חיפושדלג על חיפוש
חיפושדלג על חיפוש
תוכן מרכזי בעמודדלג על תוכן מרכזי בעמוד

אישיווק השבוע: גילי נצר מנהלת השיווק האזורית של סימנטק

אישיווק השבוע: גילי נצר מנהלת השיווק האזורית של סימנטק (הגדל)
  • שם איש השיווק ותפקיד: גילי נצר, מנהלת שיווק אזורית
  • שם החברה: סימנטק
  • שנת הקמה: 1982
  • מספר  עובדים: 17,500 בעולם, 30 בישראל

 

פרופיל

גילי נצר, נשואה+3, מתגוררת במושב נווה ירק. משמשת כמנהלת השיווק האזורית בסימנטק מתחילת 2009. במסגרת תפקידה אחראית נצר על ישראל, קפריסין, מלטה ופורטוגל בכל הקשור לתכנון והוצאה לפועל של התוכנית השיווקית בהתאם לחזון של סימנטק העולמית, ייזום פעילויות ושת"פים מול לקוחות ושותפים במגזרים ובסגמנטים השונים. לגילי MBA עם התמחות בשיווק, וכן סיימה לימודי קואוצ'ינג עסקי ואישי.

 

רקע

סימנטק היא מובילה עולמית באספקת פתרונות אבטחה, אחסון וניהול מערכות, שנועדו לסייע לצרכנים ולארגונים לאבטח ולנהל את עולם המידע. המוצרים והשירותים של סימנטק מגנים כנגד סיכונים רבים הנמצאים בנקודות רבות באופן שלם ויעיל, ומספקים הגנה בכל מקום בו משתמשים או מאחסנים מידע. החברה נוסדה ב-1982 ומעסיקה למעלה מ-17,500 בלמעלה מ-40 מדינות ברחבי העולם, מתוכם כ-30 המועסקים בסניף הישראלי כיום. סימנטק רשמה עד היום למעלה מ-600 פטנטים גלובליים.

 

1.       מהו המהלך השיווקי החכם ביותר שעשתה החברה בשנה האחרונה?

החברה ביצעה השנה מספר עדכונים משלימים בתכנית השיווקית: הראשון, רענון האסטרטגיה של המכירות והשיווק על פי הסגמנטים השונים: Enterprise, Commercial ו-עסקים קטנים. דגש משמעותי נוסף הוא בניית תוכנית Specialization לשותפים שמטרתה מיקוד וחיזוק הידע בפתרונות סימנטק והידוק הקשרים עם השותפים  שכן המכירות וההטמעה של פתרונות החברה נעשות דרך שותפים בלבד. מהלך שלישי חכם שחשוב לציין הוא זיהוי והגדרה של ה-whitespace אצל הלקוחות הגדולים. הווה אומר, מיקוד ופנייה ללקוחות לפי הפתרונות שחסרים להם. 

 

2.       על איזו פעילות שיווקית לא תוכלי לוותר ומדוע?

גיוון היא מילת המפתח - פעילויות שיווק מגוונות המתאימות למגזרים/סגמנטים/היררכיות בארגון ופתרונות שונים. מגוון הפעילויות מייצר עבורנו את החשיפה המרבית. פעילות אחת בודדת לא תעשה את השינוי, כי אם התמהיל. דוגמה לפעילות שיווקית שמקבלת דגש גדול היא הכנס הטכנולוגי החשוב Technology Day 2010 שסימנטק מארחת זו השנה השניה ברציפות בישראל (13.10, מלון דייויד אינטרקונטיננטל, תל אביב), לאחר הצלחה גדולה מאד בשנה שעברה. אל הכנס צפויים להגיע כ-600 שותפים ולקוחות החברה. באירוע לוקחים חסות מרבית מהשותפים המנוהלים של החברה. הכנס יהיה מעניין, חדשני וצפוי כמו בשנה שעברה ליצור באזז בתעשייה.

 

3.       כיצד מתבצע בארגון התכנון השיווקי וקביעת תקציב השיווק?

תקציב השיווק המוקצה לכל מדינה נגזר מההכנסות האזוריות (ישראל משתייכת לאזור EMEA), ואלה נגזרות מההכנסות של החברה ברחבי העולם. הפעילות השיווקית בסימנטק מוגדרת כפעילות שצריכה לייצר לידים ו-pipeline, ולהגדיל את היחס שבין הכסף שמושקע בשיווק לבין התפוקה שהפעילויות מייצרות (לידים ועסקאות שנסגרות). המטרה היא שההחזר על ההשקעה יגדל באופן קונסיסטנטי לפי המוטו המוביל "רוצים להפוך השקעות בשיווק- למכירות".

 

4.       תני מילה טובה על פעילות שיווקית של המתחרה

סימנטק נמצאת במגוון רחב של מוצרים ופתרונות ובכל תחום יש לנו מתחרים שונים. אין חברה שיודעת לתת את כל הפורטפוליו. ככלל, חברות ישראליות שמצליחות לחדור גם לשווקים בחו"ל, עושות עבודה טובה, בין היתר בשיווק. 

 

 השאלון האישי

איזו דמות מקצועית השפיעה עלייך?
נמרוד רייכנברג, שהיה דירקטור השיווק והמנהל שלי בסנדיסק, כאשר אני הייתי מנהלת שיווק בכירה בחברה. נמרוד שם דגש חזק מאוד על  שיווק מדיד, אסטרטגיה שהייתה יחסית חדשה באותה העת. בשיווק מדיד הכוונה להגדרת כלים לכימות הערך המוסף של השיווק, ויכולת לנתח אילו פעילויות ייתנו לנו הכי הרבה ערך לפי השקעה. גישתו של נמרוד בפן הניהולי הבן אישי הייתה גם היא בולטת בכך שעל אף היותו מקצועי ותובעני, הוא גם ידע למשב באופן מעצים, לפרגן ולקח בחשבון את ה-work/life balance (איזון בין עבודה לחיים האישיים).

מהו ספר השיווק שהשפיע עלייך יותר מכל?
"ששת כובעי החשיבה" (אדוארד דה בונו) הוא אחד מני ספרי ניהול שעוזר להבין טוב יותר את האנשים והטיפוסים איתם אנו עובדים וחיים. מודעות היא בהחלט המפתח ליחסי עבודה ויחסים אישיים טובים יותר. הספר מלמד לזהות את "הכובעים" ומתי "לחבוש" אותם בהתאם לסיטואציה, להיות רגישים לאינטראקציות שונות שאנחנו נקלעים אליהן, ולדעת לחבוש את הכובעים השונים כשעומדת בפניך החלטה חשובה.

עיתון/ מגזין מועדף

ynet ו-the marker אם יש לי דקה פנויה. העוגן שלי הוא יונית לוי, חדשות ערוץ 2

דף הבית שלך באינטרנט

Symantec

בית קפה/ מסעדה לפגישות עסקיות
אנג'לינה, הוד השרון

מהו הרכב בו את נוהגת?

Land Cruiser

מהו ג'וב חלומותייך?
סמנכ"לית שיווק במגזר ההיי-טק

חופשה חלומית?
לפני כמה שנים, חברים, בעלי ואני שכרנו סירת קטמרן בחו"ל והפלגנו למשך שבוע בין כפרים בטורקיה. לב ים, מוסיקה, צלילי הרוח ורשרוש המים, עיירות חוץ ואוכל טוב- זאת  חופשה חלומית בשבילי.

עוד ב"אישיווק"

עבור לתוכן העמוד