הפוך לעמוד הבית
יפעת 2

מכירות איקאה לשיא במחצית הראשונה של 2007: 214 מיליון שקל

12/07/2007 09:05

גידול במכירות איקאה ישראל בכל תחומי הפעילות של החברה במחצית הראשונה של 2007. כך עולה מהדו"חות הכספיים שהציגה אמש החברה. על פי הדוח"ות, במחצית הראשונה של השנה הסתכמו מכירות איקאה ב- 214 מיליון שקל – גידול של 10.8% לעומת המחצית הקודמת. על פי נתונים קודמים שהציגה החברה, הסתכמו מכירות איקאה בישראל ב-2006 ב- 427 מיליון שקל - גידול של כ- 8.4% לעומת 2005.

יו"ר איקאה ישראל, רון הדסי, מסר כי עבודות הבנייה של החנות השנייה במתחם מעוין שורק ראשון לציון, שצפויה להיפתח ברבעון האחרון של השנה, מתקדמות בקצב מהיר על פי היתרי הבנייה שניתנו על ידי הרשויות המוסמכות. ועדת הערר המחוזית של משרד הפנים, דחתה בתחילת 2007 את העררים השונים שהוגשו על החלטת הוועדה המקומית בראשון לציון, שקבעה כי יש להתיר במתחם מעוין שורק שימושים משולבים לתעסוקה, מסחר ובילוי, זאת לאחר שגם בית משפט השלום בעיר דחה את ניסיונות הפרקליטות למנוע את הבניה בקבעו שהבנייה מתבצעת כחוק. על החלטת ועדת הערר המחוזית הוגשו עתירות מינהליות לבית המשפט המחוזי בתל אביב, אשר ממתינות להכרעה שיפוטית בימים אלה. במקביל הוגשה לוועדה המחוזית לתכנון ובניה במחוז המרכז תוכנית בניין עיר חדשה (תב"ע), שתאפשר באזור מעוין שורק שימושים משולבים של תעסוקה, תעשייה ומסחר, וזאת בהתאם למדיניות המוצהרת מזה שנים של עיריית ראשון לציון לשלב שימושים אלה בכל אזורי התעשייה בעיר. 

 

הדסי הוסיף, כי בפרויקט הקמת החנות השנייה הושקעו עד כה כ-300 מליון שקל ובאיקאה ממתינים בימים אלה להכרעת בית המשפט על מנת שיוכלו לקלוט כ-400 עובדים מאזור ראשון לציון והסביבה. עד כה נקלטו 23 עובדים בכירים לחנות השנייה. באיקאה צופים כי היקף הלקוחות שיגיעו לחנות בראשון לציון, מאזור הדרום והמרכז, יהיה כ-100,000 לקוחות בחודש, מהם ייהנו גם בתי העסק בסביבה, דבר שיסייע רבות לפיתוח המסחר במרחב ראשון לציון, בדומה לשגשוג שהביאה עמה החנות הראשונה בנתניה, לאזור כולו.  

14 מיליון מבקרים מאז פתיחת החנות הראשונה בישראל

מנכ"ל איקאה, שלומי גבאי, מסר כי במחצית הראשונה של 2007 גדל מספר המבקרים ב- 5.5% והסתכם ב- 1.08 מיליון מבקרים. מאז פתיחת החנות ועד היום ביקרו בחנות איקאה יותר מ- 14 מיליון מבקרים. בתוך כך, במחצית הראשונה של 2007 גדל סל הקניות הממוצע בכ- 4%, נתון המעיד על הטמעתו של קונספט איקאה ועל העובדה שאנשים רבים יותר רוכשים ריהוט בחנות. יחס מכירות הרהיטים לעומת האביזרים עומד כיום על 60% רהיטים לעומת 40% אביזרים.

 

הצמיחה במחצית הראשונה של 2007 באה לידי ביטוי בכל תחומי הפעילות של איקאה, כאשר אחד הבולטים בהם הוא תחום פינות האוכל שרשם גידול של כ- 37%. תחומים נוספים שרשמו גידול משמעותי: כלי בישול –כ- 28%; מטבחים –כ- 21%; ריהוט משרדי –כ- 19%; חדרי שינה וארונות – כ- 19%; טקסטיל לחדר השינה – כ- 13%; מזרנים –כ- 13%.

כתבות נוספות

יפעת אוזן
עבור לתוכן העמוד