חיפושדלג על חיפוש
חיפושדלג על חיפוש
תוכן מרכזי בעמודדלג על תוכן מרכזי בעמוד

7 אסטרטגיות להשגת מטרות שיווקיות דרך טוויטר

פדריקו פרדני. צילום: טוויטר (הגדל)
פדריקו פרדני. צילום: טוויטר

עבור רבים, טוויטר הינה רשת חברתית בה הם יכולים לשתף את דעתם בחופשיות אודות כל נושא תחת השמש. אך עבור עסקים, טוויטר יכולה לשמש ככלי שיווקי חשוב היכול לסייע להם להשיג לקוחות נוספים, לחזק את תדמית המותג ולהגדיל רווחים.

וטוויטר נמצאת שם כדי לסייע לעסקים לעשות זאת - בעזרת 7 אסטרטגיות מרכזיות המסייעות למשתמשים להשיג את מטרותיהם. האסטרטגיות הללו נכונות בכל זמן ובמיוחד כעת כאשר עסקים מתמודדים עם אתגרי מגפת הקורונה. להלן פירוט האסטרטגיות:


הובילו דרך הקשבה: לפני שמציעים לעזור (בעזרת מוצר, שירות, או פתרון טוב יותר), עסקים צריכים קודם כל להבין את תפיסת העולם של הלקוח שלהם. מותגים מצליחים משקיעים זמן בהבנת תפיסת עולמו של הלקוח לפני שהם נוחתים עליו עם עזרה.

דוגמה טובה מגיעה מ- Shopify, אשר מאזינה ללקוחותיה באמצעות טוויטר, ושומרת על תקשורת קבועה על מנת להבין מה הם צריכים כדי להתמודד עם האתגרים ולספק להם מענה. חברה נוספת המתמחה בתחום היא UPS, אשר החלה קמפיין בו היא חושפת תגובות מלקוחות בהתבסס על צרכיהם ושיתוף רגשותיהם, ובכך מאנישה את הקמפיין המלווה בהאשטאג startwiththem#.


הובילו עם מטרה: במיוחד היום, לקוחות מעדיפים מותגים אשר יש להם השפעה חברתית חיובית. מותגים המקדמים מטרה מסוימת, מראים כיצד המותג שלהם משנה את העולם או לפחות מצמצמים את השפעתם השלילית עליו. במקרים רבים, זו כבר לא רק אפשרות; לקוחות ממש דורשים זאת והופכים זאת לצורך. מותגים הופכים אחראים למעשיהם ותומכים בקהילה בתקופות משבר ואי וודאות.

כדי להשיג זאת, פיתחנו 3 תחומי אחריות: מטרה, אנשים ומחויבות. קמפיינים שיווקיים צריכים לענות על השאלה: כיצד אתם שמים את האנשים אותם אתם משרתים במקום הראשון, וכיצד אתם מחוייבים לאנשים אלו? דוגמאות לחברות אשר עשו זאת דרך טוויטר כוללות את Intuit, המציעה סיוע לחברות קטנות-בינוניות, תוך הצעת ליווי רגשי ומחויבות למטרותיהם. בנוסף, היינץ (Heinz), אשר עוזרת בחזרה לקהילה ומתחייבת לתת שירות ללקוחותיה.


הובילו על ידי דוגמה אישית: למרות שאנשים מבינים את האתגרים שמותגים מתמודדים עמם, הם עדיין מצפים מהמותגים לענות על הצרכים שלהם (ושל אחרים) - והדרך הקלה ביותר שמותגים יכולים לעשות זאת, על סמך סקרים שלנו, היא לתמוך בעובדיהם.

הובלה על ידי דוגמא אישית כרוכה גם בפתיחות ושקיפות כאשר מתקשרים עם לקוחות על נושאים החשובים להם, במיוחד בזמן משבר. מובילי שיחות צריכים למצוא דרך לתת יותר, גם בסביבות עסקיות מאתגרות. דוגמה טובה לכך ניתן למצוא בקמפיין של קבוצת שטראוסevey_day_every_way # המחזק את לקוחותיהם והספקים שלהם במהלך המגיפה. וגם אם למובילים אין את התשובה, עליהם להראות כמי שמנסים לתת מידע שימושי, ולהציג עצמם כבעלי כח המשתפים תובנות. ספקו מידע חיוני המסייע לאנשים לנווט דרך תקופה זאת של אי וודאות ולהישאר רגועים, ושדרו כל יוזמה שלכם העונה על צרכים שהגיעו מהלקוחות. מצד שני, אל תבטיחו הבטחות שלא תוכלו לקיים. אל תנצלו חוסר מזל כהזדמנות שיווקית ואל תתרחקו מתקשורת עם לקוחות מתוסכלים.


הובילו עם דברים חדשים: הקורונה שיבשה הן תוכניות קטנות והן גדולות הקשורות להשקת מוצר או שירות, דחתה את מועד השקתו ואף שינתה את הדרך כיצד להציג אותו בהתאם למצב. למרות שהפיתוי לחכות עם ההשקה גדול, מחקרים מראים שחשוב לשמור על נתח השוק - והשקת מוצר או שירות היא דרך אחת לעשות זאת.

למרות שזה מאתגר יותר מאשר בתקופה "רגילה", השקת מוצר חדש כעת היא אפשרית אם אתם פועלים לפי מספר כללים - הקשיבו ללקוחות לפני שאתם משיקים (כמו ש +Disney עשתה בטוויטר לפני שהשיקה את שירות הוידאו שלה), היו אחראים לקול שלכם (הדגישו את נקודת המבט שלכם כדי להבטיח שלקוחות יראו את הערך הייחודי לכם), הדגישו את מה שחשוב ללקוחות שלכם ו"צאו בגדול" בהשקה ובחשיפה (אנו ממליצים שתשקיעו כ- 40% מההשקעה שלכם על שלב החשיפה, מכיוון שזה השלב שבו תראו את המומנטום הגבוה ביותר וההזדמנות שלכם להשפיע).


הובילו בעזרת חיבור: בעוד הריחוק החברתי מחייב אותנו להישאר בנפרד בעולם האמיתי, הטכנולוגיה מסייעת לקרב בינינו בעולם הוירטואלי. טוויטר חיונית בהליך זה. מותגים מובילים יכולים לשמור על מעמדם בשלוש דרכים:

1)    השתמשו בשידור חי: זו אחת הדרכים הקשות לעשות כראוי, אך זו אחת הדרכים המשמעותיות ביותר כאשר עושים אותן נכון. כולם מעבירים את האירועים החיים לוירטואלים, ומשתמשי טוויטר רבים אומרים שהם מקבלים תגובות חיוביות מלקוחות. מספר חברות, לרבות Playstation התחברו בהצלחה עם לקוחות דרך ערוצי השידור של טוויטר.

2)    התחברו לאירועים: קורונה או לא, סיום לימודים, חתונות, ימי הולדת ואירועים נוספים עדיין מתרחשים - רק שהם מתרחשים אונליין כעת. מותגים יכולים לנצל אירועים כדי להתחבר עם הלקוחות שלהם, להתחבר לשיח ולהישאר רלוונטיים.SodaStream , למשל, הציעה ערכת גאווה מיוחדת לאהבה של מחר For_the_love_of_tomorrow#.

3)    התחברו לדברים שלאנשים אכפת מהם: מותגים יכולים לחזק את הפן החיובי שלהם בעזרת חיבור ללקוחות במגוון צרכים, להרחיב את "הקשר" מעבר לפן המסחרי. דוגמה טובה לכך היא Wix, אשר מציעה טיפים לאימון כושר בבית, בכך מניעה מוטיבציה של הלקוחות שלהם מחוץ לחיבור העסקי. שיחות אודות גיימינג, בריאות, בישול ביתי, טלוויזיה ועוד היו אפקטיביות במיוחד עבור מותגים.




הובילו בזריזות: 2020 הייתה שנה מאתגרת ולא רק בגלל הקורונה. בחירות בארה"ב, קשיים חברתיים וסגרים המובילים מותגים לעדכן את הקריאטיב, התוכניות והמסרים. דרך קלה אחת לעשות זאת היא לשנות את הנכסים הישנים שלכם לחדשים - חשיבה יצירתית אודות דרכים להתאמת התוכן שלכם דרך טוויטר.

דוגמה טובה היא של Seat, אשר שיתפה פעולה עם חברת התוכן של טוויטר, Arthouse, כדי ליצור את קמפיין ההשפעה שלהם, בעזרת רשת של משפיענים מוכשרים וזאת כדי להתחבר לקהל שלהם בדרך יצירתית ודינאמית. דוגמה נוספת היא Salesforce, העורכת אירועים חיים ואירועים וירטואליים מהממים וזוכה לתגובות רבות וכיסוי תקשורתי. בדקו את ההאשטאג LeadingThroughChange# בטוויטר וגלו עוד אודות הפעילות של Salesforce.


הובילו חיוביות: אנשים מצפים ממותגים שיעודדו שיח חיובי. מחקרים שערכנו מראים כי למעלה מ- ⅔ מהאנשים בפלטפורמה מחפשים סיפורים חיוביים, נקודות אור בעננה הקודרת של כל מה שקורה בעולם. שיתוף סיפורים חיוביים מעולם לא היה חשוב יותר. דוגמה לכך היא אל על, אשר שיתפה סיכום של מבצע החילוץ של 1100 הישראלים והחזרתם הביתה במהלך הסגר הראשון של הקורונה.


ריכזנו את 7 האסטרטגיות הללו על בסיס ניתוח ומחקר של מאות קמפיינים בחודשים האחרונים. הכל קשור להנהגה דרך הקשבה, הובלה למטרה, דרך דוגמא אישית, דרך השקת דבר חדש, בעזרת חיבור, הובלה בזריזות ובחיוביות. אנו גאים במותגים שהלכו בדרך זו ושמחים שהם בחרו בפלטפורמה שלנו לעשות זאת - ואנחנו מנסים לעודד מותגים נוספים לקחת יוזמה ולהיות אמיצים גם בתקופה מאתגרת זו. כל היוזמות הללו חיוניות. יש לתמוך במאמצי הביצוע ולנצח את היום. לכל המותגים המובילים את הדרך אנו אומרים - המשיכו לצייץ.


*הכותב הינו מנהל מכירות טוויטר בישראל ובריטניה
עבור לתוכן העמוד