הפוך לעמוד הבית
יפעת 2

אישיווק השבוע: ורד בטש, סמנכ"ל שיווק 'הבצפר'

9/08/2007

 אישיווק השבוע: ורד בטש, סמנכ"ל שיווק 'הבצפר'

 

• שם החברה: 'הבצפר' של חברות הפרסום

• שנת הקמה: 2002

• מספר  עובדים: קבועים 10

 

פרופיל

 

הבצפר, בית הספר של משרדי הפרסום בישראל, הוקם על ידי איגוד חברות הפרסום במשותף עם חברות הפרסום. הבצפר "נולד" במטרה להכשיר כוח אדם מיומן למקצועות הפרסום במסלולים שונים: תקציבאות, פלנינג, קוריפייטינג, מדיה פלנינג, הפקת פרסומות, יחסי ציבור ודוברות. עד כה שומר הבצפר על ממוצע מעל 50% השמה לעבודה בענף.

 

בטש, 43 ואם לשתיים, ניהלה עד שנת 1996 במשך 7 שנים את תחום השיווק של טכנו ראלקו יבואנית SHARP והובילה את חדירת מוצרי הצריכה לשוק הישראלי. בין היתר הייתה אחראית על קמפיין "זה שארפ זה לא" המיתולוגי. מאוחר יותר עבדה במשרד הפרסום 'אוקי סימבול פרס' שהתמזג לתקופה קצרה.

 

בהמשך ניהלה בטש את השיווק ב'ארגנטולס מקיטה'- עם המצאתו של המושג 'סקרול' (תוך כדי משחק כדורגל) ואת מחלקת השיווק במרכז רפואי רבין תוך הובלת הקמתו של המרכז לתכנון הלידה, שזכה בפרסים רבים. ב-2002 עם הקמת הבצפר הצטרפה ליגאל בראון לניהול והקמתו.

 

1. מהו הצעד השיווקי הכי נכון שהארגון שלך עשה השנה?

"יעשה בספטמבר 2007 – מוקדם לדבר על זה מבטיחה לעדכן. כמו כן פעילות חכמה ובונה בנושא קהילות וטיפול בעמותות, שאיך שזה לא יהיה בסופו של דבר זה חוזר אלינו. בנוסף, זכינו בקקטוס זהב בקטגוריית קהילה זו הפעם השנייה, כשהראשונה הייתה עם קמפיין 'ערן' והשנייה- קמפיין למניעת שימוש בסמים."

 

2. על איזו פעילות שיווקית לא תוכל לוותר, ומדוע? (לדוגמא: טלמרקטינג, נטוורקינג, פרסום, יחסי ציבור, מכירות מדלת לדלת, מכירות אחד על אחד, דוכנים, דיוור ישיר וכד')

"אינטרנט- מאז הקמתו של הבצפר, זו הפעם השלישית שאנו משדרגים את אתר האינטרנט שלנו, אתר האינטרנט של הבצפר מהווה פלטפורמה חשובה מאוד להבאת סטודנטים ולהרשמות לבצפר, והן בחיפוש אחר לימודי פרסום. ההבטחה הפירסומית שלנו - המקצוענות – מחייבת אותנו להיות בחזית הטכנולוגיה והובלת הדרך לפתרונות יצירתיים הן בפרסום ובטח בשיווק. כחלק מהאסטרטגיה שלנו.

הדבר השני שהוא פועל יוצר של הראשון הנו מפגשים עם סטודנטים פוטנציאליים- יש כאוס גדול בהבנת מקצועות הפרסום והשיווק. המפגשים הבלתי אמצעים של הבצפר עם אלפי תלמידים פוטנציאליים בשנה, אם בימים פתוחים או בימי יעוץ מרוכזים ואפילו בפגישות אחד על אחד, הן חלק בלתי נפרד מהעשייה שלנו. ההסברה על המקצועות חידוד התכונות/כישורים הנדרשים, יוצרת תיאום ציפיות ומשפך מצוין לסינון והבנה של המועמדים להירשם למסלולים המתאימים להם."

 

3. מהו המהלך השיווקי החכם והבולט ביותר שעשתה החברה ב- 100 הימים האחרונים?

"המהלך המשמעותי ביותר היה הכנה של חוברת קטלוג של עבודות הבוגרים שלנו וחלוקה שלו לכל הענף-  באופן אישי שמי/ ובתחרות הקקטוס. יצר באז פנטסטי ורצוי הן לבוגרים והן לתדמית הבצפר."

 

4. תני מילה טובה על פעילות שיווקית של המתחרה

"אין בית ספר מוסד הדומה לשלנו, שהוא בינתחומי למקצועות הפרסום והשיווק. יש בתי ספר פרטיים למקצוע הקופי, המילה הטובה שאוכל לתת זה גם למכללה למנהל וגם לדרבי, המשתמשים באסטרטגיית ההשמה על מנת ליצור העדפה למוסד שלהם זה חכם ונכון."

 

5. 30 שניות על...

 

• איזו דמות מקצועית השפיעה עליך? "אמא שלי- היא אלופה בכל מה שהיא עושה."

• מהו ספר השיווק שהשפיע עליך יותר מכל? "לי איקוקה- קראתי בגיל 0."

• עיתון/ מגזין מועדף – "אל תסבכו אותי".

• דף הבית שלך באינטרנט- "YNET – אנחנו מנהלים שם פורום שיווק."

• בית קפה / מסעדה לפגישות עסקיות- "יוליה בנמל מול הבצפר."

• מהו הרכב בו את/ה נוהג/ת? "מזדה 3 ספורו – צהוב אי אפשר לפספס."

• מהו ג'וב חלומותיך? "לפתוח גלריה ביפו ולנוח."

• חופשה חלומית: "ספארי צלילה בסיני."

עוד ב"אישיווק"

יפעת אוזן
עבור לתוכן העמוד