חיפושדלג על חיפוש
חיפושדלג על חיפוש
תוכן מרכזי בעמודדלג על תוכן מרכזי בעמוד

סקר: 45% מאמינים שעסקים יכולים להביא לשינוי משמעותי יותר בגורמי קיימות

גילי שלזינגר מורן. צילום: עזרא לוי (הגדל)
גילי שלזינגר מורן. צילום: עזרא לוי

אנשים ברחבי העולם דורשים יותר התקדמות בתחומי  קיימות וחברה, ומצפים שעסקים יעברו לעשייה. כך לפי מחקר חדש של חברת אורקל עם פאמלה ראקר, יועצת CIO ומנחה בתוכנית הרווארד לפיתוח מקצועי. המחקר, שכולל יותר מ-11,000 צרכנים ומנהלים בחברות ועסקים, מצא שלאנשים נמאס מהיעדר התקדמות ביוזמות קיימות ויוזמות חברתיות. הם רוצים שעסקים יהפכו דיבורים למעשים, ומאמינים שהטכנולוגיה יכולה לסייע לעסקים להצליח במקום שאנשים נכשלו בו.  

אנשים מצפים שעסקים יתגייסו כדי להגביר מאמצים בתחומי הקיימות והחברה

האירועים של השנתיים האחרונות העמידו באור הזרקורים את מאמצי הקיימות והמאמצים החברתיים, בזמן שלאנשים בכל העולם נמאס מהיעדר התקדמות והם קוראים לעסקים לצאת ולפעול:

·  93 אחוזים מהאנשים מאמינים שנושאי קיימות ונושאים חברתיים חשובים יותר מתמיד, ו-80 אחוזים אמרו שהאירועים בשנתיים האחרונות גרמו להם לשנות את פעילותם.

·  94 אחוזים מאמינים שלא היתה מספיק התקדמות. 42 אחוזים מייחסים זאת לכך שאנשים עסוקים מדי עם סדרי העדיפויות האחרים שלהם, 93 אחוזים מאמינים שזו תוצאה של דגש רב יותר על רווחים לטווח הקצר לעומת תועלת לטווח הארוך, ו-37 אחוזים מאמינים שאנשים עצלנים מדי או אנוכיים מדי כדי לעזור להציל את כדור הארץ.

·  45 אחוזים מאמינים שעסקים יכולים להביא לשינוי משמעותי יותר בגורמי קיימות וחברה מאשר יחידים או ממשלות לבדם.

·  78 אחוזים מתוסכלים ונמאס להם מהיעדר התקדמות של עסקים עד היום, ו-89 אחוזים מאמינים שזה לא מספיק שעסקים יגידו שהם מתעדפים ESG (סביבה, חברה וממשל) - אלא הם צריכים לראות מעשים והוכחות.

·  84 אחוזים מאמינים שעסקים ישיגו התקדמות רבה יותר לקראת מטרות קיימות וחברה בסיוע בינה מלאכותית (AI) ו-61 אחוזים מאמינים שבוטים יצליחו במקום שאנשים נכשלו.

 


מהסקר עולה שגם מנהלים בחברות מטמיעים את הציפיות האלה מהם:

·   92 אחוזים מאמינים שתכניות קיימות וסביבה, חברה וממשל (ESG) הן קריטיות להצלחת הארגונים שלהם. מנהלים מסמנים את שלוש התועלות המובילות מתוכניות אלה: מחזקות את  המותג (40 אחוזים); מגדילות את התפוקה (39 אחוזים); ומושכות לקוחות חדשים (38 אחוזים).

·       כמעט כל המנהלים בעסקים (91 אחוזים) נתקלים במכשולים ביישום יוזמות קיימות ו-ESG. האתגרים הגדולים ביותר כוללים השגת מדדי ESG משותפים ומצדדי ג' (35 אחוזים); היעדר נתונים (33 אחוזים); תהליכי דיווח ידניים גוזלי-זמן (32 אחוזים).

·  96 אחוזים מהמנהלים מודים שדעה קדומה ורגשות אנושיים מסיחים את הדעת לא אחת מהמטרה הסופית, 89 אחוזים מאמינים שארגונים המשתמשים בטכנולוגיה כדי לסייע בקידום  פרקטיקות עסקיות בתחום הקיימות יהיו אלה שיצליחו בטווח הארוך.

·    93 אחוזים מהמנהלים בוטחים בבוט יותר מאשר בבן אדם בקבלת החלטות על קיימות וחברה. הם סבורים שבוטים טובים יותר באיסוף סוגים שונים של נתונים ללא שגיאות (43 אחוזים); בקבלת החלטות רציונליות ללא דעה קדומה (42 אחוזים); ובחיזוי תוצאות עתידיות על בסיס מדדים / ביצועי עבר (41 אחוזים).

·     מנהלים מאמינים שאנשים עדיין חיוניים להצלחת יוזמות קיימות וחברה, ומאמינים שאנשים טובים יותר ביישום שינויים על בסיס משוב מבעלי עניין (48 אחוזים); חינוך האחרים לגבי מידע הנחוץ לקבלת החלטות (46 אחוזים); וקבלת החלטות אסטרטגיות מבוססות הקשר (42%) .  

 

אנשים ינתקו קשר עם עסקים שאינם נוקטים בפעולה ביוזמות קיימות וחברה

עסקים נדרשים לתעדף נושאי קיימות וחברה ולחשוב מחדש כיצד להשתמש בטכנולוגיה כדי להשפיע - או להסתכן בהשלכות משמעותיות.

·       94 אחוזים מהאנשים רוצים התקדמות בנושאי קיימות וחברה כדי ליצור אורח חיים בריא יותר (50 אחוזים); להציל את כדור הארץ עבור הדורות הבאים (49 אחוזים); ולסייע ביצירת יותר שוויון לעולם (46 אחוזים).

·       70 אחוזים מהאנשים מוכנים לבטל את מערכת היחסים שלהם עם מותג שאינו מתייחס ברצינות ליוזמות קיימות וחברה, וכן 69 אחוזים אפילו יעזבו את מקום העבודה הנוכחי שלהם ויעברו למותג השם דגש גבוה יותר על מאמצים אלה.

·       אם ארגונים יצליחו להדגים בבירור את ההתקדמות שלהם בנושאי קיימות וחברה, אנשים יהיו מוכנים יותר לשלם מחיר פרימיום עבור המוצרים והשירותים שלהם (87 אחוזים); להשקיע בחברות שלהם (83 אחוזים); ולעבוד אצלם (83 אחוזים).

·       מנהלים מבינים את החשיבות והדחיפות - 94 אחוזים מאמינים שיש להשתמש במדדי קיימות וחברה כדי לעדכן מדדים עסקיים מסורתיים, ו-91 אחוזים רוצים להגדיל את ההשקעה שלהם בקיימות.

 

"מעולם לא היה קריטי יותר לעסקים להשקיע ביוזמות קיימות ו-ESG, כיוון שאנשים לא רוצים רק לשמוע על זה - הם מחפשים פעולה החלטית ודורשים שקיפות גבוהה יותר ותוצאות אמיתיות," אומרת גילי שלזינגר-מורן, מנהלת חטיבת האנטרפרייז באגף ה-SaaS באורקל ישראל "מנהלי תאגידים וחברות מבינים את החשיבות, אבל עם זאת, לעתים מניחים בטעות שעליהם לתעדף או קיימות או רווחים. האמת היא שזהו אינו משחק סכום אפס. הטכנולוגיה שיכולה לנטרל את כל המכשולים למאמצי ESG זמינה עכשיו, וארגונים שמבינים זאת נכון יכולים לא רק לתמוך בקהילות שלהם ובאיכות הסביבה, אלא גם להגיע לגידול משמעותי בהכנסות, לחיסכון בעלויות ותועלות אחרות המשפיעות על השורה התחתונה.

 

"אירועי השנתיים האחרונות שמו יוזמות קיימות וחברה תחת המיקרוסקופ ואנשים דורשים שינוי מהותי. אמנם יש אתגרים בטיפול בנושאים הללו, אבל לעסקים יש הזדמנות ענקית לשנות את העולם לטובה", אומרת פאמלה ראקר, יועצת CIO ומנחה בתוכנית הרווארד פיתוח מקצועי. "התוצאות מראות שהסיכוי שאנשים יעשו עסקים עם ארגונים הפועלים באחריות כלפי החברה שלנו וכלפי הסביבה, ויעבדו אצלם, גבוה יותר. הרגע הזה הוא הזדמנות. החשיבה התפתחה וגם הטכנולוגיה התפתחה, והיא יכולה לשחק תפקיד מפתח כדי להתגבר על מכשולים רבים שעיכבו התקדמות וקידמה."

 

 

 

מתודולוגיה:

ממצאי המחקר מבוססים על סקר שנערך על ידי Savanata Inc. בין 25 בפברואר - 14 מרץ 2022 עם 11,005 משיבים בכל העולם מ-15 מדינות (ארצות הברית, בריטניה, גרמניה, הולנד, צרפת, סין, הודו, אוסטרליה, יפן, סינגפור, דרום אפריקה, איחוד האמירויות, ערב הסעודית, ברזיל ומקסיקו). המחקר בדק  גישות והתנהגויות של צרכנים ומנהלים עסקיים כלפי מאמצי קיימות וחברה לצד התפקיד של בינה מלאכותית (AI) ורובוטים והציפיות מהם במאמצי איכות סביבה, חברה וממשל (ESG).

 

עבור לתוכן העמוד