הפוך לעמוד הבית
יפעת 2

אישיווק השבוע: מורד שטרן, מנהל פיתוח עסקי וחדשנות, איגוד האינטרנט הישראלי

7/05/2015
אישיווק השבוע: מורד שטרן, מנהל פיתוח עסקי וחדשנות, איגוד האינטרנט הישראלי

·        מורד שטרן, מנהל פיתוח עסקי וחדשנות

·        שם החברה: איגוד האינטרנט הישראלי

 

מורד שטרן, אב לשלושה ילדים, מנהל פיתוח עסקי וחדשנות של איגוד האינטרנט. הוא גם הבלוגר שמאחורי אחד הבלוגים הטכנולוגים המובילים בישראל Usability Talking, הפועל מאז 2007. בין יכולותיו השונות הוא גם מפתח אפליקציות. בזמן הלחימה האחרונה בצוק איתן, הקים את מאגר המקלטים הארצי, שהכיל פרטים על כל המקלטים בארץ, כדי שמפתחים יוכלו לשלב את המידע באפליקציות שלהם (לכתבה בכלכליסט בנושא). בתפקידו הקודם שימש כמוביל פרויקט ממשל פתוח בלשכת השר מיכאל איתן, ופעל להקמת אתר שיתוף הציבור וליווה את פעילות  ועדת טרכטנברג.

 

 1. מהו המהלך השיווקי החכם והבולט ביותר שקידמת?
ברמה האישית, נורא עניין אותי לדעת מי האנשים שמובילים את פעילות טוויטר בישראל. בעוד הם פתחו חשבון רשמי של טוויטר ישראל, הם כמובן לא ענו שם לגבי האנשים מאחוריו, מכיוון שהרבה אנשים מעוניינים ליצור כך קשר. אחרי שראיתי שהם עושים וובינר, הצטרפתי אליו, ותוך כדי הוובינר עשיתי אנגייג'מנט איתו – יצרתי צילומי מסך של מה שהוא מסביר והעברתי את זה הלאה לטוויטרץ כאשר דיברו על קוקה קולה בוובינר, תייגתי אותם וכך כל מי שעוקב אחריהם ראה. ציינתי גם שהוובינר מועבר על ידי אותו אדם ותייגתי אותו. הוא פנה אליי בחזרה, וכך נוצר קשר ראשוני. בזמנו עבדתי בכנסת, וכך חיברתי אותם למשרד החוץ, הביטחון והכלכלה. זה היה מהלך נטוורקינג. כך גם הגעתי ליועץ החדשנות של קלינטון, מנהל הפעילות הדיגיטלית של אובמה ועוד.

 

 

2. טיפ למתחילים בעולם השיווק?
קודם כל להעיז ליצור קשר. לפעמים אתה אומר לעצמך על עיתונאי או מישהו שהוא גדול ורחוק, ובחיים אני לא אעניין אותו. קודם להעיז – לפנות דרך הבלוג, טוויטר שאפשר לעשות Mention, לבקש חברות בפייסבוק. לא להיות סטוקר, אבל האינטרנט היא זירה עשירה באפשרויות. חשוב ליצור זהות דיגיטלית עצמית, כך שאם מישהו בודק אותי, שיהיה לי בארסנל חשבון לינקדין שמעביר את העשיה שבחרתי להעביר. חשבון טוויטר או בלוג שמרכז את הפעילות. בלוג זו המלצלה שאני חוזר עליה הרבה, כי אפשר לעשות בו פורטפוליו של עבודות, כל ההופעות בתקשורת או פרסומים, עבודות שעשית ועוד.

 

כמו כן, יש צורך בידע. זה אומר שאם אתה רוצה ליצור זהות דיגיטלית לתעשייה מסוימת – אתה צריך להבין מה קורה שם. אתה צריך לקרוא חדשות, וגם להבין מה הן אומרות מבחינת מגמות. אם מישהו כותב בלוג והוא לא מבין מה הוא אומר זה יכול לחזור אליו – אם יש לך בסיס ידע טוב ומעמיק, זה גורם הצלחה גדול.

 

 

3. לקח מפעילות שיווקית שביצעת?

לפני חודשיים הקמתי בווטסאפ את "קהילת הטכנולוגיה של ישראל". הווטצאפ, מגביל את הקבוצה ל- 100 איש. לכן דאגתי להכניס תמהיל מעניין של האנשים - תמהיל חזק של מנהלי טכנולוגיה – בלוגרים, מפתחים, יזמים. כך נוצרה שיח בו כולם מפרים את אחד השני. זו לא קבוצה של אנשים מאותו תחום שרק מביאים צד אחד של הדברים, יש כאן אנשים שמביאים זוויות ראיה שונות, ואז נהיה שיח מעניין. מהלך שיווקי לקידום הקבוצה היה שהבאתי את שר האוצר יאיר לפיד שפתאום דיבר עם אנשים, כשהוא שולח וידאו והודעות קוליות, עבור האנשים זה לא היה דבר ברור מאליו – והוא בילה איתנו שעה.

 

רואים שהשיח בקבוצה הישראלית הוא כזה שעובר למדיה המסורתית – יאיר לפיד הופיע בדה מרקר וגלובס, עם כיתוב שהדברים התפרסמו בקבוצה הטכנולוגית של מורד שטרן. היה גם שיח בקבוצה של מישהי מישהי שאלה על תופעה שחוותה בסלולת הסלולר שלה, ודוקטור לכימיה ענה לה, והעיתונאי אהוד קינן עשה מזה כתבה.

 

הפעילות הזאת, מביאה אותי להקים קבוצה עולמית. שם יש בכירים מכמה חברות מאוד מובילות, מגוגל, מיקרוסופט, לינקדין, ששכנעתי אותם להצטרף לקבוצה כזאת. יש גם עיתונאי טכנולוגיה –העורך של פורבס, טקראנץ' ומשאבל, פייננשייל טיימס.

 

4.     השאלון האישי:

·        איזו דמות מקצועית השפיעה עליך? אלק רוס, יועץ החדשנות של הילרי קלינטון / אלעד גולדברנג – מאי ביי

·        עבודה ראשונה? ספרן במכללה שבה למדתי

·        תכונה חשובה למנהל שיווק? להעיז בשיקול דעת

·        מקור ידע מקצועי שימושי? Business insider

·        ברשתות החברתיות? טוויטר, וואטסאפ ולינקדין

·        חופשה חלומית? ניו יורק

 

 

 

 

עוד ב"אישיווק"

יפעת אוזן
עבור לתוכן העמוד