הפוך לעמוד הבית
יפעת 2

הדור הבא של מכונות ממכר אוטומטיות עם סלפי ופייסבוק

11/05/2014
הדור הבא של מכונות ממכר אוטומטיות עם סלפי ופייסבוק (הגדל)

מה דעתכם לשלוח פוסט לפייסבוק או לצלם "סלפי" בפעם הבאה שאתם רוכשים משקה במכונה לממכר משקאות? זה אחד הפיצ'רים עליהם הכריזה אינטל בסוף השבוע בתערוכה הבינלאומית Venditalia במילאנו.

בתערוכה הציגה אינטל פלטפורמה טכנולוגית חדשה עבור מכונת ממכר / משקאות חכמה, שמציעה מסכי מגע אינטראקטיביים בהם ניתן לסקור בקלות את המוצרים, לקבל מידע ולבצע רכישות וכן להציג סרטי וידיאו HD. המכונה יודעת גם להתממשק לרשתות חברתיות ולזהות מחוות ידיים. אינטל חוזה כי המכונות ימשכו את הלקוחות עם משחקים משעשעים ותחרויות או שיאפשרו בחירת מוצרים באמצעות הפניית אצבע אל הצג.


תעשיית מכונות הממכר עוברת מהפך דיגיטלי ומאמצת את המגמה הגוברת של התקנים המחוברים לאינטרנט, על מנת למשוך ולשמור על יותר לקוחות. הוספת בינה למכונות ממכר מאפשרת חוויה אישית אינטראקטיבית ומהנה יותר לצרכנים.

 

הפלטפורמה הטכנולוגית החדשה עבור מכונות ממכר חכמות (Intel Reference Design for Intelligent Vending) נועדה להפוך את המכונות העתידיות לחכמות יותר ולהצעיד אותן לעידן האינטרנט של החפצים (IoT). רוב המערכות הקיימות מכילות בקר (Vending Machine Controller – VMC) המנהל הרבה מערכות בסיסיות ועצמאיות כגון בקרת התשלומים, קירור ותאורה או ניהול המזומנים והמוצרים. מאחר שהבקר מבוסס בדרך כלל על מיקרו בקר לא מתוחכם, הוא אינו יכול לספק את הגמישות הדרושה לפלטפורמות ממכר חדישות כגון צגי מגע אינטראקטיביים ושיטות תשלום גמישות.


באינטל מאמינים שתעשיית מכונות הממכר אינה יכולה עוד להסתמך על כך שללקוחות יש תמיד כסף מזומן בכיסיהם. לכן מכונות ממכר חכמות יספקו אפשרויות תשלום נוספות כגון תשלום בכרטיסי אשראי וחיוב מיידי (דביט), סריקת קוד QR, סמארטפונים עם תקשורת שדה קרוב (near-field communication - NFC) ושיטות תשלום אחרות ללא מגע.

בתערוכה הציגה אינטל גם קונספט בשם WIB (Warehouse in a Box). WIB מסוגלת לנהל קטלוג עצום של מוצרים מכל הסוגים, ולאפשר ללקוחות לבחור - גם מרחוק באמצעות מחשב אישי – את המוצרים אותם יאספו מהמכונה מאוחר יותר.

כתבות נוספות

יפעת אוזן
עבור לתוכן העמוד