גברת, אנחנו נעזור לך להיראות יפה וצעירה: האם מיתוג מחדש הוא הפיתרון לשיפור המכירות?
ארגונים רבים משקיעים לאחרונה כסף רב במיתוג מחדש. זהו תהליך של מתיחת פנים הכולל שינויים קוסמטיים במוצר המוצע על ידם, אשר אליהם נלווים לעיתים שינויים ב"לוגו" של הארגון ובעזרי קידום המכירות הנושאים את אותו לוגו. אלו הם עזרים כמו נייר מכתבים, מעטפות, שלטי הכוונה ואתר האינטרנט. המכנה המשותף לכל השינויים האלו הוא הרצון להציג מראה חדשני, ואם ניתן צעיר, לארגון ותיק.
אך, כך מסתבר, מכאן עדיין רחוקה הדרך לשיפור ברמת המכירה השנתית המושגת בארגון, או במחיר הממוצע המתקבל בגין מכירת המוצר שלו.
בדוגמא מעניינת לכך נתקלתי לאחרונה בעת ביקורי באחד מבין פארקי התעשייה הגדולים בארצנו. זהו פארק תעשייה ותיק המשתרע על שטח רב, ולו כבר היום יש מעל למאה דיירים עסקיים.
כאשר נעצרו קמעא השכרות השטח המסחרי בפארק זה, נקרא לדגל יועץ מיתוג. היועץ המליץ על הכנסת רוח חיים לפארק התעשייה האלגנטי דרך הוספת פעילויות חברתיות מושכות קהל, דרך הוספה של ריהוט רחוב למדרכות הפארק, דרך ארגון תחרויות בין המפעלים השוכרים כבר היום שטח בפארק, ולבסוף, דרך שינויים בלוגו של חברת הניהול ובעזרי קידום מכירות המופעלים על ידה. עלות ההקמה של כמה מבין הפעילויות האלו מגיעה לכמיליון שקל, בעוד שהעלות הנדרשת להרצה שנתית שוטפת שלהן נעה סביב מאה אלף שקל.
דהיינו, לקחו בחורה אלגנטית (פארק התעשייה) והמליצו לה על כלים שיעזרו לה להיראות גם יפה וצעירה. זוהי פעילות מבורכת. אך, האם מכאן תצמחנה לפארק התעשייה השכרות נוספות של שטח תעשייתי, או יתקבל שכר דירה יותר גבוה למטר מרובע מושכר? ובכן, לא בהכרח. וזאת מכיוון שאפשרי כי יש גורמי דחייה אחרים, אשר הם דווקא אלו אשר מעכבים השכרה של שטח מסחרי נוסף, או קבלה של שכר דירה ממוצע גבוה יותר לכל מטר מרובע מושכר.
ומהם למשל גורמי דחייה נוספים אלו? ובכן, אלו יכולים להיות גורמים כמו:
* פלחי שוק של לקוחות שלא הוגדרו נכון, דהיינו חברת הניהול לא פנתה אל פלחי השוק שהם הכי מתאימים עבורה.
* שטח להשכרה שהוא לא מוצע ביחידות גודל שהן מספיק גמישות.
* מספר מועט מדי של ביקורי מכירה, שנעשו בשטח אצל לקוחות אפשריים.
* איכות לא מספיק גבוהה של אנשי מכירות.
ואפילו
* מסר פרסומי לא מתאים.
המיתוג עוזר אם כן לגברת להיראות צעירה ויפה, ובכך הוא תורם מאוד לרושם הראשון. אך מכאן, ועד לרגע בו הגברת תמצא לעצמה חתן מתאים, עדיין יש דרך ארוכה.
*הכותב הוא מנכ"ל של מכון ציגלמן לחקר השיווק וכן, מדריך מיטיבי הלכת באגודת "חובבי הטבע-חיפה". ישראל הוא כלכלן, משפטן, מוסמך למינהל עסקים ומומחה לחקר שווקים.
דואר אלקטרוני: zieg_exp@netvision.net.il
אתר אינטרנט: www.ziegelman.co.il
כתבות נוספות בנושא מיתוג ואסטרטגיות שיווקיות
-
24/09/2020התקופה האחרונה שינתה את פני העולם כולו אבל לצערי לא את המסרים והפרסומות אליהן אני נחשפת. הגיע הזמן ל- new normal בעולם השיווק והפרסום!
קרא עוד -
20/08/2020מנהלי שיווק כבר אינם אחראים רק ל- 4 הממים של השיווק. כדי לנהל אסטרטגיה של צמיחה הם צריכים גם להרחיב את ההבנה שלהם לתחומים חדשים קרא עוד
-
3/05/2022בזו אחר זו הכריזו באחרונה אפל, סמסונג וגוגל על תוכניות "תיקון בשירות עצמי" שישיקו בקרוב. מה ניתן ללמוד מזה קרא עוד
-
1/05/2022מטרת המיתוג היא לבנות זהות ייחודית ובלתי נשכחת שתבדל את החברה מהמתחרים שלה. קרא עוד
-
24/04/2022בעידן של היום המיתוג והשיווק של העסק שלכם לא פחות חשוב מהמוצר עצמו. אז איך עושים זאת באופן יצירתי שגם הלקוחות והגם המתחרים ידברו עליו? הצטרפו אלינו לכתבה הבאה וגלו מספר טיפים שימושיים שכל בעל עסק חייב להכיר אותם מקרוב ואשר יעזרו לכם בדרך למשימה! קרא עוד
-
18/03/2022בעוד שוק ה- B2C אימץ באופן מלא את המיתוג המשותף כאסטרטגיה, שוק ה- B2B מוצא את עצמו בפיגור. קרא עוד
-
14/03/2022המאבק באוקראינה העמיק את הפער בעולם העסקי: בין זה שבעד העולם לזה שבעד השורה התחתונה. מה הצד הנכון?
קרא עוד -
31/12/2021הגעה ליעדים ולהצלחה, תלויה במספר משתנים ואחד העיקריים שבהם הוא יכולותיו המקצועיות של איש או אשת מרקום. כך תבחרו את האדם הנכון למשימה קרא עוד
-
31/12/2021ענקיות האינטרנט משקיעות כמויות של כסף ומשאבים בעולמות הוירטואליים, ככה שלא נוכל להתרחק השנה מעיסוק אובססיבי במטא. אבל עד שזה באמת יתפוס, יש מגמות נוספות לעסוק בהן. קרא עוד
-
27/12/2021 17:00האם אנחנו ממתינים לשידורה של הסדרה האהובה עלינו ב-LIVE? כמה מאיתנו באמת עובדים עדיין מהבית? האם אנחנו באמת תקועים בפקקים או שהתרגלנו לכבישים ריקים בתקופת הקורונה? עד כמה אם בכלל חזרנו לטוס ומה המקומות הנפוצים לחופשות בחו"ל ? קרא עוד