הפוך לעמוד הבית
יפעת 2

סיכום הוועידה למסחר אלקטרוני מבית מידע כנסים

21/07/2013

מנכ"ל קבוצת זאפ ניר למפרט אמר כי קבוצת זאפ בדרך להכניס את המסחר האלקטרוני במלואו אל תוך עולם נותני השירותים, ולהשיק את "הגט טקסי" של  השירותים. לדבריו, האפליקציה תאפשר לגולש לשלם לנותני שירותים שונים (חשמלאים, נגרים, צבעים, מובילים וכו'), בדיוק כפי שהוא משלם למוניות או מזמין סרט. התשלום יתבצע באופן דיגיטלי באמצעות האפליקציה של zap דפי זהב ובכרטיס אשראי. בנוסף מציין למפרט, כי קבוצת זאפ בדרך להשקה של מיזם שיאפשר לחנויות פיסיות לעבור לפעילות ברשת כחלק מחבילת הפרסום שלהם באתרי קבוצת זאפ. השירות יכלול ניהול קופה וירטואלית, עדכון מלאי מרחוק, גישה לניהול החנות בשלט רחוק ואף ביצוע מכירות דרך הממשק.

גם אתר וואלה!שופס עומד להרחיב את הפעילות שלו בשוק המסחר האלקטרוני. האתר, הנחשב לאחד הבולטים בתחום הסחר האלקטרוני בישראל, יתרחב בשנת 2014 גם לענף האופנה באמצעות שיתוף פעולה עם שחקן מוכר בשוק מחו"ל. סיגל כספי, מנכ"לית האתר: "אנחנו מתרחבים כל הזמן לתחומים חדשים. תחום האופנה עם הזמן הפך למשמעותי מאוד בענף הסחר האלקטרוני בישראל. אנחנו מקבלים פניות מגופים קמעונאים גדולים שרוצים לחבור אלינו ולשתף פעולה כדי למכור את המוצרים שלהם. אנחנו יכולים להציע להם פלטפורמה שיודעת לעשות את כל זה. אבל גם אחרי שמקימים את האתר, זה לא נגמר. סוד ההצלחה של סחר אלקטרוני זה טרפיק, ולהביא טרפיק היום זה לא פשוט".

מנתונים שהוצגו בוועידה נראה כי הקונה הישראלי לא חושש לבצע קניות ברשת. על פי אפי דהן, מנהל אזורי אפריקה וישראל ב-PayPal, הקונים הישראלים הם בין הצרכנים המובילים בקניות ברשת מאתרים שונים באירופה. לפי נתוני PayPal העולמית, ישראל נמצאת בין 10 המדינות הראשונות בעולם המעבירות כסף לסין במסגרת מסחר אלקטרוני. נתונים אלה מצטרפים לנתונים נוספים שנחשפו השבוע לקראת הוועידה ולפיהם כ-80% מהישראלים קנו השנה באינטרנט.

מעבר לשיטות האסטרטגיה, השיווק והמיתוג השונות שהציגו הדוברים בוועידה, קיימת תמימות דעים בין כולם: הצרכן הישראלי מעוניין לקנות מוצרים ברשת ואף יותר מזה - מוצרים כחול לבן (על פי גוגל, 70% מהישראלים היו מוכנים לשלם 5% יותר על מוצר באתר בעברית). שוק המסחר האלקטרוני בישראל מדשדש באשמת הסוחרים שלא משקיעים במוצרים, במגוון ובתשתית של האתרים שמעלים לרשת.

עם זאת, נראה כי שינויים בענף מתחילים להתבצע. אסף בן דב, מנכ"ל המשביר לצרכן, שהצהיר כי המשביר עומד לפתוח חנות מקוונת בחודשים הקרובים, אומר: "תחום הסחר האלקטרוני נמצא בתהליך אבולוציוני לכל דבר. זה עדיין שוק שנאבק על עצמו אבל אנחנו בדרך הנכונה. לצערי יש יותר אתרים מסחריים שנסגרו בחמש השנים האחרונות מאשר שנפתחו. זו שאלה של לעשות את זה נכון ובמקצועיות. בתור קמעונאים יש לנו אחריות. אנחנו לומדים את הנושא ונהיה שם, בזמן הקרוב."

בהמשך לעידוד ענף הסחר האלקטרוני בישראל, הוכרזו חמש החברות המצטיינות בתחום המסחר האלקטרוני לשנת 2013: דומינו'ס ישראל, גרופון, סינמה סיטי, אל על וקסטרו, שנבחרו על ידי חבר השופטים של הוועידה -אייל רוזן- יו"ר ומייסד פורום המנהלים הישראלי למסחר מקוון, גיא טל- מנכ"ל IMEC ועודד זהבי- מנהל מסחרי Payoneer.

כתבות נוספות

יפעת אוזן
עבור לתוכן העמוד