חיפושדלג על חיפוש
חיפושדלג על חיפוש
תוכן מרכזי בעמודדלג על תוכן מרכזי בעמוד

איך אנחנו חיים "בצל הקורונה"? דו"ח השימושים 2021 שהכינו החברות פלאפון, yes ובזק בינלאומי

האם אנחנו ממתינים לשידורה של הסדרה האהובה עלינו ב-LIVE? כמה מאיתנו באמת עובדים עדיין מהבית? האם אנחנו באמת תקועים בפקקים או שהתרגלנו לכבישים ריקים בתקופת הקורונה? עד כמה אם בכלל חזרנו לטוס ומה המקומות הנפוצים לחופשות בחו"ל ?
קרדיט: צלם רמי זרנגר (הגדל)


 

דרור בהט, סמנכ"ל השיווק של פלאפון, yes ובזק בינלאומי: "המחקר שערכנו לסיכומה של 2021 באמצעות נתוני שלוש החברות, מביא תובנות רבות על התנהגות הישראלים בשגרת קורונה. הדבר המרכזי שלקחו איתם הישראלים הוא איך לנהל נכון את הזמן: בצורת העבודה – יותר עבודה מהבית ושימוש בפגישות וידאו מרחוק ופחות פגישות פיזיות, בהרגלי הקניות – יותר הזמנות הביתה ושימוש בשליחויות, ואפילו באופן צריכת הפנאי, פחות צפייה בטלוויזיה בלייב ויותר צפייה נדחית. למרבה הצער, למרות שהיציאות מהבית פחתו, הפקקים דווקא התגברו".

 

עיקרי הדו"ח:

·       שיחות בסלולר - למרות החזרה לפגישות פנים מול פנים, הישראלים עדיין מדברים יותר בסלולר לעומת תקופת טרום הקורונה עם עלייה של כ-5%.

·       טלוויזיה – ירידה בצפייה בטלוויזיה ב-LIVE, עלייה בצפייה הנדחית ובשירותי ה-VOD וה-catch up .

·       גלישה - שוברים שיאים בגלישה הביתית והסלולרית, וגם גולשים הרבה יותר מהר.

·       רשתות חברתיות - הטיקטוק ממשיכה לצמוח, פייסבוק וטוויטר עם עלייה מתונה במספר המשתמשים והשימוש באפליקציית הזום בירידה.

·       קניות – משלוחי האוכל והמשלוחים מרשתות המזון בפריחה, ההזמנות מחו"ל בעליה וההזמנות מהאתרים הישראלים מדשדשות.

·       תנועה - תקועים בפקקים, זמני הנסיעות התארכו בצורה משמעותית.

·       טיסות לחו"ל – טסים יותר, אבל עוד רחוקים מהיקף  היציאות לחו"ל טרום הקורונה.

 

 

שיחות בסלולר – עדיין מדברים יותר מתקופת טרום הקורונה אבל לא בחגים

- פטפטנים אבל פחות - לאחר שבשנת 2020 הישראלים דיברו הרבה יותר בסלולר (עלייה שנתית ממוצעת של כ-11%) חזרנו ב-2021 לרמות מעט נמוכות יותר – ירידה של 6% בהיקפי השיחות בייחס ל - 2020. בשורה התחתונה אנחנו עדיין מדברים יותר לעומת תקופת טרום הקורונה בכ-5%.


-מדברים יותר בסגר- בינואר 2021, בימי ההסגר השלישי, גם דיברנו יותר (11% יותר לעומת תחילת 2020) וזה היה החודש שבו הישראלים דיברו הכי הרבה בטלפון הסלולרי.


-מאחלים חג שמח בווטסאפ - דווקא חודש ספטמבר, שבו נחגגו  חגי תשרי, היה החודש שאופיין בירידה המשמעותית יותר בהיקפי השיחות של הישראלים (15% מתחת לנורמה השנתית).


צופים המון בטלוויזיה אבל בעיקר מתי שנוח לנו

-  צופים אבל פחות ב- LIVE- לאחר ההיצמדות למסך ב-2020 ולשידורים החיים מסביב לשעון, בשנת 2021 הייתה הרבה פחות צפייה לינארית LIVE - ירידה של כ-20%! בצפייה בערוצים ב-Live  לצד המשך התחזקות הצפייה בכלי ה-On demand השונים (VOD, הקלטות, catch up, start over וכו).

      

- אוהבים את המסך הגדול– למרות העלייה בצפייה בסדרות וסרטים באמצעות המובייל (סלולר וטאבלטים) - הטלוויזיה ממשיכה להיות מרכז הבית עם 8 שעות צפייה בממוצע למשק בית במצטבר.

       

צמודים למסכים בסגר - בסגר בחודש ינואר 2021 צפינו ב-17% יותר זמן בטלוויזיה.


- בורחים מהבית עם היציאה מהגל השלישי – מגמת ירידה של כשעה בצפייה ברמה היומית במהלך פברואר עד מאי 2021.

     

נצמדים מול המסך ולחדשות במבצע "שומר החומות" - עם תחילת מבצע שומר החומות עלתה מיד שוב הצפייה בטלוויזיה לשיא – במיוחד משדרי האקטואליה שנצפו ברמה הגבוהה ביותר מאז מרץ 2020 עם פרוץ מגיפת הקורונה – 35% מהצפייה הוקדשה למשדרי החדשות והאקטואליה - כמעט שלוש שעות ביום.

       

עדיין מכורים (יחסית) לאקטואליה, הספורט (והאולימפיאדה) חוזר ובגדול -  חזרנו לצפות יותר בספורט מאשר ב-2020 עם עלייה יחסית של כ-30% ב-2021), אנחנו עדיין צופים יותר באקטואליה וחדשות מאשר בימים שקדמו לקורונה (כ- 20% מסך הצפייה שלנו ב-2021 מוקדש לאקטואליה וחדשות לעומת כ-14% בימים שקדמו לקורונה) ואנחנו ממשיכים לצפות הרבה בסרטים, סדרות וכו' כדי לברוח קצת מהעדכונים היום-יומיים.


גולשים הרבה יותר ומהר יותר

עובדים יותר מהבית? עלייה משמעותית בגלישה הביתית – עלייה שנתית ממוצעת של כ-18% בהיקפי התעבורה בגלישה הביתית, זאת בהמשך לעלייה  של 23% ב- 2020.

       

שיאי הגלישה הביתית נמדדו בתחילת השנה בינואר-פברואר סביב הגל והסגר השלישי – היקפי התעבורה בינואר פברואר 2021 היו גדולים בכ-50% בהשוואה לתקופה המקבילה ב-2020 (רגע לפני הקורונה).

       

נשברו שיאי התעבורה בגלישה סלולרית – שיאי התעבורה נשברו מידי חודש ובשנת 2021 נמשכה מגמת העלייה בצריכה ב-DATA הסלולרית : עלייה שנתית ממוצעת של 22% בגלישה הסלולרית ב-2021 מול 2020.

      

מעדיפים לרכוש דור 5 - השנה היא שנת שיא בהצטיידות במכשירי דור 5 חדשים ובמיוחד מכשירי הפרימיום - סדרת המכשירים הנמכרת ביותר השנה בפלאפון הינה האייפון 12 ולאחריה סדרת מכשירי הסמסונג 21S, גם ההשקה של האייפון 13 לקראת סוף השנה הייתה חזקה במיוחד.


הרשתות החברתיות – טיקטוק ממשיכה לצמוח, זום עם פחות שימוש


     

פייסבוק גדל אבל לאט - "פייסבוק" ממשיכה להיות מדורת השבט בעולם הרשתות החברתיות והיא הגדולה והיציבה ביותר אבל עם עלייה סולידית של 7% בלבד בהיקף מספר המשתמשים בהשוואה לשנה החולפת

    

-  טיקטוק מזנק, הטוויטר יציב - לאחר שטיקטוק וטוויטר "הוכתרו" בשנה שעברה כאלופות שנת הקורונה נותרנו השנה עם אפליקציה אחת שממשיכה לגדול ולגדול בקצב מדהים 


– טיקטוק עם עלייה שנתית של יותר מ- 50% במספר המשתמשים והיא מתחזקת ככל שהשנה מתקדמת.

      הטוויטר שצמח ב-32% במספר המשתמשים בשנת 2020 רושם השנה עלייה צנועה של 3% בלבד . שיא   
      השימוש באפליקציה היה סביב חודש מאי ויוני, ייתכן עקב השיח הער שנוצר במהלך מבצע "שומר החומות"

     

ווטסאפ נשארה האפליקציה הפופלרית ביותר להתכתבות - היקפי השימוש בוואטסאפ נותרו השנה דומים לשנת 2020.

    

-  הטלגרם ממשיך לצמוח – גידול של כ-30% השנה, חודש השיא היה באוקטובר.

     

אחרי העלייה המהירה של ZOOM  חלה ירידה בהקפי השימוש - המלכה הבלתי מעורערת של 2020 עם עלייה של עשרות אלפי אחוזים במספר שיחות הוידאו, ומספר המשתמשים, זכתה השנה להיקפי שימוש נמוכים יותר עם ירידה ממוצעת של כ-17% בהיקף המשתמשים היומי .

שיאי השימוש בשנת 2021 היו בינואר-פברואר סביב הגל והסגר השלישי ומאז מגמת הירידה נמשכה לאורך השנה: היקפי השימוש בתחילת 2021 היו פי 3 מהיקף השימוש בחודשים האחרונים של השנה.

 

קניות – מבשלים עם Wolt, לא סוחבים את הקניות

     

משלוחי האוכל בעלייה תמידית - לאחר שב-2020 גילנו את עולם הזמנות משלוחי האוכל – חלה עלייה מתמדת בהזמנות אוכל דרך האפליקציות השונות (Wolt, תן ביס משלוחה ועוד) והשנה הזמנו פי 4! משלוחים לעומת תקופת טרום הקורונה

     

לא עומדים בתור בסופר – השנה הישראלים המשיכו להזמין יותר ויותר משלוחים גם מרשתות המזון הגדולות. לאחר שבשנה שעברה חלה עלייה של כ-20%, השנה חלה עלייה נוספת של כ-15% וסה"כ עלייה של כ-35% מתקופת טרום הקורונה.

    

-  חזרה להזמנות מחו"ל - לאחר שבשנה שעברה, לאור הקושי בהגעת משלוחים בינלאומיים, חלה ירידה בהיקפי השימוש באתרי הסחר הבינלאומיים הגדולים- ב-2021 שוב צמיחה משמעותית של כ-38% בכניסות לאתרים אלו למול שנה שעברה.

השיא כמובן נרשם בחודש הקניות הגדול של נובמבר עם תנועה ערה מאוד – כ-20% מעל הממוצע השנתי

רק בנובמבר באתרים הבינלאומיים.

                אוהבים את ישראל, אך מזמינים מחו"ל - אתרי הסחר המקומיים ממשיכים להציג נתונים יציבים לאורך זמן  

                ללא שינוי מהותי לאחר שבשנה שעברה נרשם גידול משמעותי

            

תנועה - יוצאים פחות מהבית אבל תקועים יותר בפקק

-  יוצאים יותר מהבית אבל לא כמו לפני הקורונה -  לאחר ירידה דראסטית ב-2020 של כ-20% ביציאה מהבית,  ב-2021 חלה עלייה של כ-6% בהיקפי הנסיעות של הישראלים.

כמות הנסיעות עלתה רק בקצת -  ב-2021 חלה עלייה קלה בהיקפי הנסיעות, העלייה המשמעותי היא בעיקר בנסיעות הארוכות שמעבר לסידורים הקרובים לבית, עם חזרתם של יותר ישראלים למקומות העבודה לצד העבודה מהבית

בהשוואה לתקופה טרום הקורונה השנה עדיין נסענו פחות (כ-15% ירידה אך עמדנו הרבה יותר בפקקים).

     

חווים יותר עומסים בכביש- הפקקים באמת הפכו לבלתי נסבלים – למרות שפחות ישראלים יוצאים ברמה יום-יומית פיזית לעבודה, משך הנסיעות התארך – גם ביציאה לעבודה וגם בחזרה. במקביל השנה צפוי להישבר שיא במסירת רכבים חדשים בישראל מה שכנראה אומר שאנחנו מעדיפים את הרכב הפרטי על תחבורה ציבורית.

השימוש ב-Waze גדל עם הפקקים – עלייה של 32% בשימוש באפליקציה


טיסות לחו"ל -  הישראלים מעדיפים את יוון על טורקיה 

 טסים יותר אבל לא כמו לפני הקורונה - קרקוע הטיסות ב-2020 הוביל לירידה שנתית של 72% במהלך 2020 (ו-95% החל מחודש מרץ בהשוואה ל-2019). השנה הישראלים חזרו לטוס מעט יותר עם עלייה משמעותית של פי 4.5 בכמות הטסים בהשוואה לשנה שעברה, אם כי בהשוואה לנתוני טרום הקורונה עדיין מדובר במספרים נמוכים – כ-70% פחות יוצאים לחו"ל לעומת תקופת טרום הקורונה


למה להזמין בבלאק פריידי אם אפשר לטוס? - חודש נובמבר 2021 הינו חודש השיא השנה עם היקף טסים של כ-77% בהשוואה לימי טרום הקורונה (נובמבר 2019).

מגמת ההתחזקות השנה החלה עם היציאה מהגל הרביעי ובחגי תשרי. במהלך ספטמבר-אוקטובר כמות הטסים היוותה כ- 55%בהשוואה לתקופות המקבילות טרום הקורונה. בדצמבר רואים כבר מגמת האטה עקב האומיקרון והמגבלות בסגירת השמיים שנותנים את אותותיהם


הישראלים לא המתינו למשבר תיירותי עם טורקיה כדי לעבור ליוון  - היעדים המובילים של הישראלים השנה הם יוון וטורקיה בראש הרשימה ולאחר מכן ארה"ב. יוון עולה לבכורה השנה לאחר שבשנה שעברה טורקיה הובילה בפער ניכר והייתה היעד המועדף על הישראלים



[1] על בסיס נתונים אגרגטיביים ובלתי מזוהים.

כתבות נוספות בנושא מיתוג ואסטרטגיות שיווקיות

עבור לתוכן העמוד