חיפושדלג על חיפוש
חיפושדלג על חיפוש
תוכן מרכזי בעמודדלג על תוכן מרכזי בעמוד

שיווק מפה לאוזן, אז איך זה עובד?

בעשור האחרון אנו עדים לגידול עצום בחשיבות ומעורבות האינטרנט בכל תחומיי החיים שלנו, ובכללם גם ביצירת הקשרים האישיים בין בני אדם. לכן אין זה מפתיע שהמרחב הוירטואלי הפך בשנים האחרונות לזירה חשובה גם ליצירת קשרים עסקיים. כשמדובר ביצירת קשרים עסקיים (נטוורקינג) באינטרנט, ישנן מספר דרכים לפתח את השיווק מפה-לאוזן, אבל חשוב להבין שיסוד השיווק באינטרנט זהה לזה בשיטות האחרות - חייבים לפתח יחסים עם עמיתים לעסקים אמינים. כיצד, אם כן, אתה יכול את כישורי הנטוורקינג שלך, יחסים ואמון בסביבה מכוונת? להלן 5 דרכים לעשות זאת:

 

1. הצטרף לאחת או יותר מקהילות הנטוורקינג העסקיות המכוונות. תהיה הקהילה שבחרת אשר תהיה, אחרי ההצטרפות עליך לקחת חלק בכל דרך אפשרית שתאפשר לך להגדיל את נוכחותך באתר. אין זה מספיק פשוט להצטרף כדי ששמך יופיע ברשימת החברים, יש להתמקד בבניית יחסים עם חברים אחרים של הקהילה.

פרסם חומרים על נושאים הקשורים בתחומי המומחיות שלך, הגב לדבריהם של אחרים אם הנושא רלוונטי איכשהו לתחום המומחיות שלך. פרסומים בעלונים רלוונטיים הם דרך מצוינת לצבור "נראות", שיכולה להביא לאמינות ובסופו של דבר לעסק חדש. ככל שתיחשף יותר באינטראקציה עם חברים אחרים או תוזכר בשיחותיהם, כך תזכה ליותר חשיפה באתר. רק הערת אזהרה אחת: אל תצטרף ליותר מדי קהילות מקוונות, אחרת לא תהיה מסוגל להיות מעורב בצורה יעילה מספיק כדי לבנות יחסים וקשרים אישיים.

 

2. תתחיל בלוג או תכתוב טור לאתר או עלון מכוון (e-newsletter). אם תפתח בלוג באחד מהאתרים הגדולים או קהילות מכוונות, תיצור יותר חשיפה של עצמך. כשאנשים יקראו את התכנים שלך ויחשפו אליך, הם ירגישו שהם באמת מכירים אותך וזה חיוני לתהליך יצירת הקשרים העסקיים. "להפוך" למוחה בתחום כלשהו ולכתוב בקביעות על הנושא, יכול לתרום רבות ליצירת הזדמנויות לקשרים עסקיים.

 

3. פתח עלון דוא"ל (e-mail newsletter) עבור החברה שלך. תיצור בסיס נתוני כתובות אלקטרוניות של עמיתים עסקיים, לקוחות וחברים ושלח להם בקביעות תכנים שימשכו אותם לאתר שלך. תדאג שהם יתאימו למגוון רחב של אינטרסים האפשריים ביחס לעסק שלך. אתה גם יכול לעודד את העמיתים והלקוחות שלך לתרום בעצמם לתכנים אלו. בכך, תבנה איתם יחסים חזקים, שיעזרו לך להגדיל את מספר ההפניות לעסק שלך.   

 

4. לעולם אל תשכח שיצירת קשרים עסקיים מכוונים בבסיסם עדיין עומד פיתוח של אמון אישי. גם בנטוורקינג המקוון השורה התחתונה זהה לנטוורקינג החי- כדי למשוך עסקים לחברתך על ידי מסרים מפה-לאוזן, אתה חייב להתרכז בפיתוח יחסים אמיתיים ואישיים עם עמיתיך. ברגע שתבנה את בסיס האמון הזה, תרגיש נח להפנות אליהם אנשים, וכך גם הם יפנו אנשים אליך. אם כי באינטרנט פיתוח האמון עלול לקחת קצת יותר זמן.

 

5. תבין שלנטוורקינג מכוון יש נורמות תרבותיות משלו. באינטרנט יש סבירות גדולה יותר להיתקל בתגובות חריפות מאשר בנטוורקינג שנעשה פנים מול פנים. למשל, אם תפנה לזר מוחלט בפגישת פנים מול פנים ותציע לו לעשות איתך עסקים, הוא לא ירגיש בנוח עם זה אבל לא יגיב בצורה חריפה בגלל נורמות חברתיות. הגבלות חברתיות אלו לא קיימות באינטרנט ואנשים נוטים להיות הרבה יותר ישירים בתגובותיהם. לכן במרחב הווירטואלי יש להיזהר יותר עם אלו שפונים אליהם - תבנה תשתית של יחסים לפני שאתה שואל לעסקיו של מישהו אחר.   

יצירת קשרים עסקיים באינטרנט מאפשרים מרחב בפעולות הנטוורקינג שלך. הוא מאפשר לך להרחיב את פנייתך לכל מקום בעולם. רק אל תשכח שאמון ובניית יחסים הנם עדיין חשובים כתמיד. 

 

BNI הוא ארגון בינלאומי המתמחה ביצירת קשרים עסקיים (נטוורקינג) בשיטה של שיווק מפה לאוזן, ובראשו עומד דר' איוואן ר. מייזנר. במסגרת שבוע הנטוורקינג הבינלאומי BNI ישראל עורך ב-6.2 את כנס הנטוורקינג הבינלאומי הראשון בישראל: בין נואמי הכנס ח"כ סילבן שלום, סמנכ"ל מכון היצוא, מנהלת מחלקת שיווק לעסקים של בנק דיסקונט, נציג החטיבה העסקית של בזק, מרצה בביה"ס למנהל עסקים בשלוחת אוניברסיטת דרבי וסם שורץ- מנכ"ל משותף BNI ישראל ואחד הבכירים ב-BNI עולמי.

מאמרים נוספים בנושא מכירות

עבור לתוכן העמוד