הפוך לעמוד הבית

ד"ר לירז מרגלית: חשוב להבין את שפת הגוף הדיגיטלית של הגולשים

6/07/2017

נבחרת של בכירי עולם השיווק והדיגיטל נפגשה בערב קיצי ב-Talkhouse נמל תל-אביב על בירה, נשנושים ושיחה באווירה קצת אחרת בנושאים המעסיקים אותם, ואשר צריכים להעסיק גם את כולנו כצרכנים. האירוע, שארגן מועדון ה- ClubCDO של עמית קמה בחסות חברת אורקל ישראל, עסק באתגרים ובהזדמנויות של עולם השיווק הדיגיטלי, חווית הלקוח והביג דאטה.

 

ד"ר לירז מרגלית הסבירה איך משלבים פסיכולוגיה בעולמות של ביג דאטה: "חשוב להבין את "שפת הגוף הדיגיטלית" של הגולשים ואת האינטראקציות שלהם באונליין, מכיוון שהם חושפים דפוסי חשיבה והלך רוח. מה שמשנה לדוגמא, זה האם הגולשים משוטטים לאט או מהר, גוללים בצורה מסודרת או מבולבלת, ממוקדים במטרה או סתם משוטטים וכדומה. מתוך ההבנה של אלה, ובאמצעות פסיכולוגיה, קל יותר לחברה להציע לצרכנים את ההצעה האישית, הרלבנטית בדיוק עבורם".

 

המארחים היו עמית קמה- מנכ"ל קמדיה דיגיטל ושמוליק האוזר, מנהל תחום חווית לקוח  באורקל ישראל, ובין הדוברים היו: שרית רדין- סמנכ"ל שיווק "קרסו מוטורס", ענת כהן גבור- מנהלת חויית לקוח ודיגיטל ב"לאומי קארד" ועידו ביגר- מנהל דאטה ראשי בחברת  Yes, גיל כוכבי - מומחה בשיווק פרסונלי, וד"ר לירז מרגלית- פסיכולוגית אינטרנט, וראש תחום מחקר התנהגות משתמשים ב- ClickTale.

 

לדברי שמוליק האוזר, מנהל תחום חווית לקוח באורקל ישראל, "קהל הצרכנים מתחיל לחפש חוויה אחרת של קשר עם מותגים ועם חברות - חוויה פרסונלית, מותאמת לצרכיו, כזו שמבינה איפה הוא נמצא במסגרת המסע שלו כלקוח. הכלים שאורקל מציעה מצליחים לחבר בין העולם האמיתי לעולם הדיגיטלי. רק החיבור של העולמות יצליח לייצר מעורבות אמיתית ((engagement, וזה לא מדע בדיוני, אלא מציאות קיימת כבר היום שרק תלך ותתפשט".   

 

עוד הציג האוזר את יכולות אורקל כספק מבוסס דאטה המוביל את תחום חווית הלקוח ואת הכלים המאפשרים לייצר תמונת לקוח של 360 מעלות.

עמית קמה דיבר על תפקידם של מנהלי הדאטה, תפקיד חדש יחסית אך צומח במהירות.  "אם לפני 5 שנים היו  100 מנהלי דאטה ראשיים (CDOs) בכל ניו יורק, הרי שהיום יש כבר 3500 וגם בישראל הולכת וגוברת ההבנה לחשיבות פונקציה זו".

 

באירוע הוקרן באדיבות YES הסרט "הפנים האנושיות של הביג דאטה", שהציע הצצה מרתקת לדרך שבה כל אותם נתונים מהווים את הבסיס לטיפול באתגרים האנושיים המשמעותיים ביותר כמו מחלות ורעב עולמי, לצד המהפכה שיצרו בדרך בה מתנהל השיח עם לקוחות ועם מותגים.    

 

כתבות נוספות

עבור לתוכן העמוד