חיפושדלג על חיפוש
חיפושדלג על חיפוש
תוכן מרכזי בעמודדלג על תוכן מרכזי בעמוד

קידום אתרים: הדרך לשיווק בעלות נמוכה ואפקטיביות גבוהה

בשנים האחרונות אנו עדים לעלייה מתמדת בדרישה לקידום אתרים מקצועי, אך המשבר הכלכלי הביא לקפיצה בכמות הפניות בנושא. הסיבה העיקרית לזינוק בפניות היא יחס העלות-תועלת של קידום אתרים. בעלות נמוכה ביחס לפרסום, מקבלים אפקטיביות גדולה מאד המתבטאת בכמות גולשים גבוהה יותר לאתר ובחשיפה עצומה לקהל יעד ממוקד שהגיע לאתר במטרה לחפש שירות או מוצר. קידום אתרים מגדיל את הסיכויים לביצוע מכירה, משום שכאשר אדם מגיע לאתר שקודם עבור מילת חיפוש מסוימת, הוא עושה זאת מתוך התעניינות במוצר או בשירות אותו חפש. מציאת המוצר או השירות בתנאים אטרקטיביים תגדיל את הסיכוי שלו לסגור את העסקה.

כמות הגולשים ברשת גדלה משמעותית מאז כניסתו של הפס הרחב ומאז שהעלויות של אחזקת קו אינטרנט ירדו משמעותית. מנועי החיפוש של ימינו הופכים את החיפוש לנוח ונגיש יותר ועל כן אנשים נוטים לפנות לחיפוש ברשת עבור כל שאלה – מחיפוש מקום ועד מציאת הוגה של ציטוט. מנגד, ברשת קיימים מיליוני אתרים בכל נושא, ובכדי להתחרות בהם ולזכות לחשיפה הולמת יש צורך בקידום אתרים מקצועי וממוקד. אף אחד לא זוכר את אלו שהגיעו שניים ושלישיים בתחרויות, וכך גם בקידום אתרים – אם אתה לא בעמודים הראשונים, הסיכוי שמישהו יגיע אלייך קטן מאד.

חבילת קידום אתרים טובה צריכה לכלול לא רק קידום של מילים ספציפיות, אלא מיתוג של החברה באמצעות כתיבת תכנים איכותיים, עצות לשיפור נוחות הגלישה באתר מבחינה עיצובית וממשקית, יצירת קמפיין פרסום אפקטיבי וכלכלי ללקוח בגוגל, יצירת קישורים איכותיים לאתר מאתרים בתחום העיסוק שלו, ואף חיזוק המיתוג של הלקוח באמצעות שיווק אינטרנטי ויחסי ציבור מכווני אינטרנט. הימים שבהם קידום אתרים הסתכם בכתיבת מטא-תגיות וכותרות מכוונות מילות הקידום עברו. הביטוי "התוכן הוא המלך" שהשתרש בתחום קידום האתרים, לא מתייחס רק לתוכן עבור מנועי החיפוש אלא גם לתוכן אטרקטיבי, חכם ואינפורמטיבי עבור הגולש, וקידום אתרים שיודע להציע זאת יבטיח ללקוח לא רק הקפצת דירוג במנועי החיפוש, אלא גם את הערכת הקוראים ואת מיתוגו כמבין בתחום העיסוק שלו. המשפט "ידע הוא כח" אותו טבע הפילוסוף והמדינאי פרנסיס בייקון, לא היה נכון מעולם כמו בעידן חיפוש המידע בו אנו נמצאים כיום.

תחום קידום האתרים בימינו התפתח מאד והוא כולל לא רק קידום במנועי חיפוש של ביטויים ספציפיים אלא גם פיתוח של תחום המיתוג האישי באינטרנט. החיפוש ברשת מניב תוצאות על בני אדם כמו על מוצרים, וניתן ליצור מתוצאות החיפוש רשמים על אדם עוד לפני שפגשנו בו. מכיוון שהנגישות למידע קלה מאד, חיפוש שמות בגוגל הוא דבר נפוץ ונעשה בו שימוש במסגרת בחינת מועמדים לעבודה, בבירור מידע על הדייט, בבדיקה על חברים מהעבר ועוד. החשיבות של יצירת מיתוג אישי וקידום לאינפורמציה שיוצרת רושם חיובי על האדם הופכת לקריטית ויכולה לקבוע את הרושם הראשוני עליו עוד לפני 8 השניות הראשונות של הפגישה בפועל.

על פי הצפי של חברת פורסטר עד 2013 יהיו 2.2 מיליארד גולשים באינטרנט. כיום קל מאד להיחשף לגולשים מחו"ל ולהפוך את העסק לבינלאומי באמצעות התאמות קלות בלבד ויצירת ממשק רב לשוני. פוטנציאל הצמיחה העסקית הגלום ב-2.2 מיליארד איש שמשתמשים במנועי החיפוש הוא עצום, ועל כן תחום קידום האתרים רק ימשיך לתפוס תאוצה ויהפוך בסופו של דבר לחלק קריטי בתכנון העסקי של כל חברה ועסק, כיוון שהעדר נוכחות ברשת פירושה העדר נוכחות בתודעת הציבור.

המדיה האינטרנטית היא מדיה שנשארת לאורך זמן – עיתונות אלקטרונית נסרקת למנועי החיפוש וממשיכה לעלות בתוצאות החיפוש שנים לאחר שפורסמה, סרטונים מהטלוויזיה האינטרנטית נגישים לצפייה בכל מקום וזמן ואינם תלויים בשעות שידור, והיכולת להפיץ מדיות חדשות בקרב אוכלוסיה זרה לנו הפכה לקלה יותר בזכות רשתות חברתיות וכלי שיתוף שונים. קיים אזור משיק בין יחסי ציבור וקידום אתרים שהוא אזור החשיפה האיכותית והוא כולל גושפנקא מאתרים הנחשבים כאובייקטיבים ורציניים.

לסיכום

בניגוד ליחסי ציבור בפני עצמם המבטיחים חשיפה בלבד ולא לקוחות, אנו רואים בוודאות שכאשר ללקוחותינו יש חשיפה בדמות יחסי ציבור באינטרנט הממונפת על ידי שיווק אינטרנטי וקידום אתרים, כמות הכניסות לאתר הלקוח מזנק משמעותית וכן כמות העסקאות אותן הוא מבצע. השילוב הזה בין קידום אתרים ויחסי ציבור מבוססי אינטרנט מחבר את התהילה להצלחה ומצליח במקום שיחסי ציבור פר אקסלנס לוקים בו בחסר.

* שרון דידי, מנכ"ל
Live-Seo המתמחה בקידום אתרים ושיווק באינטרנט

עבור לתוכן העמוד