הפוך לעמוד הבית

אבי פקר יכנס לתפקיד מנכ"ל "מן"

14/11/2016

חילופי דורות באחד המפעלים הוותיקים בענף המזון בישראל. חברת "מן", יצרנית מוצרי הופלים והעוגיות הישראלית הוותיקה, הודיעה כי אבי פקר,31,  דור שלישי למייסדי המפעל, ימונה למנכ"ל החברה. אבי פקר יחליף בתפקידו את אימו ודודו, ציפי רוקח ואלעזר רוקח, אשר שימשו כמנכ"לים משותפים משנות ה- 90 ועד היום, במפעל המשפחתי שהוקם על ידי הוריהם בשנות ה-50. ביחד עם אבי, ימונה שגיא רוקח (31) לתפקיד מנהל הבטחת איכות ויישא באחריות הטכנולוגית של החברה.

 

לפני כארבע שנים הצטרף אבי פקר לחברת הופלים והעוגיות המשפחתית, הממוקם בעיר רמלה ומעסיק כ- 50 עובדים. בטרם הצטרף לחברה המשפחתית, היה חלק ממטה השיווק של קבוצת דפי זהב והיה שותף למיתוג מחדש והשינוי ל-zap group.

 

 

עפ"י נתוני נילסן, שוק הופלים המקומי בישראל עומד על 209.2 מיליון ₪ לשנת 2014, עלייה של 2.3% מתקופה מקבילה אשתקד. שוק העוגיות הבסיסיות המקומי בישראל עומד על 12.4 מיליון ₪ בשנה. עפ"י הדו"ח, ופלים ועוגיות "מן" הינו מותג הופלים והעוגיות השני בגודלו בישראל, כשבקרב הקהל החרדי, ופלים ועוגיות "מן" הינו המותג הראשון והמוביל. עפ"י נתוני הדו"ח, מדורגת "מן" במקום השני, עם נתח שוק של 13%, בדירוג ופלים כמותי בכלל השוק, אחרי חברת "עלית" המחזיקה בנתח שוק של 35%.

 

על פי דירוג ופלים כספי של מותגי הופלים בקהל חרדי, מדורגת "מן" במקום הראשון, עם נתח שוק של 22%, כש"עלית" אחריה עם נתח שוק של 19%, עדין 16%, יש 12% ומנעמים עם 10%. בשוק העוגיות הביתיות מחזיקה "מן" בנתח שוק שבין 12 ל- 14 אחוזים בדירוג הכמותי והכספי, מקום שני אחרי חברת "שקד" המחזיקה בכ- 20% בממוצע, כשמתחתן חברות אסם, אחוה, אנג'ל, ברמן ואחרים. חברת "מן" בצמיחה מתמדת, בעשור האחרון הכפילה החברה המשפחתית את הכנסותיה ממכירות. פילוח מכירות מוצרי החברה הינו 60% ופלים, 23% עוגיות, 8% מאגדות, 7% מצופים וכ- 2% מוצרים ללא סוכר.

 

חברת מן הוקמה בשנת 1954 על ידי מנחם רוקח ז"ל. עם עלייתו ארצה בשנת 1938 עם הוריו מאוסטריה, הקים מנחם רוקח את מחלקת הופלים של מפעל "ליבר" ההיסטורי (לימים חלק מעלית), שם גם הכיר מנחם את פנינה אשתו. בשנת 1954 החליט לפתוח, יחד עם שלושה שותפים, את מפעל הופלים "מן" בבני ברק, אשר עבד כקואופרטיב בשנותיו הראשונות. לאחר כ-3 שנים נקלע המפעל לקשיים, השותפים פרשו ומנחם, יחד עם פנינה שהצטרפה אליו, לקח הלוואות רבות בכדי לשרוד ולהחזיק במפעל. ביחד בנו לאט ובנחישות את מערך הייצור שעבד כולו ידנית עם מוצרים ארוזים בקופסאות פח, הפצה מחנות לחנות עם סוסתיא קטנה ושיווק בסיסי ללא פרסום. המפעל הקטן בבני ברק הפך לשם דבר ברחובות העיר ובכל רחבי המדינה, ואף היה לאחד מהטעמים המזוהים עם חיילי צה"ל במשך שנים ארוכות.

עבור לתוכן העמוד