האם ארגונים צריכים להיכנס למאבק בין רוסיה לאוקראינה?
אמיר כהני, יועץ ומרצה עסקי בינלאומי, מנהל ושותף בסניף הישראלי
של פירמת הייעוץ הבינ"ל AUREN INTERNATIONAL
נדמה שמדי יום חברה מסחרית כזו או אחרת עוזבת את רוסיה. אמזון, מקדונלד'ס ואחרות הודיעו על עזיבת המדינה ואיתם עוד שלל חברות ענק. חברות אלה נקטו בצעד עסקי ומוסרי מבחינתן. מולן, עומדות החברות שנשארות (בשלב זה, לפחות) ברוסיה כמו רשת הילטון, בורגר קינג, יוניקלו, טושיבה ועוד.
אין ספק שמבחינה עסקית טהורה – עדיף להישאר ברוסיה. עבור רשת כמו הילטון, סגירת
בתי המלון, היא מכה כלכלית קשה. כשהיא תרצה לפתוח שוב היא תיאלץ לשכור מחדש את
העובדים, לרהט ולאבזר את החדרים וכמובן, לצאת בקמפיין פרסומי רחב. דבר שיביא להוצאות
עצומות.
ומצד שני, נשאלת השאלה – מה חשוב לאותן לאותן חברות? ומה הן, במעמדן כמותגי על בין
לאומיים, משדרות לעולם?
בשנים האחרונות אנו רואים את עליית קרנו של הקפיטליזם הקשוב. זה שרואה את טובת העולם
במרכז, את האדם ולא רק את שורת הרווח. לכן, מוסרית, יש חברות שהחליטו לספוג את
העלויות ולצאת מרוסיה שמובילה מלחמה עקובת דם כלפי מדינה אחרת ואין ספק שעבור אותן
חברות מדובר בהפסדים כספיים עצומים בשלב זה ולכשהמצב יירגע – בעלויות הקמה מחדש.
מצב הלוחמה הנוכחי עולה מדי ערב על מסכי הישראלים כמו גם על מסכי תושבי העולם.
בעולם שמשתמש וצורך, כמעט, את אותם הדברים, אוכל ומזמין מאותן רשתות. לכן, מצופה
ממותגים בסדר גודל כזה להביע עמדה מוסרית והעמדה הזו כבר לא יכולה להיות רק השורה
התחתונה. התפיסה העסקית הקיימת שמתמקדת רק בצד הכספי מבטלת את האחריות הדו צדדית
בין האקו-סיסטם העסקי לבין האקו-סיסטם של החברה האנושית. חברות ועסקים אלו כבר
אינם רק מותגים אלא מייצגים את העולם הדמוקרטי, עולם שדוגל בחירות ובחופש לחיות. עצם היותם גדולים וגלובליים מתבקש שהם יתייחסו
לעולם כמקום שיש לשמור עליו ועל תושביו ואזרחיו, למעשה לקוחותיהם ככאלה שצריכים
להיות במרכז. מוקדם לשפוט כיצד יתייחסו למותגים שהחליטו להישאר ברוסיה. כרגע זו לא
העת לחרמות ולשיימינג שלילי כלפיהם. אך האם אנו, הצרכנים בכל העולם, נסלח להם או
לא? רק ימים יגידו.
כתבות נוספות בנושא מיתוג ואסטרטגיות שיווקיות
-
24/09/2020התקופה האחרונה שינתה את פני העולם כולו אבל לצערי לא את המסרים והפרסומות אליהן אני נחשפת. הגיע הזמן ל- new normal בעולם השיווק והפרסום!
קרא עוד -
20/08/2020מנהלי שיווק כבר אינם אחראים רק ל- 4 הממים של השיווק. כדי לנהל אסטרטגיה של צמיחה הם צריכים גם להרחיב את ההבנה שלהם לתחומים חדשים קרא עוד
-
3/05/2022בזו אחר זו הכריזו באחרונה אפל, סמסונג וגוגל על תוכניות "תיקון בשירות עצמי" שישיקו בקרוב. מה ניתן ללמוד מזה קרא עוד
-
1/05/2022מטרת המיתוג היא לבנות זהות ייחודית ובלתי נשכחת שתבדל את החברה מהמתחרים שלה. קרא עוד
-
24/04/2022בעידן של היום המיתוג והשיווק של העסק שלכם לא פחות חשוב מהמוצר עצמו. אז איך עושים זאת באופן יצירתי שגם הלקוחות והגם המתחרים ידברו עליו? הצטרפו אלינו לכתבה הבאה וגלו מספר טיפים שימושיים שכל בעל עסק חייב להכיר אותם מקרוב ואשר יעזרו לכם בדרך למשימה! קרא עוד
-
18/03/2022בעוד שוק ה- B2C אימץ באופן מלא את המיתוג המשותף כאסטרטגיה, שוק ה- B2B מוצא את עצמו בפיגור. קרא עוד
-
31/12/2021הגעה ליעדים ולהצלחה, תלויה במספר משתנים ואחד העיקריים שבהם הוא יכולותיו המקצועיות של איש או אשת מרקום. כך תבחרו את האדם הנכון למשימה קרא עוד
-
31/12/2021ענקיות האינטרנט משקיעות כמויות של כסף ומשאבים בעולמות הוירטואליים, ככה שלא נוכל להתרחק השנה מעיסוק אובססיבי במטא. אבל עד שזה באמת יתפוס, יש מגמות נוספות לעסוק בהן. קרא עוד
-
27/12/2021 17:00האם אנחנו ממתינים לשידורה של הסדרה האהובה עלינו ב-LIVE? כמה מאיתנו באמת עובדים עדיין מהבית? האם אנחנו באמת תקועים בפקקים או שהתרגלנו לכבישים ריקים בתקופת הקורונה? עד כמה אם בכלל חזרנו לטוס ומה המקומות הנפוצים לחופשות בחו"ל ? קרא עוד
-
9/12/2021רגע לפני שמוציאים קמפיין המיועד למגזר החרדי, הטיפים הטובים ביותר לפנייה למגזר קרא עוד