חיפושדלג על חיפוש
חיפושדלג על חיפוש
תוכן מרכזי בעמודדלג על תוכן מרכזי בעמוד

שיווק דיגיטלי בעמותות - מקסימום אפקטיביות במינימום משאבים

עמותות, כמו כל ארגון עסקי אחר, נוקטות בפעילויות שיווקיות מגוונות על מנת להציג את פעילותן לצורכי מודעות, גיוס מתנדבים, תרומות ומשאבים. עם זאת, מכיוון שהמשאבים העומדים לרשות העמותות לצורכי שיווק ופרסום הינם מצומצמים הן נדרשות לתכנון רב, יעילות ויצירתיות
הכנו עבורכם 7 טיפים חשובים לניהול שיווק דיגיטלי אפקטיבי בעמותות.

צילום: BDO (הגדל)
צילום: BDO

 

  1. אתר האינטרנט של העמותה: – אתר אינטרנט הוא הפנים של העמותה. על האתר להציג בצורה מפורטת את הסיפור, המטרות  והחזון של העמותה. . האתר יכול גם לשמש כפלטפורמה להצגת עדכונים שוטפים על פעילות העמותה ומתנדביה.  חשוב שבין כל התכנים העולים לאתר, ישולבו הנעות לפעולה בהתאם למטרות הרלוונטיות לעמותה בכל תקופה נתונה, לדוגמה: גיוס מתנדבים, גיוס משאבים, העלאת מודעות לנושאים מסויימים ועוד. על האתר להיות רספונסיבי, עם תצוגה מותאמת  לכל מכשיר ממנו גולשים, ולספק חווית משתמש טובה – דבר שיסייע לקהל הגולשים באתר להישאר בו למשך זמן ארוך יותר ולהתחבר לתכנים המוצגים בו.

 

  1. GOOGLE GRANTS – תכנית המענקים המיוחדת של גוגל לארגונים ללא מטרות רווח, מספקת מענק בגובה 10,000 דולר לחודש על מנת לפרסם את העמותה ללא עלות ברשת החיפוש של גוגל בלבד (לא ברשת המדיה, יוטיוב ורשתות פרסום נוספות של גוגל). את המענק מקבלים לאחר הגשת מסמכים רלוונטיים, תעודת עמותה רשומה ובחינת העמותה ע"י גוגל. לאחר קבלת המענק  ניתן להגדיר ביטויים הרלוונטיים לקידום העמותה, כך שכאשר גולש מחפש אותם בגוגל, תופיע לו מודעה המזמינה אותו לקבל מידע באתר העמותה ובכך להעלות את המודעות אליה, או לחילופין לגייס אותו לפעילות כמתנדב או כתורם.

 

  1. שימוש ברשתות חברתיות – שימוש בפייסבוק, אינסטגרם, טוויטר ולינקדין הינה דרך יעילה לייצר מערכת יחסים בין העמותה לקהל הרחב ולעדכן את קהל העוקבים על פעילות העמותה. הדגישו את המטרה, העשייה החברתית, עוררו רגשות, גרמו לאנשים להתחבר אליכם באמצעות הצגת הפעילות השוטפת של העמותה, באמצעות תמונות וסרטונים, הצגת חברי העמותה  ותיוג שלהם כדי להגדיל חשיפה אורגנית (חשיפה ללא השקעה כספית) לפוסטים השונים, וכמובן – הניעו לפעולה על מנת להרחיב את משאבי העמותה וקהל העוקבים שלה. כל רשת חברתית מאפשרת לפרסם דרכה 'מודעות ממומנות' המאפשרות להגיע לקהלי יעד רחבים שאינם בהכרח מכירים את העמותה. מודעות ממומנות מאפשרות להגדיר קהל יעד באופן מדויק ואת המודעות  שיופיעו אצלו במכשיר ממנו הוא גולש, ולהניע אותו לפעולה (פעולה יכולה להיות הפנייה לאתר, צפייה בסרטון, תרומה, הרשמה לניוזלטר ועוד).

 

  1. שיווק בדואר אלקטרוני – שיווק מסוג זה רלוונטי מאוד לעמותות, שכן מדובר בכלי יעיל, אפקטיבי וזול. הרעיון של שיווק בדואר אלקטרוני הוא שימוש במערכת שדרכה ניתן להגדיר רשימות תפוצה אליהם ידורו מסרים באמצעות מייל או SMS. באמצעות קמפיין דיוור ניתן לשתף את קהל העוקבים בחדשות העמותה, לעדכן בנוגע לעבודה השוטפת ואף לפתוח בקמפיין גיוס תרומות. חשוב מאוד ליצור תוכן מעניין ורלוונטי, כדי לשמור על אחוזי פתיחת מיילים גבוהים ועניין בנעשה בעמותה. הקפידו לא לשלוח מיילים בתדירות גבוהה מידי שכן זה גורם משמעותי לאנשים להסיר את עצמם מרשימת התפוצה של העמותה. פעילויות העמותה במדיות הדיגיטליות השונות נועדו, בין השאר, להגדיל ולהשביח את רשימות התפוצה והדאטה-בייס השיווקי של העמותה.

 

  1. פרסום ב-YouTube – וידאו הוא כלי אפקטיבי להעברת פועלה של העמותה. פרסום ביוטיוב זול יחסית ולא דורש משאבים רבים, עלות צפייה בסרטון מקודם נעה סביב 0.5-0.1 ₪. ניתן להגדיר באופן מדויק את קהלי היעד להם אנו מעוניינים לחשוף את התוכן שלנו,     להוסיף לסרטונים הנעה לפעולה כמו מעבר לאתר, תרומה, הרשמה ועוד, ובכך להשיג תוצאות מצוינות בעזרת פרסום ביוטיוב.

 

6.    פרסום באנרים באתרים – רשת המדיה של גוגל (GDN), הינה רשת הפרסום הגדולה בעולם. הרשת מאפשרת לעמותה  להציג באנרים ויזואליים באתרים מובילים בארץ ובעולם, כאשר לחיצה עליהם תוביל לעמוד הרלוונטי באתר העמותה. לא הרבה יודעים, אבל שימוש נכון בכלי זה יכול להיות זול ואפקטיבי. שיטת התשלום בגוגל היא לפי הקלקה (CPC), כלומר, אם לא לחצו על המודעה שלנו – לא שילמנו. עלות ממוצעת להקלקה על מודעה עומדת על 1-1.5 ₪. יתרון נוסף בפרסום ברשת המדיה של גוגל הינה האפשרות לבחור את האתרים בהם נרצה להופיע, לזכות לחשיפה עצומה באתרים הרלוונטיים לנו, ולשלם רק כאשר גולש מקליק על המודעות.

 

7.    רימרקטינג – "שיווק מחדש" רימרקטינג משמעו  האפשרות להציג מודעות פרסומיות למי שכבר מכיר את העמותה, ביקר באחד מהנכסים הדיגיטלים שלה או שהייתה איתו אינטראקציה. הרעיון מאחורי פרסום מסוג זה הוא ליצור המשכיות – מסע לקוח. ליווי הגולש במרחב האינטרנטי עם מסרים אותם נרצה להטמיע אצלו בנוגע לעמותה שלנו. לדוגמה, גולש הגיע לאתר העמותה דרך חיפוש שביצע בגוגל והקלקה על מודעה שלה (אותה יצרנו עם גוגל GRANTS), וברגע שהוא הגיע לאתר העמותה, הוא יראה אותה בפייסבוק, באינסטגרם, בסרטון ביוטיוב, בבאנרים באתרים שונים ועוד. פעולה זו תסייע ביצירת זכירות לעמותה כך שהקהל יכיר אותה ואת פועלה וכאשר נרצה להניע אותו לפעולה, יהיה קל יותר לעשות זאת.

 

 


מאמרים נוספים בנושא

עבור לתוכן העמוד