אישיווק השבוע: יוסי לחמיש מנכ"ל מכללת הי-טק והמרכז להשכלה פיננסית
שם החברות: מכללת הי-טק והמרכז להשכלה פיננסית
שנות הקמה: 1992 - מכללת הי-טק , 2006 - המרכז להשכלה פיננסית
מספר עובדים: במכללת הי-טק: 40 שכירים + 80 מרצים פרילאנסרים על בסיס בלעדי.
במרכז להשכלה פיננסית: 25 עובדים + 40 פרילאנסרים על בסיס בלעדי.
פרופיל:
"פעם עקב דחיית מועד קורס אמר לי לקוח שלי כי מבחינתו ללמוד במכללת הי-טק זה כמו לקנות כרטיס טיסה במחלקה ראשונה, ומאז המטרה שלי היא לתת ללקוחות שירות ברמה של מחלקה ראשונה" מדגיש לחמיש. "המכללה מלמדת את כל תחומי הטכנולוגיה מרמת המשתמשים ועד רמת מפתחים, מנהלי מערכת, מנהלי בסיסי נתונים, הנדסה ואלקטרוניקה. למעשה החזון של חיים עמית, מי שהקים את המכללה היה להקים מרכז הדרכה למהנדסי אלקטרוניקה שיעניק להם כל מיני קורסים וסדנאות עדכון על נושאים שמתחדשים בתחומי העניין והעיסוק שלהם".
מכללת הי-טק היא גם שותפת זהב של מיקרוסופט, ונבחרה על ידי מיקרוסופט העולמית, שש שנים ברציפות, למכללה האיכותית בישראל. כל זאת בזכות הקפדה יתרה על כל מרכיבי ההדרכה: מרצים מן השורה הראשונה בעלי ניסיון מעשי רב, סביבת לימוד מושלמת, מערכי הדרכה וכדומה. המכללה מכשירה למעלה מ- 12,000 אנשי היי-טק בשנה.
המרכז להשכלה פיננסית, הבייבי השני של לחמיש, הוא עסק צעיר שנהגה והוקם ביוזמתו של לחמיש. "זה התחיל משני קורסים בתחום שוק ההון שהעברתי במכללת הי-טק וזכו לביקוש גבוה. הקורסים האלה הדליקו אצלי נורה אדומה וככה התגלגל הרעיון להקים את המרכז להשכלה פיננסית.היום, לאחר פעילות של שנתיים וחצי אנחנו כבר מגייסים כ- 3,500 עד 4,000 תלמידים בשנה. אנחנו המרכז המוביל בארץ בתחום זה כאשר המתחרה העיקרית שלנו היא מכללת "מגמות". תכני הלימוד שלנו מכסים את כל ליבת שוק ההון וכוללים גם קורסים פריפריאלים כמו נדל"ן וכלכלת משפחה".
מהו הצעד השיווקי הכי נכון שהארגון שלך עשה השנה?
"הצעד החשוה ביותר שלנו הוא הקמת ערוץ ההיי-טק TV. יוזמה שנולדה בעקבות שותפות עסקית אמיצה עם מיקרוסופט. במיקרוסופט החליטו ללכת לכיוון של תוכן שיווקי. הצטרפתי לסדרת פגישות שם והצעתי את עצמי כספק תוכן. הם תפסו את הכדור בשתי ידיים וביחד יזמנו את היי-טק TV - הצגת טכנולוגיות חדשניות באמצעות סרטונים קצרים. הסרטונים משודרים באתר הבית של המכללה ושל מיקרוסופט אבל במקביל אנחנו שולחים אותם גם ללקוחות שלנו
ומשיגים באמצעותם שירות שיווקי מעולה. בעיני, מה שמבדל מרכז הדרכה אחד ממשנהו הוא איכות המרצים. מאחר שאנו מקפידים להחזיק מרצים מן השורה הראשונה ואלה הם המרצים שגם מככבים בסרטוני ההיי-טק TV אזי הצופים בסרטונים לומדים חיש מהר על איכות המרצים שלנו".
מה המהלך השיווקי החכם והבולט ביותר שעשתה החברה במאה הימים האחרונים?
"במרכז להשכלה פיננסית אנחנו שוקדים על הקמה של מיזם שנקרא: Take Profit . מדובר בחדר מסחר קולי ברשת, בו ניתן לראות את מיטב המומחים – המרצים שלנו – סוחרים בזמן אמת, מבצעים ניתוח טכני של מני וכדומה. הצופים יצפו במסך מחשב, יאזינו למומחה ויוכלו לשאול שאלות או להגיב באמצעות כתיבת הודעות.
השירות המדהים הזה ילווה למעשה את כל תכני הקורסים, וישמש מעין חדר תרגול לסטודנטים שלנו שכמובן יהבו ממנו בחינם. לאנשים מבחוץ ישלמו תשלום חודשי".
תן מילה טובה על פעילות שיווקית של המתחרה שלך.
"מכללת סלע צלמה ב- Tech-Ed באילת את כל ההרצאות שניתנו ואני מעריך שהם הולכים להפיץ את זה או להשתמש בזה באיזושהי דרך. אם יעשו בזה שימוש נכון אז מבחינתי זה אקט שיווקי חכם. לג'ון ברייס יש מבצע לרגל שנת ה- 60 – הנחה של 60 ₪ לכל שנת מדינה, במסלולי ההכרשה השונים".
השאלון האישי:
איזו דמות מקצועית השפיעה עליך?
"חיים עמית, מייסד מכללת הי-טק הוא איש חכם, יצירתי עם לב ענק. הוא קיבל אותי לעבודה כאן וממנו למדתי גישות שיווקיות, תודעת שירות, כישורי ניהול ועוד ועוד".
מה ספר השיווק שהשפיע עליך יותר מכל?
"במקום ספר אני בוחר להתייחס לסרט ! ושמו "ההימור האחרון" (באנגלית: Rounder's). זהו סרט משנת 98 עם מאט דיימון ואדוארד נורטון, שעוסק בבסיסו במשחק פוקר.
אני למדתי מן הסרט הזה על אמונה בדרך, אפילו אם זו דרך לא נורמטיבית ועל משחק הפוקר כמודל לניהול סיכונים.
עיתון/מגזין מועדף?
"הארץ, בלייזר ו-AQHA - מגזין סוסים איכותי".
דף הבית שלך באינטרט?
בית קפה/ מסעדה לפגישות עסקיות?
"R קפה בהרצליה פיתוח, אם כי לרוב אני מעדיף לקיים פגישות במשרד,/
מה הרכב בו אתה נוהג?
"מאזדה 5".
מהו ג'וב חלומותיך?
"הייתי שמח להיות מאמן סוסים. התחלתי לרכב על סוסים רק לפני 5 שנים. רכבתי מספר פעמים בחווה בקרבת ביתי והחלטתי לקנות סוסה. התחלתי לרכב רכיבה שנקראת מערבית והגיעה לארץ ממערב ארה"ב ומתאפיינת בעבודה עם בקר. מאז כבר קניתי עוד סוסה, הפעם טהורת גזע, מסוג קוורטר. אומרים כי לסוסים מהסוג הזה יש היגיון של פרה לכן הם מצטיינים כל כך בעבודה עם בקר. ב- 2006-7 זכיתי באליפות הארץ במקצה Cutting של חובבים. מקצה בו הסוס צריך להפריד עגל מן העדר, לרכב לצידו ולא לאפשר לו לחזור לעדר. מדובר ברכיבת אקסטרים עם סיבובים חדים ופתאומיים של 180 מעלות".
חופשה חלומית
"ביולי אני עומד להגשים זאת. אני נוסע לטקסס והולך להצטרף לבוקרים שם ולעזר להם להעביר עדרים ממקום למקום. מדובר בעבודה מתישה ומאתגרת. אני כבר מחכה לרגע".
עוד ב"אישיווק"
-
26/07/2022אל תתאהב ברעיונות של אצמך יותר מידי. טיפ חשוב של מנהל השיווק שנדרש לרענן את המותג כל הזמן - מוזמנים להכיר. קרא עוד
-
17/11/2021הטיפ של זוהר למתחילים בשיווק הוא ללמוד היכן נמצא קהל היעד, והיא ממליצה לכולם ללמוד מחווית הקניה של CASPER. קרא עוד
-
13/10/2021"לחבק את הלקוחות הקיימים", כך מגדיר את גלעד רבינר את אחת הדרכים להתמודד עם מגיפת הקורונה. הכירו את אישיווק השבוע קרא עוד
-
4/10/2021השופטים: "מקס הוא מפורצי הדרך של חנויות הדיסקאונט בישראל אשר יצר תרבות צריכה חדשה עם חנות שניתן למצוא בה הכל."
קרא עוד -
22/07/2021שיחה עם יוני ארליך, סמנכ"ל השיווק של מי עדן לרגל החזרה לקמפיינים קרא עוד
-
14/07/2021איגוד השיווק הישראלי בחר בענת פרץ דוידי לאשת השיווק של החודש, בזכות מהלך שיווקי אשר גרם לשינוי חווית השירות והתנהגות הצרכנים בקטגוריית מוצרי גמר לבית בתחום ענף הבנייה - הקמת ערוץ דיגיטלי – "My Aloni"
קרא עוד -
25/03/2021אני מאוד אוהב דברים לא שגרתיים וייחודיים. חברות שלוקחות נושאים מהמציאות ומחיי היומיום ומשלבות אותם בתכנים השיווקיים שלהם תמיד מושכות יותר בעייני. קרא עוד
-
9/02/2021עופר מנכ"ל שיווק ופיתוח עסקי של החברה כבר מעל ל10 שנים, מתמחה ביצירת פלטפורמה שיווקית המחברת בין הצרכן למותג והחברה ואחראי על הקמת מותג הפרמיום הישראלי הראשון בארץ קרא עוד
-
7/02/2021"לא לפחד מעבודה קשה" ממליצה מיטל רובין למתחילים בעולם השיווק, ומפרגנת למהלך מלאכים בלבן של טרה. קרא עוד
-
4/06/2020תשכחו שאתם אנשי שיווק ומכירות. עצם הטייטל הוא מאוד טריקי. אומרת פז דווידביץ' במדור השבוע, מנכ"לית שותפה בחברת בניית האפליקציות המצליחה קרא עוד