הפוך לעמוד הבית
יפעת 2

אישיווק השבוע: רענן ביבר, מנכ"ל DELL ישראל

22/11/2007

 אישיווק השבוע: רענן ביבר, מנכ"ל DELL ישראל

 

• שם החברה: DELL ישראל

• שנת הקמה בישראל: 1999, בעולם 1984

• מספר  עובדים: בישראל 11, בעולם כ-80 אלף.

 

פרופיל

 

רענן ביבר (46) הוא מנכ"ל Dell ישראל ב-9 שנים האחרונות. ביבר התחיל את דרכו בכלל בתחום תקשורת הנתונים "כשהמהירות המירבית של המודם היתה 1200 ביט לשניה ומחירו כמו צג LCD 37 אינץ' כיום". אולם כניסתו לתחום השיווק היה דווקא מעולם המכירות כשנכנס לתפקיד מנהל מכירות למגזר הביטחון במוטורלה.

 

בהמשך התקדם ביבר וצלל עמוק לתוך עולם השיווק בהיי טק. הוא כיהן כמנהל אגף מכירות מערכות יוניקס בחברת HP-CMS והגיע לראשונה לכס המנכ"לות כמנכ"ל חברת אינטרה-טק מקבוצת אמת מחשוב, ששיווקה פתרונות קומפאק. ביבר הוא בעל תואר ראשון בכלכלה ומנהל עסקים מאוניברסיטת בר-אילן.

 

Dell ישראל, הינה הסניף הישראלי של יצרנית המחשבים העולמית. חברת Dell הינה חברת המחשבים השנייה בגדולה בעולם (עפ"י נתוני IDC וגרטנר). החברה מציגה שנה אחר שנה גידול מהיר ויציב, תוך שמירה על רווחיות ואיתנות פיננסית. בפועל, יתרונה המרכזי בשוק המחשבים הוא "שהיא מתכננת ומייצרת לפי הזמנה ועל-פי תצורה אותה מגדיר הלקוח באמצעות מפעלי ייצור מהמתקדמים בעולם תוך יעילות תפעולית שאין שני לה."

 

הכנסות החברה בארבעת הרבעונים האחרונים הסתכמו בכשישים מליארד דולר.

בישראל מדורגת החברה במקום השני בקטגוריית מחשבים נייחים, ובמקום השלישי בקטגוריות שרתים ומחשבים ניידים.

 

1. מהו הצעד השיווקי הכי נכון שהארגון שלך עשה השנה?

"המהלך השיווקי של השנה מבחינת Dell, היה חזרתו של מייסד החברה, מייקל דל, לתפקיד המנכ"ל העולמי והתמורות החיוביות שחלו בפעילות החברה בכל העולם. בפועל, עשינו מספר צעדים שיווקיים משמעותיים בראשם הצגנו סטרטגיית מוצרים חדשה, אשר מתבססת על העברת המיקוד מהמוצר ללקוח. במסגרת שינוי זה, שמנו דגש על מגזרי השוק וקבוצות צרכנים חדשות, והתאמנו להם שורה שלמה של מוצרים, המותאמים לדרישותיהם הספציפיות. אחד הביטויים הבולטים של האסטרטגיה היה השקת סדרות חדשות של מחשבים ניידים מעוצבים, וגם השקנו מותג חדש לשוק העסקי – סדרת מחשבי Vostro ניידים ושולחניים. למעשה, בשנת 2007 בלבד השקנו למעלה מ-20 דגמים חדשים של מחשבים ניידים, שולחניים ואחרים, וזאת במטרה לענות על צרכיהם המגוונים של הקהלים במגזרים השונים אליהם פונה Dell.

 

אין ספק שההישג הבולט הינו ההיפר-גידול ש-Dell מציגה בשנת 2007. ברבעון הראשון של השנה טיפסנו למקום השני בדירוג מכירות מחשבים נייחים וברבעון השלישי הגענו למקום הראשון !! להערכתי, שנת 2007 תסתיים בגידול של מעל 75 אחוז במכירותינו לעומת 2006, גידול שאותו לא חווינו מאז פתיחת המשרד בישראל. הגידול מאוזן ומקיף את כל קווי המוצר. ללא ספק יותר ויותר לקוחות בוחרים את המוצרים שלנו ומביעים אמונם בפתרונות המחשוב של Dell ובמשווקיה המורשים בישראל."

 

2. על איזו פעילות שיווקית לא תוכל לוותר, ומדוע?

"מעבר לדברים הבאנלים הרגילים בפעילות השיווק (הודעות לעיתונות, אינסרטים וכד')  אנחנו מבססים את הפעילות השיווקית שלנו על שני אלמנטים מרכזיים: א. פילוח השוק ופניה ממוקדת לפלח הרלוונטי. ב. פגישות עם הלקוחות עין בעין, אם על ידי ימי עיון מקצועיים, או כנסים רחבים יותר סביב נושא ספציפי, או פגישות על ארוחת בוקר לעדכונים."

 

3. מהו המהלך השיווקי החכם והבולט ביותר שעשתה החברה ב- 100 הימים האחרונים?

"השקנו בישראל לפני כחודש את המחשב הנייד בעל מסך 13 אינטש הסופר-דק: ה-XPS™ M1330, בעיצוב צעיר וסקסי במיוחד, שנחטף במאות יחידות. הדגם החדש הושק בארץ במסגרת אטסרטגיה שיווקית חדשה של החברה, המתמקדת בהרחבת הפעילות לצרכנים הביתיים, והמחשבים עברו שדרוג עיצובי בהתאם. הופתענו מההצלחה המסחררת של מכירות הנייד החדש – תוך מספר שבועות נמכרו מאות רבות של יחידות."

 

4. תן מילה טובה על פעילות שיווקית של המתחרה

"טוב, אולי לא בדיוק מתחרה, אבל פרטנר עשתה ועושה עבודה נפלאה במיתוג עצמה כחברה חדשנית וטכנולוגית ולאו דווקא הזולה ביותר למרות שלהערכתי אין הרבה הבדל בין היכולות הטכנולוגיות של החברות השונות." 

5. 30 שניות על... 

• איזו דמות מקצועית השפיעה עליך? "מייקל דל ."

• מהו ספר השיווק שהשפיע עליך יותר מכל? "הספר של לי אייקוקה מנכ"ל קרייזלר לשעבר".

• עיתון/ מגזין מועדף: "מנוי של עיתון הארץ, מקבל בשוטף מבזקים אלקטרוניים מגלובס וכל ערב אני קורא דיילי מיילי, היומון של תעשיית ההיי-טק ".

• דף הבית שלך באינטרנט  www.dell.com

• בית קפה / מסעדה לפגישות עסקיות – "מה שיש בסביבה: רמת בתי הקפה גבוהה בייחוד בסביבת רמת החייל שם ממוקמים משרדינו וקשה ליפול בתחום הזה."

• מהו הרכב בו את/ה נוהג/ת? "רכב כביש-שטח שברולט טרייל-בלייזר. שילוב מדהים של רכב מפנק עם יכולות שטח מפתיעות."

• מהו ג'וב חלומותיך? "עוד לא המציאו אותו. בינתיים (כבר 9 שנים) אני עושה את הדבר הכי קרוב אליו."

• חופשה חלומית: "שתי אופציות: עם הילדים והאשה, מן הסתם נופש פעיל שבו המלון לוקח את רוב הפעילות ואני משתדל לעבוד פחות ... משהו כמו קלאב מד או חופשות בסגנון הכל כלול. רצוי שגם הסביבה תהיה מעניינת. אם זה רק עם האישה, חשוב השקט, ללא טלפונים /פלאפונים/ עבודה, ובאווירה מתאימה. דוגמאות לא חסר: החל ממלון יערות הכרמל שליד בית אורן ועד מלון בוטיק לשפת אגם בצפון איטליה."

עוד ב"אישיווק"

יפעת אוזן
עבור לתוכן העמוד