חיפושדלג על חיפוש
חיפושדלג על חיפוש
תוכן מרכזי בעמודדלג על תוכן מרכזי בעמוד

קיטון של 4.3% בהוצאות לפרסום בשנת 2009

  איגוד השיווק הישראלי ויפעת בקרת פרסום מעריכים את סך כל ההוצאות לפרסום בשנת 2009 ב 3,700 מיליארד שקל, (לעומת 3,869 מיליארד ₪  ב-2008) – קיטון של 4.3% בהיקפי הפרסום בשנה החולפת.

עו"ד תלמה בירו, מנכ"ל איגוד השיווק הישראלי  מוסרת כי: "לאחר חמש שנים רצופות של גידול עקבי בעוגת הפרסום, מציינת 2009 לראשונה קיטון מינורי בהוצאות לפרסום. אין מדובר בהיפוך מגמה אלא בירידה לצורך עלייה,  אשר למעשה כבר החלה בשלהי 2009.

  הירידה בהוצאות הפרסום, בשיעור של 4.3%, הינה קטנה משמעותית מהירידה הדרסטית אשר נצפתה לענף בתחילת השנה, כאשר התחזיות הקודרות ניבאו צניחה דו ספרתית וקיטון משמעותי בעוגת הפרסום. בתעשיית הפרסום ישנה תמימות דעים לכך  שהמיתון וההאטה היו קצרים ופחות מורגשים בענף מאשר במרבית הענפים במשק ".

נתי יעקובי מנכ"ל יפעת בקרת פרסום מוסר כי: "ענף הפרסום הוכיח כי הוא מהראשונים להיפגע במיתון, אך גם מהראשונים להתאושש. במהלך החציון השני של השנה חווינו תיקון משמעותי בהוצאה לפרסום, וניתן לומר כי 2010 תהיה "עסקים כרגיל" אלא אם כן יהיה אירוע ביטחוני או כלכלי בעל השלכה מאקרו כלכלית".

כתבות נוספות

עבור לתוכן העמוד