הפוך לעמוד הבית
יפעת 2

בזק במהלך אסטרטגי להובלת מהפיכת המחשבים הניידים בישראל

12/01/2010 12:15

בזק מודיעה היום על מהלך אסטרטגי של החברה לשנת 2010, כשבכוונתה לשנות את כללי המשחק בעולם המחשבים הניידים. בזק הופכת לערוץ המכירות המרכזי של מחשבים ניידים, לפטופים ונטבוקים, מתוך תפיסה כי המחשב הנייד צריך להיות אישי באמת, כשלכל אחד יהיה את הלפטופ שלו. בבזק מאמינים כי בשנים הקרובות שוק המחשבים הניידים יגביר את קצב הצמיחה המהיר מאד שלו, כשמאות אלפי מצטרפים חדשים ומשדרגי נייחים יצטיידו במחשב נייד בכל שנה. אבי גבאי, מנכ"ל בזק אמר כי, "כשם שבזק יצרה מהפיכה בשימוש ברשתות האלחוטיות בישראל, כך היא מתכוונת ליצור מהפיכה בתחום המחשבים הניידים. היעד של בזק הוא לספק כ- 300 אלף מחשבים ניידים בתוך 3 שנים. המשמעות היא שב- 2012, מעל 25% מלקוחות בזק באינטרנט יחזיקו מחשב נייד".

 

מדובר במהלך ארוך טווח של בזק, בו יוכלו לקוחות קיימים וחדשים של החברה לשדרג למחשב נייד, על פי צרכיהם האישיים. בכך, בזק הופכת לספקית שירותי התקשורת של הלקוח לכל אורך שרשרת הערך, החל מתשתית האינטרנט המהיר, דרך הרשת האלחוטית ושירותי ערך מוסף ועד למחשב הנייד האישי. 

 

החל מהיום, בזק תציע  ללקוחותיה מספר דגמים של מחשבים ניידים, רובם ככולם במתכונת NGN Ready, המותאמים לחווית גלישה, צפייה והורדה של תכני מדיה עשירים באמצעות רשת ה- NGN. בשלב הראשון, בזק מציעה מחשבים ניידים של החברות המובילות לנובו ואייסר, כאשר מכל חברה, מציעה בזק מחשבים בחמש רמות: נטבוק (10 ו- 12 אינץ), בייסיק, קלאסי ונייד פרימיום מתקדם. המחשבים מוצעים בפריסה של 36 תשלומים שווים ללא ריבית ובמחירים אטרקטיביים, ללא התחייבות לשדרוג מהירות הגלישה. למשדרגים ולעוברים לקצבי NGN יוצעו המחשבים הניידים בהנחה חודשית של 20 שקלים מעלות המחשב. סה"כ ההנחה למחשב מגיעה ל- 720 שקל (מצ"ב נספח לגבי המחשבים ומחירם).

 

לא מדובר בצעד הראשון של בזק בתחום המחשבים הניידים. החברה כבר השיקה באופן ראשוני ובלעדי ללקוחותיה מחשבים ניידים מתקדמים, בניהם המיני לפטופ הראשון של

חברת Asus, המיני לפטופ החדש של לנובו ועוד. אולם מהלך זה עמוק הרבה יותר, כשמטרתו לשנות את הרגלי השימוש של הצרכנים במחשב הנייד, תוך הפיכתו לאישי.

 

במהלך זה מצטרפת בזק לחברות התקשורת המובילות בעולם המקדמות מכירות מחשבים ניידים. בין החברות המובילות ניתן למצוא אתAT&T, VODAFONE, Q2, KPN Telefonica  ועוד.

 

שוק המחשבים עובר בשנתיים האחרונות מהפיכה של ממש המבוססת על מעבר ממחשבים נייחים למחשבים ניידים. על פי נתוני חברת המחקר IDC, ברבעון השלישי של 2009 נמכרו בישראל לא פחות מ- 155 אלף מחשבים ניידים. מדובר בגידול של 75% במכירת הלפטופים ושל 500% במכירת הנטבוקים לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

 

בסקר שביצעה בזק באמצעות מכון טלסקר, נמצא כי לכ-50% מהציבור יש לפחות מחשב נייד אחד. יחד עם זאת בכ- 65% מהבתים, הלפטופ אינו אישי, ועושים בו שימוש מספר אנשים. עוד עולה מהממצאים כי, כשני שליש מאלו שאין בידם מחשב נייד היו מעוניינים לרכוש אחד, ושליש מאלו שיש בידם מחשב נייד היו מעוניינים לרכוש מחשב נייד נוסף.

 

תופעה נוספת מעניינת, הדוחפת את השימוש במחשבים ניידים ואישיים, היא השימוש ההולך וגובר ברשתות חברתיות שונות, ההופכות לזרוע וירטואלית של החיים האישיים ברשת. המחשב הנייד האישי הופך לחלק מהצורך לייצר סביבה אישית ופרטית, בניגוד למצב שבו אין לאותו משתמש יכולת להתחבר לרשתות בכל עת, תוך "חשיפתו" למשתמשים האחרים בבית.

 

רן גוראון, סמנכ"ל השיווק של בזק, הוסיף כי, "הסיבות לרכישת מחשב נייד אינן מתמקדות רק ברצון לניידות, אלא גם באפשרות לנצל את כל עולם המחשוב באופן אישי. על פי הערכות שלנו, בתוך חמש שנים אחוז החדירה של המחשבים הניידים בישראל יהיה גבוה מגודל האוכלוסייה, בדומה לתופעה הקיימת במכשירי סלולר".

 

בשלב השני של המהלך, בכוונת בזק להטמיע על גבי המחשבים הניידים פיתוחים חדשים להשלמת חווית הלקוח. על גבי המחשבים שבזק תספק יוטמעו אפליקציות מובנות כמו, טלפון מבוסס תוכנה ((Bphone, פורטל המשחקים Bgames, אנטי וירוס, אחסון ברשת, ווידג'ט המפותח על ידי בזק ומאפשר גלישה לאפליקציות ולמידע משירות b144. כל אלו, לצד אלמנטים גרפיים כמו Wallpaper, שומר מסך ועוד. בנוסף, בזק בוחנת גם השקת USB אלחוטי, המאפשר הקרנת תכני מחשב על גבי הטלוויזיה באיכות HD.

 

במסגרת המהלך, תיצור בזק לראשונה עמוד רשמי ב- facebook, תחת הכותרת "מחשב נייד לכל אחד". בזק תציע לחברים בקבוצה סקירות מקצועיות על מחשבים ניידים, על מוצרים משלימים ואביזרים נלווים. בנוסף, בחודש הראשון תגריל בזק 15 מחשבים ניידים בין חברי הקבוצה.

 

בתוך כך, יוצאת בזק בקמפיין תחת הכותרת "כל אחד והקטע שלו", המלווה בשיר "הנה אני בא", של "הדג נחש". הקמפיין,  באמצעות  משרד הפרסום "אדלר חומסקי" יכלול פרסום באינטרנט ובטלוויזיה וימשך כשבועיים.

כתבות נוספות

יפעת אוזן
עבור לתוכן העמוד