חיפושדלג על חיפוש
חיפושדלג על חיפוש
תוכן מרכזי בעמודדלג על תוכן מרכזי בעמוד

מיתוג משחקים 90 דקות

מיתוג משחקים 90 דקות

מוטי איוניר חבר שלי. גילוי נאות. מוטי איוניר מאמן כבר שנים לא מעטות בכדורגל שלנו.

 

מוטי פוטר ממכבי ת"א, ועכשיו מגיעה שאלה: מה מייחד את איוניר כמאמן? מה ה"אני מאמין" שלו?

 

כאן מגיעה עבודת המיתוג וניהול המוניטין, כי כאן בדיוק היינו כולנו צריכים לירות מהמותן שלושה דברים על מוטי איוניר המאמן.

 

אותן שאלות אפשר לשאול ולהישאר ללא תשובה על אלישע לוי. אליפויות, ליגת האלופות, ליגה אירופית- מה הדברים שמייחדים אותו כמאמן??? מה נשאר כמילה נרדפת לשם שלו?

 

ממש כמו שאנחנו יודעים שדייויד בלאט עובד קשה, שפיני גרשון מאמין בהתקפה, שרוני לוי משחק טקטי ואלי גוטמן הוא ה"גרמני", היינו צריכים לדעת כמה דברים בולטים על כל מאמן שמאמן בספורט הישראלי, ועל כל ספורטאי שמשחק כאן.

 

בשנות ה- 90 היו כאן לא מעט מותגי ספורט- עודד קטש, עדי גורדון, ברקוביץ', רביבו, נמני, בניון....והיום? מי יכול להגיד מה המספר על החולצה של טאלב טוואטחה אחד הכשרונות היותר מבטיחים של הכדורגל שלנו? מה המספר של אלירן עטר? כמה חולצות של טוטו תמוז הפועל ת"א מכרה?

 

מה שמוזר בכך שאנחנו לא יודעים את התשובות לכל השאלות האלה (וכולנו זכרנו שנמני היה 8 ובניון 15), הוא שהיום יש הרבה יותר אמצעים למאמנים ושחקנים למתג את עצמם:

 

תכניות הרדיו המקומיות פעילות לא רק בפריפרייה, כל יום יש לפחות 3 תכניות ספורט ארציות בתחנות הרדיו השונות ועוד מקומיות.

 

אתרי האינטרנט שלא היו קיימים לפני שנות ה-90 המאוחרות הפכו לכלי תקשורת משפיע מאוד, נוסף עוד עיתון יומי גדול, והיכולת להפיץ את מה שאתה רוצה להגיד היא עצומה לאור הפייסבוק, הטוויטר, והכלים האחרים הקיימים היום בצורה חינמית בשוק. לכאורה היכולת ליצור מותגים משחקני ומאמני הספורט היא עצומה היום.

 

אז למה זה לא קורה?

 

1.      השחקנים והמאמנים לא מבינים את החשיבות העצומה שיש לניהול המוניטין ולמיתוג האישי.

 

2.      מי שמודע, לא משתמש בכלים הקיימים בצורה נכונה ועקבית, ולא עושה זאת בעזרת אנשי מקצוע.

 

3.      כשעושים את זה, חושבים שראיון בעיתון יעשה הכל. אז נכון, עיתונות היא חלק מהעניין, אבל כשאתה מגיע לראיון כשאתה לא יודע מה אתה רוצה להגיד, העיתונות משתמשת בך.

 

 המצב צריך להיות הפוך- אתה צריך להשתמש בכלים שעומדים לרשותך. כשבניית מותג נעשית בצורה מוקדמת יותר, מבליטה יתרונות, מתוחזקת מקצועית בצורה יסודית ועקבית, המותג חזק יותר ואז הוא יכול ליצור קשר ישיר עם אוהדיו/לקוחותיו ולחזק את יתרונותיו שנחשפו והובלטו עוד קודם לכן.

אל תחכו למשבר, להפסד, למצב קשה. תתחילו לעבוד עכשיו.

 

 

 

פורסם בבלוג של גיל לבנוני, דובר נבחרת ישראל בכדורגל ויועץ תקשורת ומיתוג אישי.

כתבות נוספות בנושא מיתוג ואסטרטגיות שיווקיות

עבור לתוכן העמוד