חיפושדלג על חיפוש
חיפושדלג על חיפוש
תוכן מרכזי בעמודדלג על תוכן מרכזי בעמוד

חג האהבה כמנוף שיווקי

חג האהבה כמנוף שיווקי (הגדל)

לפני חודש הרציתי במט"י נתניה במסגרת "שולחן עגול" ליזמים, בנושא יחסי ציבור כמובן. כשהגעתי לנושא "יחסי ציבור בגלגל השנה", ציינתי שישנם שני חגי אהבה בישראל: האחד בט"ו באב (החג הרשמי במדינת היהודים) והשני בולנטיין דיי (של הגויים...). הייתי בטוחה שכולם ידעו על מה אני מדברת... אלא שאחת המשתתפות, אישה דתית, הרימה את ידה בהססנות ושאלה אותי: "מה זה ולנטיין דיי"?...

הופתעתי מאוד משאלתה וכשהתאוששתי מתדהמתי, נחתה עלי ברוב עוצמה התובנה שהולנטיין דיי בישראל הוא "יצירה תקשורתית" ותו לא. אין לנו באמת חג כזה ואני גם לא בטוחה שרוב האנשים חוגגים אותו. אז מה זה בעצם ה"ולנטיין דיי" בישראל? לא יותר מהזדמנות פז למלא את העיתונים בלבבות אדומים וסיפורי אהבה מרגשים (שזו סיבה נחמדה בפני עצמה ובטח עדיפה על סיקור מצבנו הפוליטי בעולם...).

וכשראו החברות והעסקים השונים כי טוב, החלו לחשוב איך גם הם יכולים לתפוס טרמפ על עגלת האהבה ולהפוך את הולנטיין דיי למנוף שיווקיי ולהזדמנות להופיע בתקשורת.

אז מה יש לנו ביום הזה?

הפקות וכתבות צבעוניות (בשליטה מוחלטת של לבבות אדומים ביחד או לחוד...) על מתנות, גדג'טים, תכשיטים, שוקולדים, סידורי פרחים, לבנים סקסיים (!), ארוחות רומנטיות, מקומות רומטיים לטיול בארץ ובעולם, תותים (!), יין, עיצוב רומנטי לחדר השינה, טיפים ליצירת אווירה רומנטית בחדר האמבט (ואם יש ג'קוזי - עדיף) ובחיים בכלל וכמובן - סיפורים חביבים על התחלות רומנטיות והיכרויות מקוריות (בתחנת המשטרה, בדרך להגשת דוח, בזמן התנדבות במוסד כלשהו, בתור בבנק... ועוד ועוד כיד הדמיון הטובה...).

והיצירתיים יותר מייצרים מוצרים במיוחד ליום הזה, העונים בדיוק על הקריטריונים שיכניסו אותם לתקשורת: מיטה זוגית - בצורת לב כמובן, כיסא זוגי, מארזי מתנה לספא משותף, חולצות עם כיתוב רומנטי ועוד..

אז אם אתם בעלי עסק ולא השתלבתם השנה בכתבות לקראת ה"ולנטיין דיי", יש לכם זמן עד ט"ו באב לחשוב על רעיון מקורי משלכם ולזכות בחשיפה תקשורתית. ותתפלאו - זה הרבה יותר פשוט ממה שאתם חושבים!

 

המאמר נכתב על ידי אורית בלום - בעלת "אורית בלום תקשורת"

מאמרים נוספים בנושא

  • רגשו אותי! ברוכים הבאים לעידן השיווק החוויתי
    קד"מ ואירועים
    12/03/2020
    הצרכנים עוברים מהנאה שברכישת חפצים אל עבר איסוף חוויות. בין אם מדובר במרכזי מבקרים, מוזיאונים, אולמות חתונה וחנויות בקניונים - רבים מתחילים לאמץ טכנולוגיות מתקדמות כדי להשאיר את הרושם הרצוי על הלקוחות.

    קרא עוד
  • עונת המלפפונים, אך  לא בנדל"ן
    קד"מ ואירועים
    7/07/2016
    אני מוצאת את עצמי מול מנהלי שיווק אומרים לי את המשפט כי "חבל על הזמן. ממילא חם וממילא חצי מדינה יוצאת לחופש". שיר הספרי טוענת אחרת ומספקת מספר טיפים לקידום מכירות במיוחד בתקופת הקיץ. קרא עוד
  • פלטפורמת פרסום בריאותית חדשה
    קד"מ ואירועים
    26/02/2015
    חברת Terraboost מחדירה בימים אלו את עמדות ניקוי הידיים באמצעות ג'ל, המציגות בפני המשתמשים פרסומות המותאמות לקהל היעד בזמן שהם מנקים את ידיהם ללא עלות. קרא עוד
  • גימיקים בשיווק ושדרוגם
    קד"מ ואירועים
    10/10/2013
    לא תמיד חשוב מי צועק הכי חזק או למי יש את נוכחות המרשימה ביותר. איך נעזרים נכון בגימיקים שיווקיים. קרא עוד
  • קד"מ ואירועים
    3/10/2013
    הרחבת המתחם נובעת מהביקוש הרב לאירועים אינטימיים עסקיים ופרטיים של 20-250 אורחים וכן עקב הביקוש הגדול לחתונות בוטיק מול הים. קרא עוד
  • פרסום עונתי – יש חיה כזאת?
    קד"מ ואירועים
    4/02/2013
    האם יש קמפיינים פרסומיים שמצליחים יותר בעונה מסוימת של השנה? מאמר זה ינסה להסביר מדוע התשובה הפשוטה ביותר לשאלה זו היא בהחלט כן. קרא עוד
  • סה"כ יריד, מה הסיפור?
    קד"מ ואירועים
    10/01/2013
    כנסים וירידים מתקיימים כמעט בכל יום מאמר הנותן טיפים כדי לנצל את האירוע בצורה יעילה: חשוב מאוד לבצע מספר פעולות הכנה בסיסיות ודי בנאליות. קרא עוד
  • קד"מ ואירועים
    28/11/2012
    באירוע ישתתפו גורואים עולמיים בתעשיית הגיימינג. במסגרת האירוע תתקיים תחרות לפיתוח משחקים עם פרסים בשווי 5,000 דולר. קרא עוד
  • כיצד להיות אפקטיבי בתערוכות בסין ?
    קד"מ ואירועים
    11/11/2012
    השוק הסיני מהווה נקודת משיכה לחברות מישראל, במיוחד בשנים האחרונות. אפיק שיווקי חשוב הוא השתתפות בתערוכות, אך לנצל ערוץ זה בחוכמה אינה עניין פשוט. קרא עוד
  • כנס כחוויה דתית: בין אפל ל- Salesforce
    קד"מ ואירועים
    14/10/2012
    מארק פילדמן מ- Harmon.ie ביקר בכנס Dreamforce וחזר עם תובנות לגבי הדרך בה כנסים צריכים להיראות: השקת אייפון היא הסיינטולוגיה, דרים פורס היא קבוצת מיקוד גדולה. קרא עוד
עבור לתוכן העמוד