הפוך לעמוד הבית
יפעת 2

אישיווק השבוע: מיכאל אטיאס, שעוני עדי

14/01/2016
אישיווק השבוע: מיכאל אטיאס, שעוני עדי

·        שם החברה: שעוני עדי - קבוצת יבנה

·        שנת הקמה: 1984

·        מספר  עובדים: 30

 

מיכאל אטיאס, בן 37, מתגורר בתל אביב, בעל תואר שני במנהל עסקים, עם ניסיון שיווקי לאורך כל חייו. התחיל את דרכו כעצמאי בגיל צעיר בתחום השיווק המכוונן, אך הסיבוב הראשון לא צלח: "איני מתחרט על כך, כל ניסיון מוסיף לנו רבדים ואפילו אם מדובר בכישלון החוכמה היא להפוך כל משבר להזדמנות ולדעת להפיק את הלקחים שייקחו אותך הלאה".

 

לאחר מכן מונה לתפקיד מנהל שיווק בחטיבת השעונים והאקססוריז של חברת Lee Cooper העולמית בה ייצר והטמיע מהלכי שיווק במעלה מ- 40 מדינות שונות בעולם. 

 

·        היקף תקציב שיווק: 2.5  מ׳ ש״ח

·        ספקי שיווק: מקאן ואלי McCann Valley ומשרד היח״צ זאביק דרור,יתר העבודה נעשת in house

 

 

1.     מהו המהלך השיווקי החכם והבולט ביותר שעשתה החברה בשנה האחרונה?

בשנה האחרונה החברה חגגה 30 שנים להיווסדה, כחלק משלל אירועי יום ההולדת בלטה יוזמה יצירתית, צעירה וחברתית בהובלתו של משרד היח״צ זאביק דרור. בפרויקט, 30 מובילי דעה, מעצבים, בלוגרים, דוגמניות וסלברטאים, עיצבו שעון לרוחם. השעונים המעוצבים הוצעו למכירה פומבית דרך אתר האינטרנט של החברה וכל ההכנסות נתרמו לעמותת שק״ל המקדמת את השתלבותם התעסוקתית של אנשים עם צרכים מיוחדים.


שיאו של הפרויקט היה באירוע נוצץ בקניון עזריאלי בו נחשפו השעונים והחלה המכירה. אל האירוע הגיעו מעצבי השעונים, אנשי מפתח במשק הישראלי ומכאן עיתונאים ובלוגרים שסיקרו את האירוע, ויחד יצרו מעטפת חשיפות שיא בשווי של קרוב לחצי מליון ש״ח והחזירו את השם ״עדי״ למרכז הבמה בקונטקס עכשוי ומתקדם אליה שאפה החברה.


הפרויקט מסמל בעניי את מהותו של השיווק המודרני שכולו מחוץ לקופסא, היצירתיות, וההתאמה המדויייקת בין רוח התקופה והשימוש במדיה הנכונה השיגו את המטרה הרצויה תוך כדי חסכון במשאבים ועזרה לקהילה.
 

2.     על איזו פעילות שיווקית לא תוכל לוותר?

 אנו חיים בעידן האפשרויות הבלתי מוגבלות ומכאן שלכל סוג מוצר מתאימה חליפת שיווקית ייחודית ושונו. עם זאת חוט השני השיווקי המשותף לכל סוגי המוצרים הוא רלוונטיות המתבטאת כיום בערך החדשנות.

המדיה הדיגטאלית מאפשרת לכל אחד לתפור את החליפה המושלמת עבור קהל ספציפי תוך ביטוי הערכים כמו שותפות, שקיפות והוגנות הרלוונטים לעידן הנוכחי.


עסק שלא מפנה תקציב בכדי לספק את כל המידע הנדרש ללקוחותיו באינטרנט, מפספס בענק, מצד אחד את חיבור מוצריו לערך החדשנות המוערך ומצד שני מפספס אוכלוסיות שלמות שמסתמכות על חיפושים במקום שבו הוא לא קיים.


המהפכה כבר החלה מזמן, הפס התרחב וצמוד אלינו במובייל בכל מקום ובכל שעה, כלי השיווק הופשטו והנוגשו לכל תקציב ולכל רמה ואין סיבה אמיתית שבשנת 2016 יהיה עסק אחד בישראל שלא יחזיק בדף נחיתה אינפורמטיבי בסיסי וקישור לטופס יצירת קשר.

על כל בעל עסק, לקחת על עצמו ללמוד, להבין את ההגיון והאפשרויות שמאחורי המדיה הדיגיטאלית ולשאוף להיות ביתרון שיווקי טכנולוגי כדי לתפור את החליפה הרלוונטית עבור המוצר או השירות שהוא מציע ללקוחותיו.


מדברי מובן שאני לא רואה את עצמי מוותר על פעילות שיווק אינטרנטית חדשנית שתעביר את אותו המסר שהשעונים שאנו משווקים והדרך שבה אנו פועלים, בחדשנות, באיכות ובהוגנות כלפי הלקוחות שלנו וכלפי החברה שבה אנו פועלים. 

 

3. טיפ למתחילים בעולם השיווק?

מתוך נקודת הנחה שאתם אנרגטים ולא יכולים לעמוד במקום לשנייה, אתם צריכים לנהוג באותה המידה כלפי הידע המקצועי שלכם. איש שיווק טוב צריך תמיד לשאוף ללמוד, להתפתח ולהעשיר את הידע המקצועי ע״י השתתפות בסדנאות, קורסים, ימי עיון, הרצאות, כנסים ואפילו למידה עצמאית דרך האינטרנט, כי מידע וקדמה הם מה שהופכים אתכם לרלוונטיים. השילוב שלהם עם הנסיון האישי והאופי שלכם, הם מה שיובילו אתכם לחשוב מחוץ לקופסא, ויעזרו לכם להוביל את עצכם ואת החברה בה אתם לוקחים חלק לשלב הבא.

 

4.     פעילות שיווקית שהרשימה אותך

ללא ספק המהלך השיווקי הגדול של השנה האחרונה היה קמפיין אתגר הקרח להגברת המודעות למחלת ה- ALS. זהו מהלך שמסכם את כל מה שכבר שיתפתי בהרחבה, השילוב של הסיפור החברתי, הפעולה הפשוטה, השיתוף והשימוש במדיה הנכונה השיגו את הרלוונטיות הנכונה שהובילה לחשיפה גלובאלית בהיקף שכמעט ולא ניתן לאמוד את ערכה. הקמפיין הוביל  ל- 15 מיליון לייקים, מיליוני תגובת ושרים, מודעות אדירה, למעלה מ-200,000 תורמים חדשים.ולעלייה של 2000% בתרומות לעומת שנה שעברה. זו ההגדרה של שיווק נכון ומחוץ לקופסא או במילים אחרות 100% מקסום חשיפה ב0% השקעה.

 

5.     השאלון האישי :

·        איזו דמות מקצועית השפיעה עליך? השותף הראשון שלי לעסק, שת דיוויס, אדם אנרגטי, חרוץ, חריף ופיקח במיוחד.

·        עבודה ראשונה? עצמאי, שותף בעסק שיווק אינטרנטי בתקופה שאינטרנט עוד נתפס כמשהו חללי, עתידני ולא בטוח.

·        תכונה חשובה למנהל שיווק? אומץ ויוזמה, אל תשבו במקום, תלכו בתלם ותמלאו חור, תזמו, תציעו ותתקדמו.

·        מקור ידע מקצועי שימושי? ללא ספק האינטרנט, מהרצאות TED, לסרטוני יו טיוב, מפורטלים מקצועיים, לבלוגים אישיים, האינטרנט מאפשר לכל אחד לחקור, להגיע בדיוק לתחום הספציפי שלו ולקבל רעיונות אין סופיים וקישורים יצירתיים מכל העולם מכל מקום ובכל זמן.

·        בית קפה / מסעדה לפגישות עסקיות: R בשדרות רוטשילד, כן זה מקום קטן ועמוס אבל התנועה והאנשים העוברים ושבים תמיד מזכירים לך כמה מגוון קהל היעד שלך.

·        ג'וב חלומות? להיות בעלים של חברה קטנה ומשפחתית של עד 8 אנשים המייעצת ומלווה הקמת מותגים בתחום האפנה וlife style.

·        חופשה חלומית: דירת AirB2B, בלב בשכונות אטרקטיביות ומשוחרות כמו הווילאג'/ווילאמסבורג בניו יורק, שימוקיטאזוואה בטוקיו או בשורדיץ' באיסט לונדון, השהייה בדירה בסביבה כה צבעונית, מאפשרת לך לבוא במפגש אמיתי עם אנשים אלטרנטיביים ועסקים שלא רואים בקניונים, אלו מפרים את הדמיון ומספקים חווית עיר אמתית, כאילו אתה עצמך מתגורר בה ואפילו אם זה לזמן קצר.

עוד ב"אישיווק"

יפעת אוזן
עבור לתוכן העמוד