חיפושדלג על חיפוש
חיפושדלג על חיפוש
תוכן מרכזי בעמודדלג על תוכן מרכזי בעמוד

מגזר הפנויים/פנויות 2002: לא ממהרים להתמסד…

במפקד התושבים שנערך בארה"ב, נמצאו יותר משקי בית של אנשים החיים לבדם, בהשוואה למשפחות עם ילדים (נישואין ראשונים). הגידול הכי חד בשנות ה- 90 היה בפרופורציית האנשים שחיים בגפם. בשלושת העשורים האחרונים, גדל אחוז הנשים הרווקות בארה"ב בגילאי 20-24 מ- 36% ל- 73% ובגילאי 30-34, גדל מ- 6% ל- 22% (יותר מפי 3!).

המגמה בקרב הנשים המערביות ברורה, והיא לדחות את נישואיהן לגיל מבוגר יותר. נטיה זו צפויה להימשך, מכיוון שיותר נשים דוחות את נישואיהן ומשקיעות את כל מרצן בלימודים אקדמאיים, פיתוח קריירה, והשגת עצמאות כלכלית. מכיוון שאנשים יודעים שיהיו נשואים עד גיל מאוחר, גיל 40 מקביל למעשה לגיל 30 של שנות ה- 80.

מעל מיליון פנויים בישראל ( שמשקיעים בעיקר בעצמם…)
לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה לשנת 1999, 1.123 מיליון אנשים, כ- 35% מהציבור היהודי המבוגר בישראל, הם פנויים. זאת, לעומת כ- 20% בלבד לפני כ- 40 שנה.

הן הדמויות ב"סקס והעיר הגדולה" והן ברדיג'ט, גיבורת הסרט "יומנה של ברידג'ט ג'ונס", משקפות את האנשים ששולטים ומעצבים את חיי המטרופולין בניו יורק, לונדון, טוקיו, פריס ותל אביב: רווקים/ות, בשנות ה- 20 והשלושים לחייהם, משכילים, מתוחכמים ובעלי מודעות עצמית גבוהה.

אלה הם הצרכנים והיצרנים העיקריים של תעשיות הפרסום, הבידור, הפנאי והמדיה. יותר מכל אוכלוסיה אחרת, הם בעלי זמן פנוי, הכנסה פנויה, ונכונות להוציא כספים על אופנות וחידושים.

עפ"י נתוני ה- TGI, שנאספו בקרב גולשי אינטרנט פו"פ, נמצאו כמה עובדות מעניינות:
- 41% אוהבים להיות מעודכנים באופנה האחרונה (43% יותר מהממוצע באוכלוסייה).
- 43% נוטים להשתמש בארוחות מוכנות וארוזות (24% יותר מהממוצע באוכלוסייה).
- 15% נוהגים להוציא כסף בלי לחשוב (48% יותר מהממוצע באוכלוסייה).
- 88% נוטים לבקר ברשתות מזון מהיר (29% יותר מהממוצע באוכלוסייה).
- 50% יצאו לחופשה בחו"ל בשנה האחרונה (14% יותר מהממוצע באוכלוסייה).
- 91% מבקרים בחנויות אופנה וביגוד (10% יותר מהממוצע באוכלוסייה).
- 58% מגדירים עצמם אנשים אופנתיים עם סגנון (37% יותר מהממוצע באוכלוסייה).
- 39% מתעמלים באופן קבוע (31% יותר מהממוצע באוכלוסייה).
- 63% מעדיפים להשתמש באמצעים האלקטרוניים החדישים ביותר (28% יותר מהממוצע באוכלוסייה).
- 57% נהנים להוציא כסף על ארוחה טובה במסעדה (20% יותר מהממוצע באוכלוסייה).
- 53% שמים לב לשלטי פרסומת ( 17% יותר מהממוצע באוכלוסייה).

נתונים אלו תואמים לנתונים שנאספו באתר ההיכרויות קופידון
(www.cupid.co.il):
65% מחברי האתר הם בעלי השכלה אקדמאית, 80% נוסעים לחו"ל לפחות פעם אחת בשנה, 70% אוהבים לצאת ולבלות. צורות הבילוי המועדפות עליהם הן: בתי קפה (37%), מועדונים (22%), מסעדות (17%) וסרטים (17%). בנוסף, ניתן לאפיינם כליברליים, מודעים לפרסום
ומגיבים אליו, נהנתנים, מאמצי טכנולוגיות חדשניות, מודעים לבריאות ולספורט, צרכנים של מותגים, ערניים לחידושים, ולהזדמנויות מעניינות, בעלי יכולת לצאת לחופש בהתראה קצרה.

קהל עצום, שמחכה שיגלו אותו
"בעוד עולם הבידור, הטלוויזיה והאינטרנט כבר גילה את שוק הפנויים ומייצר עבורם תכנים רלוונטיים שהופכים להצלחה היסטרית (סקס והעיר הגדולה, אתרי היכרויות באינטרנט), השוק המסחרי עדיין לא הגדיר את פלח האוכלוסייה העצום ומנצל את חוזקותיו (טרם הוגדר קהל יעד לפרסום שהינו פנויים/פנויות).

Case Study: דוגמא לקמפיין אפקטיבי בקופידון
"איזה תחתונים תלבשי לדייט הראשון?" זו השאלה שנשאלו גולשות קופידון, כטיזר פרסומי של המותג ALLDAYS של חברת פרוקטר אנד גמבל.
הקמפיין, שעלה לרשת בחודש אוקטובר, הוכן על ידי חברת ARC interactive israel של גלר-נסיס-darcy עלה באתר קופידון וכוון לנשים בלבד.
במסגרת הקמפיין, נתבקשו הנשים לענות על מספר שאלות שונות כגון-
איזה תחתונים תלבשי לדייט הראשון? (כשהתשובות היו: א. הכי חמודים, ב. הכי חדשים, ג. תחתונים? ד. ממש לא משנה) או בהלבשה התחתונה את מעדיפה: א. תחרה שחורה, ב. כותנה, ג. הדפס נמר, ד. לא חשוב- העיקר שזה יתאים לי.
לחיצה על כל אחת מהתשובות הובילה את הגולשת לאתר של ALLDAYS.

אחוז ההיענות לקמפיין ALLDAYS בקופידון היה מרשים במיוחד ועמד על 9% (6,000 הקלקות מתוך 66,000 נשים שנחשפו לקמפיין), שכן הקריאטיב הותאם במיוחד לנשים היוצאות לדייט (גולשות בקופידון).

מניסיון הפרסום הרחב בקופידון, ניתן לומר בוודאות כי כאשר מבוצעת פניה ישירה לקהל זה עם הצעה רלוונטית, היא תקבל יחס מועדף מכל הודעה ג'נרית אחרת, ותיתפס כשירות והטבה יותר מפרסום נטו.

* תמר נדלר היא מנהלת השיווק של אתר האינטרנט קופידון (www.cupid.co.il). להערות / הארות: tamar@pointmatch.com

מאמרים נוספים בנושא

  • איך להתחיל בקשרים כלכליים וייצוא למדינות אפריקה?
    שיווק למגזרים
    16/01/2013
    ''התמשכות המשבר הכלכלי העולמי, במיוחד באירופה, המהווה אחד משווקי היצוא החשובים ביותר לחברות ישראליות, מאלצת למצוא שווקים אלטרנטיביים....'' קרא עוד
  • שיווק למגזרים
    4/12/2011
    אבוט, יצרנית סימילאק, ומובילה עולמית בתחום התזונה, מציגה אתר אינטרנט ראשון בישראל בנושא אכילה בררנית בקרב ילדים קרא עוד
  • שיווק לבני נוער: להסתלבט איתם – לא לזלזל
    שיווק למגזרים
    15/09/2011
    הם צרכנים מתוחכמים אבל מונעים מרגשות חזקים. כנס "שיווק לבני נוער" של איגוד השיווק צייר דיוקן מדויק של בני נוער כפי שבא לידי ביטוי במחקר מקיף שביצעה teenk ובפעילות הפייסבוק המצליחה של המותג AXEהמחזיקה קרוב ל- 70,000 חברים. מידע חשוב לכל מי שמשווק לבני נוער וגם למי שיש לו כאלה בבית. קרא עוד
  • שיווק למגזרים
    4/05/2011
    רשת הסופרמרקטים "ויקטורי" תחל בהפעלת מנגנון מענק עצמאי לחיילים משוחררים הדומה לזה שמפעיל הביטוח הלאומי בתעשיות אחרות. קרא עוד
  • נשים חושבות בתמונות, האם אתה מכיר את ה"תמונה" של הצרכנית שלך ?
    שיווק למגזרים
    14/04/2011
    השבוע שכבתי לי במיטה בעוד אחד מלילותיי נטולי השינה וכמו כל אישה שמכבדת את עצמה, העברתי את הלילה .."בחפירות". מחשבות על השנה שהייתה ,מה השגתי , ממה אני מרוצה , ממה לא.. תוך כדי עברתי למחשבות על בגדים ונעליים {איך לא?} , קצת סידורים ולפתע , הכתה בי התובנה : אני חושבת בתמונות … נשים חושבות בתמונות ! כותבת הבלוג "הצרכנית" מסבירה מה זה אומר... קרא עוד
  • שיווק למגזרים
    28/02/2008
    מחקרים וממצאים המוכיחים כי 'מגה חיים', כבר כאן, וכי עלינו להיערך כבר היום לחיים בחברה בה תוחלת החיים הפעילה הממוצעת תהייה בוודאות גבוהה מ- 100 שנה. קרא עוד
  • שיווק למגזרים
    23/10/2007
    אחת מאוכלוסיות המטרה המעניינות, בשיווק כלפיה דירות מגורים המוצעות בפרויקטים חדשים, היא האוכלוסייה של מועדוני צרכנים. יש בארצנו כעשרים מועדונים גדולים ובכל אחד רבבות צרכנים חברים, ועוד כמה מאות מועדונים קטנים יותר ובכל אחד כמה אלפי חברים. כמה עולה השיווק בדרך הזו ומה היתרונות בה? קרא עוד
  • שיווק למגזרים
    10/05/2007
    לאחרונה חברת רבות מצאו את הכוח הכלכלי הטמון בקרב המגזר הדתי. אם בכל משפחה חילונית יש בממוצע ארבע נפשות הרי בקרב הדתיים הממוצע הוא פי שניים ועל כן חברות רבות מנסות "לשים ידן" על מגזר זה, ומנסות לשווק להם את המוצרים שלהן. אולם ישנן כמה בעיות: אין דוגמניות, אין קול של נשים בפרסומות ואין רמזים מיניים. אז מה עושים?... קרא עוד
  • שיווק למגזרים
    18/09/2006
    חודש הרמאדן בפתח, והוא מספק הזדמנות לחברות להיכנס לשוק הערבי בתקופה בה הפעילות הצרכנית היא בשיא. סלימאן פראג', מספק מבט לחודש החם בעולם המוסלמי. קרא עוד
  • שיווק למגזרים
    8/06/2006
    אנו נמצאים בפתחו של חודש יוני , ולחודש הזה בקרב השוק והצרכן הערבי יש משמעויות רבות: עונת החתונות, חופשת בית הספר ובילויים ונסיעות. בעבר, לפני עשרים שנה או יותר , הייתי שומע מחברים: השנה אנחנו הולכים לקמפינג בטבריה, לעין גב לשבוע או למעין חרוד. עם הזמן המצב השתנה ומספר גורמים הביאו לכך ששליש מהשוק הערבי יצאו לחופשה בבתי מלון. אך עדיין לשוק זה פוטנציאל גדול. קרא עוד
עבור לתוכן העמוד