חיפושדלג על חיפוש
חיפושדלג על חיפוש
תוכן מרכזי בעמודדלג על תוכן מרכזי בעמוד

Gstat פיתחה מערכת לפילוח מהיר של לקוחות

חברת Gstat, המתמחה בפיתוח ויישום פתרונות אנליטיים ועסקיים לניהול סיכונים ושיווק ממוקד לקוח, משיקה פתרון חדש – CSA (Customers Segmentation Analyzer), המשמש לפילוח עסקי של לקוחות הארגון.

ה- CSA מאפשר לארגון להגדיר פלחים ומיקרו-פלחים, עסקיים ושיווקיים, תוך כדי התיחסות לכלל לקוחות הארגון. הפתרון מאפשר ללקוחות להגדיר את מאפייני הסגמנטים מראש וכך לאפשר לתהליך הפילוח להתבצע באופן אוטומטי או לפי דרישה, ללא צורך בתפעול או בקידוד נוסף. יכולת זו מקצרת משמעותית את תהליך פיתוח המודלים והפילוח בפועל של לקוחות הארגון, ממספר חודשים למספר ימים.

המודלים המוגדרים במערכת כפרטמרים לסגמנטציה יכולים להתבסס על משתנים דמוגרפיים, משתנים כמותיים ומשתנים נוספים, כגון ערך נוכחי או עתידי של לקוח – LTV (Life Time Value). כן מאפשרת המערכת לייצר משתנים חדשים לפילוח, המחושבים על סמך נתונים קיימים (למשל, הוצאות חלקי הכנסות) באופן מיידי, וללא צורך בפיתוח נוסף. בנוסף, מאפשרת המערכת הפעלת מנגנוני יציבות לפילוח, באמצעותם ניתן להגדיר תקופת המתנה בין מעבר של לקוח מפלח אחד לאחר.

עוד מאופינת המערכת ביכולתה לשלב שיקולים עסקיים בפילוח הסטטיסטי; המערכת מאפשרת לקבוע ספים ופרמטרים לפילוח על סמך שיקולים שונים, כגון צורך עיקרי של לקוח, שווי לקוח נוכחי ועתידי, מצב משפחתי ו-SOW (Share of Wallet). יתרון זה מאפשר עדכון מהיר של הפילוח, והתאמתו לסביבה העסקית המשתנה בזמן אמת.

לדברי הגר פרץ-דיין, מנהלת אגף G-Marketing ב-Gstat: "אם הגישה הרווחת בעבר הייתה להישען על יסודות סטטיסטיים בלבד לפילוח ולהסקת תובנות עסקיות, הרי שניסיונה הרב של Gstat הביא אותה לפתח את מערכת ה-CSA מתוך הבנה שלמצב ההפוך, בו הסגמנטציה מבוצעת על סמך תובנות עסקיות הנתמכות בנתונים סטאטיסטיים, יש ערך עסקי רב יותר עבור הארגון. מדובר על שוני מהותי בגישת הפילוח, אשר מעניק לארגון תמונה מלאה על הלקוחות בטווח הקצר והארוך, ומאפשר לו לבצע תחקור של הפלחים על סמך מאפיינים והתפלגויות, להבין אותם ולקבל החלטות עסקיות תוך כדי תהליך הסגמנטציה".

 

כתבות נוספות

עבור לתוכן העמוד