חיפושדלג על חיפוש
חיפושדלג על חיפוש
תוכן מרכזי בעמודדלג על תוכן מרכזי בעמוד

קידום אתרים בעת משבר כלכלי גלובאלי

המיתון והמשבר הכלכלי נמצאים כבר כאן, ועל זה אין ויכוח. עסקים קטנים וגדולים כאחד מנסים להשאיר את הראש מעל המים, חלקם מצליחים אף לשחות אל חוף מבטחים בעוד שעסקים אחרים לא מצליחים ונסגרים. את הביטוי למשבר הכלכלי הזה ניתן לראות היטב בעולם הפרסום בכלל ובעולם קידום אתרים והאינטרנט בפרט. חברות, עסקים וארגונים נוטשים כמעט לגמרי את הפרסום באמצעי התקשורת המסורתיים ומקצים תקציבים לפרסום ממוקד – דווקא ברשת האינטרנט.

 

הסיבה שעסקים רבים נוטשים את אמצעי התקשורת המסורתיים אינה טרנד חדש, אולם העוצמה מורגשת דווקא עכשיו בימים של חוסר ודאות כלכלית. תקופה שבה עסקים רבים אינם רוצים לוותר כליל על פרסום, ומחליטים לבחור באופציות היעילות יותר והזולות יותר, לכו עסקים רבים פונים עכשיו לאינטרנט על מנת להשקיע באפיקים כמו קידום אתרים. זה יעיל יותר, זול יותר ומדיד יותר.

 

קידום אתרים איננו תחום חדש בארץ, אך הוא צובר יותר ויותר תאוצה. עסקים רבים הבינו כי המאה ה-21 כבר כאן ויש להיערך בהתאם, מבחינת משאבים וכוח אדם. כיום עסק שאין לו אתר אינטרנט מפספס כמות גדולה של לקוחות פוטנציאליים. אך אין זה מספיק שיהיה לעסק אתר אינטרנט, יש צורך לדאוג ולערוך קידום אתרים לאתר של העסק, אחרת לא יגיעו אליו הגולשים-לקוחות.

 

כיום יש בארץ מגוון רחב של חברות קידום אתרים וכל שעלינו לעשות זה רק לבחור מבין רפרטואר החברות הקיים. אך גם בתחום הזה של קידום אתרים קיימת בעיה, שבעת משבר כלכלי, כגון זה שאנחנו חווים כיום, עלולה לעלות לבעל העסק הרבה מאוד כסף. התחום של קידום אתרים זהו תחום פרוץ למדיי, אין כיום יותר מדי מוסדות שמלמדים את התחום ואין סמכות אחת שתכשיר מקדמי אתרי אינטרנט ובעלי עסקים רבים עשויים ליפול ברשתם של שרלטנים, שאמנם לוקחים סכומי כסף קטנים וזולים, אך אינם 'מספקים את הסחורה'.

 

מאחר והתחום עודנו פרוץ, בדומה לתחום הקואוצ'ינג למשל, יותר ויותר "שרלטני קידום אתרים"  מצליחים לשכנע בעלי עסקים מבולבלים כי כדי להם לבחור בהם ובעלי עסקים רבים, עקב חוסר ידע מוקדם, נופלים קורבן למקדמי אתרים שאינם מקצועיים – אך מפתים במחירים שלהם. הנזק שנגרם לאותם בעלי עסקים תמימים הוא עצום ולעיתים בלתי הפיך. בסוף יוצא שאותם בעלי עסקים שבחרו באפשרות הזולה יותר - משלמים הרבה יותר כסף, זמן ומשאבים. טעויות קידום אתרים הן לא דבר טריוויאלי. אם ניקח לדוגמא קידום אתרים בגוגל, אז כבר קרה בעבר שעקב קידום אתרים כושל העיפה גוגל אתרים מתוצאות החיפוש שלה ובכך חסמה את הגישה של גולשים או לקוחות פוטנציאליים אל אתר העסק. זה קורה כל יום, בארץ ובעולם, והנפגעים העיקריים הם כמובן העסקים. בימים טרופים אלו, בעלי עסקים רבים לא יכולים להרשות לעצמם כאלה הוצאות ונזקים. לכן כאשר בוחרים חברת קידום אתרים יש לעשות זאת בחוכמה.

 

כיצד בוחרים בחוכמה חברת קידום אתרים?

 

המחיר, בעולם קידום אתרים - המחירים לא יכולים להיות נמוכים מדי, גובה התשלום תלוי בתחום בית העסק ובמידת הפופולאריות שלו.

 

רצוי לבחון בעת בחירת חברת קידום אתרים הצלחות אחרות של חברת הקידום. בדקו האם יש לחברה הצלחות בשטח.

 

לסיכום, נראה כי ימי משבר כלכלי לעיתים מביאים לבחירות לא מושכלות, אך כל בית עסק יכול להימנע מבחירות לא נבונות על ידי מחקר מקדים מקיף שיביא להשקעה נכונה. גם היום זה יותר מנכון להשקיע בפרסום ובוודאי ברשת האינטרנט המציעה אלטרנטיבות נפלאות, זולות ויעילות.

 

*הכותבת הינה בעלת אתר חברת Live-Seo קידום אתרים: http://www.live-seo.co.il/

מאמרים נוספים בנושא

עבור לתוכן העמוד