטת אוקספורד יערוך את התשובות ויגבש מסמך ותוכניות הפעולה בשיתוף חברת MARSHereToBeHeard# יקודם באופן פעיל על ידי ידוענים ומשפיענים על מנת להגיע לנשים בכל רחבי העולם.

 

היוזמה הייחודית  הינה חלק מתוכנית Full Potential "מימוש פוטנציאל" אשר הושקה בשנה שעברה ומטרתה להניע את השוויון המגדרי  באמצעות מגוון פעולות.  בין ההישגים של התכנית  עד כה:

  • שכר מגדרי שוויוני בכוח העבודה של MARS,  המונה 130,000 עמיתים, יותר ממחציתם נשים.
  • מאזן מגדרי של 43%  בקרב צוותי המנהלים  במטרה להגיע ל 100% מאזן מגדרי בכל צוותי הניהול
  • שתוף פעולה עם ארגונים שונים על מנת למנוע הטיה מגדרית וסטריאוטיפים בפרסום.

"קידום שוויון מגדרי דורש מחויבות של המעסיקים הגדולים בעולם, להנעת תהליכים וליצירת שינוי מבפנים ובחוץ. יחד עם זאת, האחריות ליצירת שינוי נמצאת בידיים של כל מנהל ומנהלת." מציינת  רוית קלוד, מנכ"לית מרס ישראל, "הפרוייקט #hereto be heard של MARS מקדם את השיח הציבורי בנושא ונותן את הבמה לנשים אמיתיות מכל העולם להשמיע את קולן בנושא השוויון המגדרי ובכך לסלול את הדרך למימוש הפוטנציאל ולשגשוג של נשים בחברה שיוונית."


כתבות נוספות

עבור לתוכן העמוד