חיפושדלג על חיפוש
חיפושדלג על חיפוש
תוכן מרכזי בעמודדלג על תוכן מרכזי בעמוד

המאכערים של רשתות הפרסום

הנה שיטה חביבה הבנויה על תמימותם של בעלי אתרים.

רשתות הפרסום הגדולות (בלעז Ad Networks) הן בחלק מהמקרים פיתרון מסוים לבעלי אתרים שמחפשים למכור את הנדל”ן הפרסומי שלהם לכל דיחפין.

הרשתות מקשרות בין בעלי אתרים לבין מפרסמים והכח שלהן נובע מהיכולת להשיג תנועה וכמות חשיפות גדולה (ומ..מ…מ..מ…מפולחת….אוף זה היה קשה) ומצד שני לספק “תקווה” להכנסות נוספות.

המודלים הם אותם מודלים והעמלות (שאלוהים יעזור להם) אותם עמלות. אני לא הולך לתת שמות ובטח שלא המלצות (תעבדו ותחקרו קצת..מה קרה?!)

הבעיה היא שיש 3 רמות של רשתות פרסום כאלה. יש את הגדולים והטובים…והאמינים שנמרכזים אתרים איכותיים למפרסמים איכותיים. זה אומר שאתה מקבל יותר כסף עבור השטח שאתה מוכר ומצד שני לא יכול לשחק בקקי ולא להביא Conversion טוב, כי אז יאכלו לך את הראש. הבעיה היא שכדי להתקבל לרשתות האלה אתה צריך תנועה יומית גבוהה ומוכחת באתר (וכדאי גם שהעיצוב ייעשה ע”י מישהו מקצועי ולא בן אחותך). כבר שמעתי על מקרים של מסתננים לרשתות ועל יופי של הכנסות אבל בכל כלל יש יוצר מן הכלל.

הרמה השנייה היא של רשתות הבינוניות קטנות. אצלן מוכנים לקבל כמעט כל אחד (גם ספלוגים). העניין הוא שהמפרסמים שהם מביאים לך אלה אותם מפרסמים שקונים בחצי דולר 10 אתרים ועוד מבקשים עודף. אם לא נתנו לך להיכנס לרמה הראשונית מהר מאד תמצא את עצמך שם. לא שזה לא טוב. הכל בעיני המתבונן.

הרמה השלישית היא הרמה של אוכלי הנבלות.  אלה רשתות שלוקחות כל אחד. ואני מתכוון פאקינג כל אחד. גם אם יש לך אתר תמיכה למכורים לטיפקס. בדרך כלל בעל האתר הממוצע לא ממש מבחין בין טוב לרע (ותיכף נדבר על זה) כך שהוא די שמח להתקבל לרשת פרסומית ולהתחיל לפנטז על הקופות שהוא הולך להרביץ.

מה שהוא לא יודע, זה שחלק מאד מאד  גדול מהרשתות מנוהלות ע”י ליצנים שפתחו חשבון ברשתות יותר גדולות ומוכרים בדיוק את אותם חומרי פרסום שהרשתות הגדולות מוכרות בהבדל אחד קטן….שבסוף היום הם משאירים אצלם יותר מ-60% ממה שאתה היית אמור להרוויח אם היית ברשת גדולה….(ולאלה שהיו ב-3 יחידות המשמעות היא שעל כל דולר שהיית יכול להרוויח ברשת גדולה אתה עושה פחות מ-30 סנט….אבל לך תתקבל לרשת גדולה יא פרחח).

מכיוון שהרבה בעלי אתרים לא שמים לב, פורחת לה תעשייה של אוכלי נבלות המנהלים לפעמים יותר מרשת אחת. מה שמצחיק בכל הסיפור הזה היא העובדה שהפורומים מלאים בהתראות על רשתות כאלה ועם זאת אין סוף לתופעה. אני גם יכול להבין את התסכול של בעל אתר קטן שבסך הכל מחפש הכנסה נוספת מעבר לאופציות המסורתיות. הוא יירשם לרשת של אוכלי נבלות (תמורת עמלות לא הגיוניות) , ימצצו ממנו את כל הטראפיק שהוא יכול לספק ולאחר שהוא יבין שהוא לא יראה מזה יותר מדי הוא פשוט יעזוב (בדרך כלל אחרי כמה שבועות) ויילך לרשת אוכלי נבלות אחרת…

החיים קשים.

יש אמנם פתרונות אבל אין ארוחות חינם.

 הדברים פורסמו בבלוג "פרסום גרילה באינטרנט" של ינאי הנגבי

מאמרים נוספים בנושא

עבור לתוכן העמוד