הפוך לעמוד הבית
יפעת 2

פיתוח טכנולוגי חדש של מייפל

3/03/2014

מייפל, חברת שיווק דיגיטלי מובילה המתמחה במתן פתרונות רכש מדיה כולל בזירה הדיגיטלית, השיקה כלי חדש פרי פיתוחה: המנוע הסמנטי לפרסום ביוטיוב. הכלי החדש מאפשר למייפל למקסם הגעה לקהלי יעד מפולחים על ידי חשיפת הפרסומת (פרי-רול) רק לפני סרטונים מסוימים אותם בוחר המנוע הסמנטי.

כיום, מערכת הפרסום של יוטיוב מאפשרת לפלח את קהל היעד על בסיס גיל, מין ותחומי עניין. רשימת תחומי העניין אמנם מפורטת, אך מוגבלת בהגעה לקהלים ספציפיים, כגון בני נוער מתת לגיל 18, סטודנטים, אמהות, בעלי מקצוע ועוד, אליהם לא ניתן להגיע בדרך המסורתית. המנוע הסמנטי החדש של מייפל מאפשר יצירת רשימות כמעט אינסופיות של סרטונים בתחומים מוגדרים לקהל המטרה של הלקוח – ובכך להרחיב את קהל היעד הרלוונטי הנחשף לסרטון, או, לחלופין, ליצור "רשימה שחורה" של סרטונים לפניהם לא מעוניין הלקוח לפרסם.

הרחבת קהל היעד מתבצעת תחילה על ידי זיהוי תחומים כלליים, על ידי חתימה או מכלול דפוסים שמאפיינת את התחום או את פרופילי קהל המטרה. לאחר מכן מבצע המנוע אפיון של כל סרטון, בהתאם לתיאור ולתגיות המלוות את הסרטון, זאת לצד מכלול המידע הקיים ברשת לגביו: שיח ברשתות החברתיות (תגובות לסרטון בפייסבוק, למשל), מילות מפתח במנועי חיפוש ותכנים מילוליים נוספים. בסופו של התהליך המנוע הסמנטי מייצר רשימת סרטונים ארוכה במיוחד העונה על אותו אפיון משותף ורלוונטי לקהל היעד בקמפיין, ולפניהם מציגים מייפל את הפרסומת.

"הפרסום ביו טיוב מאפשר מקסום בהגעה לקהלים מפולחים ומסירת מסר ייחודי עבורם", אומרת מעיין בכר, ראש מחלקת יוטיוב במייפל. "הכלי שלנו, מאפשר למעשה, שיפור ושכלול של התהליך: העברת המסר לקהלים נוספים אותם המערכת הפרסומית הבסיסית לא זיהתה, כמו גם פסילה של הופעה לפני סרטים שלא מתאימים לאופי המותג המפורסם. מדובר בכלי ייחודי מפיתוח פנימי, שמציב את מייפל כמובילה מעשית בכל הנוגע לפרסום אפקטיבי ביוטיוב".

כתבות נוספות

יפעת אוזן
עבור לתוכן העמוד