חיפושדלג על חיפוש
חיפושדלג על חיפוש
תוכן מרכזי בעמודדלג על תוכן מרכזי בעמוד

"אנו מצפים מחברי הכנסת להושיט יד מחזקת לזכיינים בעת הזאת ולא לפגוע בהם פגיעה אנושה, בחסות החוק"

בהמשך להצעת החוק שהגיש אתמול ח"כ כרמל שאמה, לפיה בעת היציאה לפרסומות יופיע על המסך שעון עצר שיספור את הזמן הנותר לסיום המקבץ, מגיעה היום תגובת איגוד השיווק הישראלי, בו חברים כ-200 המפרסמים הגדולים במשק.

 

לדברי תלמה בירו, מנכ"לית איגוד השיווק הישראלי, "הצופה האינטליגנטי אוחז בשלט ואינו זקוק לאפוטרופוסים. צרכני הטלוויזיה נהנים כבר היום מזכות בחירה וממגוון ערוצים, שלא לדבר על הורדת תוכניות באינטרנט וממירים מקליטים שמאפשרים הרכבת לוח שידורים פרטי ללא פרסומות כלל. אנו מאמינים כי יותר משהיוזמה החדשה תועיל לצופים, היא תזיק למפרסמים ובראש וראשונה לזכיינים. גם כך זוהי תקופה קשה מאוד לזכייני הטלוויזיה. אנו מצפים מחברי הכנסת להושיט יד מחזקת לזכיינים בעת הזאת ולא לפגוע בהם פגיעה אנושה, בחסות החוק."

 

ההצעה נועדה, לדברי שאמה, לאפשר לצופה לנהל את הזמן שלו באופן היעיל ביותר בזמן הפרסומות, ולא להיות "שבוי בחוסר ודאות", כפי שהוא מנסח בהסבר לחוק.

מתוך דברי ההסבר לחוק עולה כי עם תחילת רצועות הפרסומות תופיע אינדיקציה על המסך בצורה הנראית לעין, המראה כמה דקות נותרו עד לחזרה לשידור התוכנית. כפי הנראה בצורת שעון קטן. משך הזמן יצוין בדקות שלמות.

שאמה אומר כי "זו הצעת חוק לטובת הצרכן: כשם שהערוצים דואגים לפרסם את לוח התוכניות, כך צריך לפרסם את הזמן שבו מסתיימות הפרסומות, כך שהצופים יכלכלו את זמנם בהתאם".  

כתבות נוספות

עבור לתוכן העמוד