חיפושדלג על חיפוש
חיפושדלג על חיפוש
תוכן מרכזי בעמודדלג על תוכן מרכזי בעמוד

מולטיטאסקינג זו לא מילה גסה

מולטיטאסקינג זו לא מילה גסה (הגדל)

הרבה פעמים אנו מקנאים באנשים שעושים דברים רבים בו זמנית. זמננו תמיד קצר והמלאכה תמיד מרובה ובין מטלה למטלה היינו שמחים לכמה שעות של שלווה ומנוחה. אז אנחנו מתעקשים לבצע יותר דברים באותו הזמן, מתוך אמונה כי ניצול כזה של הזמן יאפשר לנו למקסם את ניצולו ולהספיק ולבצע את כל הדברים כנדרש וכראוי ועוד יישאר לנו עודף (זמן) בשביל איזו ריצת ערב בפארק.

רובנו חושבים שאנחנו מסוגלים או אמורים לשאוף להיות מומחים בביצוע כמה דברים בו זמנית? תחשבו שוב.

מחקרים חדשים מראים שאנשים אינם טובים, כפי שהם חושבים, בביצוע מספר מטלות במקביל. המחיר הנגבה מכם בניהול המקביל של כל המטלות יותיר אתכם עייפים ואולי את המטלות- לא מבוצעות כפי שהייתם רוצים.

לרוב אנחנו לא יכולים להתרכז ביותר מדבר אחד בו זמנית- אנחנו כן יכולים להסיט מהר מאוד את הריכוז ממטלה אחת לאחרת. אין ברירה- כשביצוע מקביל של מטלות מחייב שימוש באותם משאבי מוח- דיבור, או כתיבה, למשל. אז למעשה בלתי אפשרי לבצע שתי מטלות בו זמנית אלא רק לעבור הלוך-חזור, במהירות עצומה וללא מנוחה בין שתי המטלות. נשמע מעייף? זה באמת כך. המוח חייב להפסיק הפסקות קצרות כדי לאסוף שוב ושוב את המידע הרלוונטי למטלה בכל פעם שאנו מסיתים את תשומת ליבנו מחדש. הרבה יותר עבודה וצריכת משאבים לעומת פשוט ביצוע של מטלה אחת בכל זמן.

להיפך- למוח יש כישורים המאפשרים לו לעזור לנו להתרכז בביצוע במטלה אחת, כמו היכולת "להרחיק" רעשים שאינם חלק מהצלילים (מוזיקה, טלוויזיה, שיחת טלפון) בהם אנחנו בוחרים להתרכז באותו הרגע.

אם במהלך ביצוע משימה ישנם חללים גדולים של זמן בלתי מנוצל- אדרבא, עשו בהם משהו יעיל, אך קצר טווח. מטלה שמתחילה ומסתיימת בפער הזמן הזה- תאמו פגישה, שלחו מייל, קראו כתבה, אך השתדלו לשים לב כי אתם שמים לב – כן, ודאו כי מרוב ניסיון להספיק הרבה אתם לא למעשה ממש מפשלים, בבחינת תפסת מרובה לא תפסת. כן, אנחנו מסוגלים ללכת ברחוב וללעוס מסטיק באותו הזמן אבל ברגע ששתי המטלות מצריכות תשומת לב המצב משתנה- אם בכל לעיסה היינו צריכים להוציא את המסטיק ולהביט בו הרי שעכשיו עלינו להביט על 2 דברים בו זמנית ואת זה אנחנו לא יכולים באמת לעשות, אנחנו יכולים רק להיות מטע טובים יותר או פחות ב"לרצד" ביניהם.

ב-2005 ה-BBC דיווח כי עובדים שדעתם מוסחת בגלל אימיילים או טלפונים חווים נפילה באיי.קיו הגבוהה מזו הנמצאת אצל מעשני המריחואנה. הגבלת המולטיטסקינג היא לפיכך חיונית והכרחית. ואם היא חיונית בביצוע מטלה הכרוכה בידע שכבר יש לנו הרי שחשיבותה עולה בזמן רכישת ידע שאין לנו במיוחד אם קולטני הידע- אוזניים או עיניים "מרקדים על כמה חתונות". יש מחקרים הטוענים כי קליטה של ידע כזה היא פחות "גמישה" ויוצר קשה "לשלוף" אותו מתוך הזיכרון. למעשה למוח אין ברירה אלא לתעדף את הריכוז שיש לו והתעדוף של המוח לא בהכרח תואם את התעדוף של העסק!!!

במקום לג'נגל את כל המטלות שפרו את כישורי הברירה והבחירה שלכם, תעדפו משימות תוך הגדרת לוחות זמנים, סדרי עדיפויות והפעלת שיקול דעת. אתם תופתעו מהתובנות שהמוח שלכם יהגה אם רק תיתנו לו זמן ואת תשומת ליבכם.

 

אפי להב, סמנכ"ל שיווק senzey.com , סנזיי הינה תוכנה לניהול עסק.

מקור המאמר: http://www.articles.co.il/

 

מאמרים נוספים בנושא

  • חלק עצום מהיישומים של monday.com מתחילים במחלקות השיווק
    ניהול השיווק
    29/09/2020
    אין עדות טובה יותר ליעילות של מערכת כשמחלקת השיווק שלה עצמה מנהלת באמצעותו תקציב תקציב של 10 מיליון דולר. מוזמנים להכיר את מאנדיי.קום מקרוב. קרא עוד
  • חמש שאלות שיש לשאול לפני שמתחילים בקמפיין שיווק בווידאו
    ניהול השיווק
    29/06/2017
    כל מנהל שיווק מכיר כיום בחשיבות הווידאו. אבל לכמה מהם יש אסטרטגיית וידאו? כמה שאלות בכיוון הנכון. קרא עוד
  • ההבדל בין חשיבה טקטית לאסטרטגית בניהול שיווק
    ניהול השיווק
    11/05/2017
    לפי סקר רק 23% מהמנהלים חושבים אסטרטגית. האם אתה שייך לקבוצת העילית? לקרוא עם יד על הלב קרא עוד
  • איך להציע עבודה למעצבים
    ניהול השיווק
    4/06/2015
    אם אתם מחפשים מעצבים ופרסמתם הודעה בפייסבוק או באיזה לוח דרושים ״לחברה מצליחה דרושה מעצבת תותחית״, תבינו שלא תקבלו הצעות מוצלחות באמת עד שתתחילו לעשות את הדברים הבאים.
    קרא עוד
  • מהלכי ההתרחבות של המותגים מגדירים מחדש את תפקיד מנהל השיווק
    ניהול השיווק
    20/08/2013
    הילה אפריאט מסבירה מדוע אנשי שיווק, שירצו להשתלב בתפקידי שיווק מאתגרים, ולהיות חלק מהמהלכים החדשניים ופורצי הדרך, יידרשו לעצירת ביניים בזירת הפיתוח העסקי. קרא עוד
  • סטודמאייר, ישראלים, ויכולת ההתבטאות
    ניהול השיווק
    8/08/2013
    גיל לבנוני מסביר את חשיבותם של אמנות הויכוח, העלאת הטיעונים והשיכנוע בתחום העיסקי ובתחום השיווק בעיקר כישראלים הנוטים לויכוח ולא לשיחה... קרא עוד
  • מהי מידענות שיווקית ומי צריך את זה ?
    ניהול השיווק
    13/03/2013
    הסביבה השיווקית המודרנית מורכבת, תחרותית ודינאמית מאי פעם. האם יש מספיק מידע, או שמא דווקא יש יותר מידי מידע, בכדי לקבל החלטה שיווקית מושכלת? קרא עוד
  • איזה כלי שיווקי הוא משתלם יותר?
    ניהול השיווק
    28/01/2013
    לרשות מנהל השיווק עומד בדרך כלל, תקציב שיווק המוגבל בהיקפו. הרי, הוצאה בגין שיווק מהווה חלק מהוצאות התפעול של החברה בה הוא עובד, והגדלה של הוצאה זו מורידה את שיעורו של הרווח התפעולי של החברה. קרא עוד
  • מיקור חוץ או לשמור בבית
    ניהול השיווק
    19/03/2012
    הפילוסוף והסופר האמריקאי הנרי דיוויד תורו, אמר "אין זה די להיות עסוק; גם הנמלים עסוקות. השאלה היא - עם מה אתה עסוק?". בעולם בו הקרב על הלקוח הופך למורכב יותר, וטכנולוגיות שיווק משנות את חוקי המשחק במהירות, ארגונים רבים מוצאים עצמם עסוקים בנושאים אלה מאשר בפעילות הליבה. קרא עוד
  • לא לשכוח את האנשים
    ניהול השיווק
    14/11/2011
    בכל עשור פורחת תורת ניהול חדשה. בשנות ה- 20 MBI, ב- 60 ניהול ע"פ יעדים ומדדים (MBO) וכעת ה- MBV ממוקדת הערכים. כל תורה טוענת לכתר המוצלחת ביותר ופוסלת את קודמותיה. אך בעוד, רוב שיטות הניהול מתמקדות ביעדים ובמדדיתם הן שוכחות את כלל היסוד- ניהול עוסק בעיקר באנשים ולא בטכניקות או נהלים. ומנהלים, לעיתים קרובות שוכחים את המובן מאליו: It's all about people. קרא עוד
עבור לתוכן העמוד