הפוך לעמוד הבית
יפעת 2

אישיווק השבוע: יפעת דה ליאו, מנהלת שיווק, ג'נרל מילס

15/01/2015
אישיווק השבוע: יפעת דה ליאו, מנהלת שיווק, ג'נרל מילס

·        שם החברה: ג'נרל מילס (General Mills)

·        מותגים: Nature valley, Pillsbury ,   Gushers ,Fruit by the foot ,Haagen dazs

·        שנת הקמה: 1996

·        מספר  עובדים: 400

 

יפעת דה ליאו, בת 42  בזוגיות+ 2, בעלת  18 שנה ניסיון בשיווק ופרסום. מחזיקה בתואר ראשון מאוניברסיטת תל אביב ותואר שני במדעי המדינה ותקשורת מאוניברסיטת בר אילן.

 

התחילה את דרכה המקצועית ברדיו ומשם עברה למשרדי פרסום. תפקידים מגוונים בשיווק בחוגלה, פיליפ מוריס ומזה שנה מנהלת את השיווק של ג'נרל מילס.

 

תקציב שיווק: כ- 2 מיליון דולר

 

ספקי שיווק: פרסום: אברהם / יחצ: הראל מורדי / ניו מדיה: הראל מורדי/ סלולר: מובלין / מחקר: שילוב מילוורד בראון, ניוסנס / מפיץ: ליימן שליסל

 

1. מהו המהלך השיווקי החכם והבולט ביותר שעשתה החברה בשנה האחרונה?
מהלך אסטרטגי הכולל השקת 4 טעמים חדשים במרקם רך. עד היום התרכזה הפעילות של 'נייצ'ר ואלי' בחטיפי הדגנים במרקם קשה שהגיע לנתח שוק של 70%. כדי לצמוח היה עלינו להתחרות בשוק הדגנים הרכים המהווה 75% מסך שוק חטיפי הגרנולה. המטרה היא דריסת רגל על חשבון המתחים שטראוס ונסטלה ולהשיג 10% נתח שוק בשנתיים.

 

שוק חטיפי הדגנים מאופיין בחדשנות רבה והמטרה שלי היא להביא לצרכנים הצמאים לחידושים את המוצרים הבריאים האיכותיים שיש לנייצר ואלי בעולם.

 

2. על איזו פעילות שיווקית לא תוכלי לוותר?
מחקר. זיהוי צרכים לא מסופקים אצל צרכנים ופיתוח מוצר שיענה על הצורך. חדשנות זו מילת המפתח בשיווק.

כמו כן, נקודת מכירה חכמה ובולטת. בסוף התהליך השיווקי / פרסומי הצרכן קונה בנקודת המכירה. אם המוצר לא מוצג באופן בולט וסנסורי אז איבדתי אותו. יש לי 3 שניות בהם הוא עומד מול המדף וצריך לבחור את המותג נייצר ואלי או פילסברי או האגנדאז מול המתחרים.

 

3. טיפ למתחילים בעולם השיווק

לאמץ מדיות חדשות. ווטס אפ הינה מדיה חדשנית שבה השתמשנו בפעילות האחרונה, על ידי אסטרטגיה מדויקת של חברת מובלין. יצרנו לנייצ'ר ואלי מספר טלפון והצענו לצרכנים להוסיף אותו כחבר בקבוצות ווטס אפ. 320 קבוצות הוסיפו את נייצר ואלי. ערכנו חידון יומי וחברי הקבוצה המנצחת זכו בנייצר ואלי לשנה. פעילות ווטסאפ הינה חדשנית ומתקדמת ויוצרת קשר ישיר עם הצרכן ביום יום שלו.

 

4. תני מילה טובה על פעילות שיווקית של המתחרה

קמפיין השמות של קוקה קולה. כאשר אין אפשרות להביא חידוש בטעם, צריך לחפש זירה אחרת. הקמפיין יצר פרסונליזציה ונגע בצרכן באופן אישי. הצרכן היום מעורב ומגיב מהר. שהפנייה מדויקת חכמה ומגניבה, מגייסים את הצרכן. הבאז ברשת היה גדול ומהר מאד הצרכנים התגייסו לקמפיין באופן עצמאי וזה הישג לא מבוטל.

 

5. השאלון האישי:

·        איזו דמות מקצועית השפיעה עלייך? אריק שוק, מנכל תנובה. היה מנכ"ל חוגלה בתקופה שעבדתי שם.  בעל יכולת מנהיגות כריזמה וקסם אישי שגרם לעובדים ללכת שבי אחריו. צנוע, בגובה העיניים ויחד עם זאת מקצוען שיודע לקבל החלטות אמיצות ולהניע צוותי עבודה קדימה.

·        עבודה ראשונה? מפיקה ועורכת יומני חדשות ברשת ב של קול ישראל

·        תכונה חשובה למנהל שיווק? חזון ויכולת ראייה קדימה, מה יניע את השוק בעתיד  מה יהיו הטרנדים הצרכניים, ואיך זה ישפיע ברמה המוצרית המותגית והתחרותית.

·        מקור ידע שימושי באינטרנט? גוגל או סירי- יש להם תשובות להכל.

·        ברשתות החברתיות? עמוד נייצר ואלי בפייסבוק,המקום שלי ליצור דיאלוג עם צרכנים, להיות קשובה לביקורת ולזהות צרכים.

·        בית קפה / מסעדה לפגישות עסקיות: אסף ארטיזנל רמת השרון, ביתא קפה צהלה.

·        ג'וב חלומות? מנהלת שיווק בחברה גדולה. אני כבר שםJ

·        חופשה חלומית: עם המשפחה – איי יוון ,עם הבן זוג - סקי

 

את יפעת תוכלו למצוא בפייסבוק

 

עוד ב"אישיווק"

יפעת אוזן
עבור לתוכן העמוד