כיצד להימנע מפגישות עסקיות מיותרות?
פגישות עסקיות הן הכלי הטוב ביותר לקידום עסקאות, אך פגישות הן גם עסק יקר, הן מבחינת זמן והן מבחינת כסף, בייחוד כאשר מדובר בפגישה שעל מנת להגיע אליה נאלצים לנסוע מרחק רב. צריך לזכור שהפגישה היא לא המטרה אלא רק האמצעי לקידום העסקה. להלן 5 עצות שיסייעו לך להימנע מפגישות עסקיות מיותרות:
1.
2. להימנע מהפתעות – כמה פעמים הטרחת את עצמך לפגישה עם הלקוח "הפוטנציאלי" והתברר לך שההצעה שלך רחוקה שנות אור ממה שהלקוח מחפש או יכול להרשות לעצמו? ולכן, אפשר ורצוי לספר ללקוח בשיחה טלפונית מקדימה נתונים כמו: מה אתה מציע, מי קהל היעד שלך ומהם טווחי המחירים שלך באופן כללי.
לפני שממהרים לקבוע פגישה, כדאי קודם לברר אם באופן כללי ההצעה שלך רלוונטית ללקוח. אם לאחר השיחה הטלפונית התשובה תהיה שלילית – חסכת לך פגישה מיותרת וזמן יקר. לעומת זאת, אם באופן כללי הצעתך נראית ללקוח, אתה בדרך לפגישה עם אחוזי הצלחה גבוהים.
3. האם אתה נפגש עם האדם הנכון? לפני שאתה קובע פגישה – עליך לברר אם אתה עומד להיפגש עם האדם הנכון, זה אשר אמור לקבל את ההחלטה בנוגע להצעתך. במידה שלא, תצטרך לסמוך על כך שאותו אדם שעימו תיפגש אכן יעביר את המסרים למקבל ההחלטות בצורה מהימנה. בנוסף, כנראה שתאלץ להגיע לפגישה נוספת כדי להציג שוב את אותה ההצעה, הפעם – לאדם הרלוונטי.
ולכן, כדאי לך לשאול את השאלה הפשוטה והנדרשת: "מי מקבל את ההחלטה הסופית לגבי ההצעה?" אם התשובה היא שבעל תפקיד אחר חייב לאשר את ההצעה – בקש לצרף גם אותו לפגישה. פגישות עם מקבלי ההחלטות מסתיימות בהחלטות מעשיות ולא בדיבורי סרק, וזה בדיוק מה שאתה צריך.
4. תכנן היטב את מועדי הפגישות ומיקומם – אם לקוח פוטנציאלי מהצפון מעוניין להיפגש, נסה לשלב מספר פגישות באותו אזור לאותו המועד, על מנת שלא לבזבז יום עבודה שלם עבור פגישה אחת, שלא ברור אם לבסוף תצדיק את עצמה.
בנוסף, פגישות "היכרות" למיניהן, כדאי לקיים בשעות פחות פרודוקטיביות, בצהריים לדוגמא, או בערב, לאחר יום העבודה, במקום בשעות הבוקר שנחשבות פרודוקטיביות יותר לעבודה השוטפת.
5. ברר מי מעוניין להיפגש איתך – מר ישראל ישראלי מבקש להיפגש? כדאי לך לערוך בירור קצר בגוגל טרם קביעת הפגישה. אתה עשוי לגלות אינפורמציה שתסייע לך להתכונן היטב לפגישה, להפוך אותה ליותר אפקטיבית ובמקרים אחרים אולי אף תגלה שלא ממש כדאי לערוך את הפגישה, כך שבעזרת שיטוט קצר ברשת תוכל לחסוך זמן יקר.
*הכותב הינו הוא יועץ שיווקי ובעליה של חברת הייעוץ השיווקי וההדרכה "פתרונות עסקיים".
מאמרים נוספים בנושא
-
29/09/2020אין עדות טובה יותר ליעילות של מערכת כשמחלקת השיווק שלה עצמה מנהלת באמצעותו תקציב תקציב של 10 מיליון דולר. מוזמנים להכיר את מאנדיי.קום מקרוב. קרא עוד
-
29/06/2017כל מנהל שיווק מכיר כיום בחשיבות הווידאו. אבל לכמה מהם יש אסטרטגיית וידאו? כמה שאלות בכיוון הנכון. קרא עוד
-
11/05/2017לפי סקר רק 23% מהמנהלים חושבים אסטרטגית. האם אתה שייך לקבוצת העילית? לקרוא עם יד על הלב קרא עוד
-
4/06/2015אם אתם מחפשים מעצבים ופרסמתם הודעה בפייסבוק או באיזה לוח דרושים ״לחברה מצליחה דרושה מעצבת תותחית״, תבינו שלא תקבלו הצעות מוצלחות באמת עד שתתחילו לעשות את הדברים הבאים.
קרא עוד -
20/08/2013הילה אפריאט מסבירה מדוע אנשי שיווק, שירצו להשתלב בתפקידי שיווק מאתגרים, ולהיות חלק מהמהלכים החדשניים ופורצי הדרך, יידרשו לעצירת ביניים בזירת הפיתוח העסקי. קרא עוד
-
8/08/2013גיל לבנוני מסביר את חשיבותם של אמנות הויכוח, העלאת הטיעונים והשיכנוע בתחום העיסקי ובתחום השיווק בעיקר כישראלים הנוטים לויכוח ולא לשיחה... קרא עוד
-
13/03/2013הסביבה השיווקית המודרנית מורכבת, תחרותית ודינאמית מאי פעם. האם יש מספיק מידע, או שמא דווקא יש יותר מידי מידע, בכדי לקבל החלטה שיווקית מושכלת? קרא עוד
-
25/02/2013אפי להב מספר על היכולת לבצע כמה דברים בו זמנית ועל הכלים שיכולים לעזור לנו לעשות זאת קרא עוד
-
28/01/2013לרשות מנהל השיווק עומד בדרך כלל, תקציב שיווק המוגבל בהיקפו. הרי, הוצאה בגין שיווק מהווה חלק מהוצאות התפעול של החברה בה הוא עובד, והגדלה של הוצאה זו מורידה את שיעורו של הרווח התפעולי של החברה. קרא עוד
-
19/03/2012הפילוסוף והסופר האמריקאי הנרי דיוויד תורו, אמר "אין זה די להיות עסוק; גם הנמלים עסוקות. השאלה היא - עם מה אתה עסוק?". בעולם בו הקרב על הלקוח הופך למורכב יותר, וטכנולוגיות שיווק משנות את חוקי המשחק במהירות, ארגונים רבים מוצאים עצמם עסוקים בנושאים אלה מאשר בפעילות הליבה. קרא עוד