חיפושדלג על חיפוש
חיפושדלג על חיפוש
תוכן מרכזי בעמודדלג על תוכן מרכזי בעמוד

אישיווק השבוע: אלכס קפלן, מנהל שיווק, דיזינגוף סנטר

אלכס קפלן. צילום: דורית חסיד (הגדל)
אלכס קפלן. צילום: דורית חסיד

  • שם החברה: החברה לניהול דיזנגוף סנטר
  • שנת הקמה: 1978
  • מספר עובדים: 120
 מנהל השיווק של דיזנגוף סנטר, אחראי על המהלך הגדול של הקיץ: בחודש אוגוסט יפיק את פסטיבל "כראמל בסנטר", שיציע עשרות אטרקציות חינמיות שכולן מצדיעות לסדרת הספרים הנמכרת ביותר בישראל והפכה לתופעה שסוחפת את הקהל בארץ. בפסטיבל הראשון שמוקדש לספרים ישראלים הושקעו כחצי מיליון ₪. הוא משמש ב 4 וחצי שנים האחרונות מנהל השיווק של האייקון התל אביבי, בהמהלכם הוביל מהלכים מרכזיים כמו אירועי הקיץ הבינלאומיים של הסנטר (הארי פוטר, פסטיבל גיבורי העל של DC ולוני טונס). קפלן הביא לסנטר את היכל התהילה של מכבי תל אביב לפופ אפ של מספר שבועות, הפך את הסנטר למוקד עליה במועדים כמו הלאווין, כריסמס וחגים נוספים. קפלן, יליד 1972, פועל בתפקידי שיווק שונים מזה 20 שנה, כולל במשרד להגנת הסביבה, מנהל שיווק בפארק אריאל שרון והאופרה הישראלית. בחמש שנים האחרונות מנהל שיווק דיזנגוף סנטר בתל אביב. נשוי ואב ל 2 בנים.
  • היקף תקציב שיווק: כ 4 מיליון ₪
  • ספקי שיווק: אנו עובדים עם מעט ספקים, אבל כל אחד מהם עושה המון דברים ובהצלחה יתרה – משרד היח"צ של שרי ישראלי בהובלת הרפרנט יקי טל. משרד הדיגיטל "ביטמוב" ובעבר עם משרד הפרסום "מנצ'".

באיזה מהלך שיווקי אתה גאה במיוחד?

אירועי 20 שנה ל"הארי פוטר" שקיימנו ב-2019 בדיזנגוף סנטר. ייבאנו לראשונה חוויה בינלאומית למרכז קניות של אחד המותגים המובילים בעולם, שכלל תערוכת מוצרים מקוריים מאולפני וורנר ברדרס, הוצאת מהדורה מיוחדת של הספרים לאירוע בשיתוף של ידיעות ספרים וספרי עליית הגג, הפקת מרצ'נדייז של הארי פוטר ע"י ספק מקומי בסנטר, המצאנו מודלים של פעילויות שבעקבות הצלחתן וורנר העולמית השתמשה בהם והפיצה אותם באירועים נוספים ברחבי העולם. האירוע זכה להצלחה אדירה, קטף פרסים בינלאומיים והכרה מקצועית והוא היווה סטנדרט חדש לאירועים בארץ.


מה האתגר השיווקי הגדול ביותר בשוק שלכם?

הצורך להתחדש כל הזמן ולספק גירויים ושירותים חדשים. בשנים האחרונות אנו חיים בחוסר וודאות מה שלא מאפשר תכנון לטווח ארוך ודורש גמישות ומהירות תגובה. בניגוד להרבה אני לא רואה באונליין איום, אלא מהלך משלים.


טיפ למתחילים בעולם השיווק:

לאהוב ולהאמין במותג שאתה מקדם, לנסות להביא ערכים מוספים שמדברים לקהלי היעד של המותג.


פעילות שיווקית שהרשימה אותך?

בית המלוכה הבריטי – מוסד עתיק בעולם משתנה שמצליח לשמור על רלוונטיות ולהוות מוקד משיכה והכנסה של מיליארדי פאונד מדי שנה. כל אירועי ההכתרה הם אירועי השיווק הכי מדהימים שאני מכיר לאחרונה שכולנו יכולים ללמוד מהם המון.


השאלון האישי:


· איזו דמות השפיעה עליך? אחי הגדול, אריק קפלן, שאומר תמיד: "אם אתה מאמין שאתה צודק, תלחם".

· אישיווק מומלץ שעבדת איתו: ליאת צבי -מייסדת, שותפה ובעלים, הקליניקה – מותגים של כלכלת המחר – יצא לי בכמה תחנות לעבוד איתה וכל פעם למדתי דברים חדשים ממנה.

· לימודים? האוניברסיטה העברית, מדע המדינה ותואר שני MBA.

· עבודה ראשונה? עוזר פרלמנטרי של יו"ר ועדת המדע – זה היה בית ספר מדהים לפוליטיקה, שיווק ופרסום.

· תכונה חשובה למנהל שיווק? לא להתאהב ברעיונות של עצמך יותר מדי.

· מקור ידע מקצועי שימושי? אני קורא המון, כמנהל שיווק שחי RTM, אני קורא בכל יום את כל העיתונים היומיים והכלכליים, בקריאה נכונה בין השורות אתה קולט המון.

· בית קפה / מסעדה לפגישות עסקיות: במשרד בסנטר – אני מאמין שרק פה במקום אפשר לקדם דברים.

· מהו ג'וב חלומותיך? מנכ"ל של מוסד תרבות.


חופשה חלומית: חופשה שמשלבת נופים, טבע ואת האהבה שלי לרכיבה על אופניים

עוד ב"אישיווק"

עבור לתוכן העמוד